isidora88 -> RE: Porodični zakon Srbije (2.2.2012 19:47:01)
|
PE evo Potrošač ima pravo da u roku od šest meseci od dana izvršene kupovine proizvoda, odnosno pružene usluge ( dalje: proizvod), podnese pismeni prigovor - reklamaciju u prodajnom objektu prodavca, odnosno davaoca usluge, u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga pružena (član 36. stav 2. Zakona o uslovima za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru i član 34. stav 1. Zakona o zaštiti potrošača). Potrošač je dužan da uz prigovor - reklamaciju priloži fiskalni isečak, odnosno račun o kupljenom proizvodu i, po pravilu, stavi na uvid proizvod na koji se prigovor - reklamacija odnosi. Po osnovanom prigovoru - reklamaciji potrošač ima pravo na: • zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa), ili • da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja, ili • otklanjanje nedostatka na proizvodu o trošku prodavca. U slučaju da je prigovor - reklamacija potrošača osnovan zbog nedostatka u izvršenju određene usluge, potrošač ima pravo na: • otklanjanje nedostatka, ili • vraćanje plaćenog iznosa, ili • na smanjenje cene srazmerno nedostatku izvršene usluge (član. 36. stav 3. Zakona o uslovima za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru i član 35. st. 1. i 2. Zakona o zaštiti potrošača). Ukoliko potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom, može da zahteva i naknadu štete. Za proizvode za koje je prilikom kupovine potrošač bio obavešten i znao da su sa nedostatkom prodavac ne odgovara (član. 37. Zakona o uslovima za obavljanje prometa robe, vršenje usluga u prometu robe i inspekcijskom nadzoru i član 33. Zakona o zaštiti potrošača). evo klik za ostatak
|
|
|
|