|      
Želiš odustati?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa posledicama te odluke.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj lični računar ćemo namestiti cookie, koji će nam omogućiti, da te tokom takmičenja (10. - 14.06.2013.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti nesmetano korišćenje portala, bez prikazivanja Ringerajinih stabala odnosno kontrole uz desnu ivicu ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, a bodove će izgubiti i Ringeraja. Nažalost, odustajanjem gubiš i pravo na osvojene nagrade.

Da li još želiš odustati?
Želiš svoj lični kalendar?
PRIJAVI SE i primaćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-adresu.

Razvoj deteta: Razvojne faze

Razvoj mišljenja
Šestogodišnjak može duže vreme da ostane koncentrisan, i s radošću preuzima nove uloge i odgovornosti. U tome odrasli treba da ga usmere i da mu pomognu. Često traži potvrde o tome da li je dobro postupio. Uči pravila različitih igara (igre kartama, sport...). Uživa ako mu pružimo priliku za samostalnu odluku. Razvija apstraktno mišljenje.

Osećaj za vreme (pre, kasnije) i udaljenost (blizu, daleko) sve je bolji, ali još uvek ima problema da razvrsta događaje. Sada je dobar trenutak za učenje osnova o određivanju vremena kazaljkama na satu.

Deca u ovom uzrastu prošire znanje o funkcijama i značenju pojedinih delova biljaka i životinja, razlikuju živo od neživog, i počinju da budu svesni ciklusa života: rođenje, rast i razvoj, starenje, smrt. Isto tako, u ovom razdoblju počinju da razumeju pravo značenje novca. Deca ovog uzrasta uglavnom su oduševljena i radoznala prema svetu koji ih okružuje. Često zapamte puno sitnica o stvarima koje ih zanimaju i raduju. 

Laž ili istina
Dete sa šest godina sposobno je da prikriva istinu i laže (kaže da nešto nije uradilo, iako je svesno da jeste), i još uvek nema razvijen osećaj za pravednost (ne zna šta se sme, a šta ne sme).

Učenje govora
Veštine u jeziku su napredovale, dete govori u kompleksnim, složenim, gramatički tačnim rečenicama. Poznaje velika slova i neka mala slova, razume da pojedino slovo znači pojedini glas u govoru. Zna da kad se piše ima razmaka među rečima, i poznaje najčešće znakove interpunkcije (?, !). Bolje reguliše jačinu svog glasa i brzinu svog govora. Uživa u igrama reči, pesmicama i brojalicama. Zna da nabroji više reči koje se rimuju, ili počinju istim slovom (istim glasom). Može da zapamti tekst i melodiju pojedinih pesama, i zna da ih otpeva, ili da zaigra uz instrument.

Brojevi
U prvoj polovini godine neka deca još uvek uče brojanje do 20, prema kraju godine ih većina već broji do 200. Šestogodišnjak zna da kaže koji broj sledi imenovanom (pri brojevima do 99), teže im je reći koji broj je pre imenovanog. Zna i koji broj između dva je veći. Mogu da oponašaju napisane brojeve od 0 do 9 i većina ih je sposobna da pomoću prstića sabira jednostavne brojeve. Neki još uče sabiranje do 5, a drugi već do 10. Većina ih razume da količina ostaje ista ako ništa ne dodamo ili ništa ne oduzimamo, iako se oblik promeni (npr. ako vodu prespemo iz visoke čaše u nižu i širu. Isto tako šestogodišnjaci već prepoznaju i imenuju krug, kvadrat ili trougao. Kod nekih se još razvija razumevanje da je deo manji celine i obrnuto.

Pročitajte još

Razvojne faze
Zdravlje i nega
Ishrana
Igrajmo se
Dobro je znati




Desert od pirinča i višanja
Kuvar: Torbica
Ako vam se jede kolač, a ne pali vam se rerna, ovo je prava stvar!
Click Here