|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Roditelji đaka u Srbiji im sve češće čine ovu MEDVEĐU USLUGU

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 23.1.2018
Pisanje puškica, prepričavanje lektira i isuviše zaštitnički stav prema nastavnicima, samo su neke od stvari koje mame i tate čine umesto dece kako bi im pomogli, dok zapravo postižu suprotno.
Ključne reči:

image
/11


- Prvacima zadam da ispišu dva reda, a onda primetim da su neki u stvari samo podebljavali tanke linije koje su im drugi pisali. Deca odmah priznaju da su im mame pomagale, a te iste mame me ubeđuju da nisu! Onda ja kažem deci da je bolje da sami ispišu i dva slova nego da im drugi ispune dva reda. Roditelji im "pomažu" čak i da prepisuju, sve se to dosta promenilo - ističe Mica Baštovanović, učiteljica u najvećoj osnovnoj školi u Srbiji "Nikola Tesla" u Vinči.

 

Dešava se i da roditelji čitaju lektire koje potom prepričaju deci ili im sami nalaze skraćenu ili ekranizovanu verziju.

 

- Učenicima uvek pokušavam da objasnim da suština umetničkog dela nije u tome šta je predstavljeno već kako. Ne čitajući delo oni ostaju uskraćeni za neponovljiv estetski momenat koji oplemenjuje dušu, a o bogatstvu rečnika da i ne govorimo. Što se tiče domaćih zadataka, tu takođe ima obmane u vidu intervencije roditelja, što se vidi na pismenom zadatku koji je udaljen od domaćeg zadatka kao Dostojevski od nekog trećerazrednog pisca - priča nastavnica srpskog jezika u OŠ "Branko Ćopić" u Beogradu Milica Bijelić.

 

Učiteljica u novobeogradskoj OŠ "Ratko Mitrović" Tatjana Krsmanović smatra da šta god da roditelji urade umesto dece, oni njemu šalju indirektnu poruku da je dete nesposobno da to samo uradi i time prave veliku štetu.

 

- Koliko čujem kod kolega, to se tek kasnije oseti jer već u petom razredu deca dobiju 11 predmeta kod isto toliko nastavnika i onda se teže snalaze. Dešava se i da roditelji crtaju umesto njih kako bi zadata ilustracija izgledala savršeno, onda se trudim da deci objasnim da je bitnije da oni to urade najbolje moguće - objašnjava učiteljica Krsmanović.

 

Deca čak odmah priznaju da su im mame pomagale oko domaćeg zadatka, a onda te iste mame me ubeđuju da nisu ništa uradile. Mica Baštovanović, učiteljica

 

Školski psiholog Marina Bunčić ističe da bi roditelji od prvog razreda trebalo da budu upućeni u školovanje svog deteta, da prate da li ono izvršava svoje obaveze, da li radi domaće zadatke, donosi pribor, prati nastavu, piše na času i prati instrukcije nastavnika.

 

- To ne znači da roditelj treba da piše domaće zadatke i popunjava radne sveske, čita lekcije i podvlači gradivo. To dete treba samostalno da radi jer na taj način efikasnije uči i razvija svoje strategije učenja, kako kasnije ne bi bilo neuspešno. Ukoliko procene da dete ulaže previše napora, a nema rezultata, važno je da razgovaraju sa nastavnicima o tome da li ono uspeva u tome - priča psiholog Bunčić.

 

Prema njenim rečima, najveća greška je ukoliko mame i tate ne vrednuju dovoljno školu i učenje.

 

- Roditelji bi trebalo da podrže ono što nastavnici zahtevaju jer i jedni i drugi žele da deca imaju što više znanja, budu vredna, kreativna i obrazovana. Umesto toga, oni su često dve sukobljene strane i jedni druge pozivaju na odgovornost. Roditelji treba dobro da promisle, kao i nastavnici, šta rade i govore i da li razvijaju negativan odnos deteta prema školi - ističe Marina Bunčić.

 

Kada privatni časovi odmažu

 

Ukoliko dete ima nezadovoljavajuću ocenu ili da bi zadržalo postojeći uspeh, roditelji ponekad plaćaju privatne nastavnike.

 

- Na taj način je dete dodatno opterećeno časovima kod kuće i često se ne trudi da uči u školi i na nastavi. Međutim, problem je i način na koji mnogi nastavnici predaju i obim gradiva koji traže od dece i kako ocenjuju, pa se mnoga deca ne snalaze i uče uz roditelje kod kuće, odnosno roditelji pomažu u dobijanju boljih ocena, a ne u poboljšanju kvaliteta znanja - priča školski psiholog Marina Bunčić.

Roditelji ne razgovaraju s decom

 

Učiteljica Krsmanović ističe da možda još veću štetu roditelji nanose deci time što nedovoljno razgovaraju s njima.

 

- Dešava se da deca godinama idu kod bake i deke na selo a da ne znaju kako se ono zove, iz čega se zaključuje da oni jako malo razgovaraju s roditeljima. Ili, recimo, oni ne znaju šta znače reči "podvožnjak", "nadvožnjak", "trolejbus" i "tramvaj", a u pitanju su deca s Novog Beograda, koja žive okružena tramvajskim stanicama - priča učiteljica.

Problem je i u sistemu

 

Na dan kada dete ima više provera znanja, roditelji decu "štite" tako što im tog dana dozvole da ostanu kod kuće.

 

- Dešava se u nekim gimnazijama da đaci imaju oko 120 opravdanih časova, što znači da skoro mesec dana nisu bili u školi. I pored toga, polovina njih ima odličan uspeh. Tu se već postavlja pitanje gde su deca učila, odnosno da li je sistem dobar ako oni imaju potrebu da umesto u školi uče kod kuće sa privatnim profesorima - ističe Bunčić.

Izvor: blic.rs

 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

SVE JE POŠLO NAOPAČKE, ZA VRAPCE I MAČKE
Pesma iz legendarne emisije za decu - Na slovo, na slovo. Autor: Duško Radović; Peva: Vlastimir Đuza Stojiljković.
10
Moja mama divno priča svake noći
Autor: Svetislav Sveta Vuković, Peva: Dečiji hor Kolibri
7
Da ti albumi za sličice budu puni razmena ...
Emotivna poruka nastavnice Maje Kotličić, sinu za rođendan.
6
Dehidracija kod dece je opasna - kako je p...
Ne dozvolite da Vaše dete dehidrira, obezbedite mu dovoljno tečnosti, posebno tokom vrućih letnjih meseci…
6





Produženi brovak DA ili NE? Kako izgleda d...
Treba izdvojiti značaj podsticajne atmosfere i sticanja radne navike. Već nakon par dana, deca bez imalo otpora usvajaju...
OVO JE ZA 5+! Pismeni rad malog Teodora (9)
Pismeni rad devetogodišnjeg Teodora Kovačevića iz Beograda o njegovom ocu Milanu, koji je vrlo brzo postao viralan, razn...



image
dudas
Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!
"Dobro veče, od sad ovde nema zime, Imuno je moje ime. Vitamini, minerali-sve staje u gutljaj mali. Popij mene, mala vilo, nazdravlje ti bilo!" "Imaćemo još jednog gosta, pomoći će vili dosta. Evo ga, tu je"-Imuno reče. "Uđi, uđi, druže moj, dobi li protiv kašlja boj?" "Znaš, Imuno-Broncamil se smeška, kakva je to borba teška. Uspeo sam, za kašalj sam tata mata!" I odjednom neko pokuca na vrata. "Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!" Istina je sve što kaže Apis gola, jako brzo rešiće vas bola. "Gde li nam je Fitobalm, kud se dede, ne videh ga od prošle srede? "Sad će doći"- Imuno reče. "Ima li šta od zapušenog nosića preče?" "Kuc, kuc, stigao sam"- Fitobalm se javi. "Mala vilo, odmah me pod nosić stavi. Jel osećaš borovine moć? Sada lepo diši i spavaj, laku noć!" I tako Pharmalife družina ova isprati vilu u carstvo snova.  Više >>
image

Anketa

Трудноћа.
пеперутка16

Који део трудноће вам се највише допао или Најлакши?

Click Here