cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

Kako prepoznati hiperaktivno dete i na koji način ublažiti simptome?

Kako se adaptirati na vrtić, polazak u školu ili manje vremena provedenog napolju kada dodje septembar? Da li je dete hiperaktivno, ima problem koji ne može da verbalizuje ili su to normalne faze odrastanja?

Kako prepoznati hiperaktivno dete?

Vreme polaska u školu kao i povratak u vrtiće je pravo vreme za podsećanje na temu hiperaktivnosti kod dece jer je potrebno objasniti pojmove, razgraničiti simptome ali i ponuditi rešenje ukoliko problem postoji. Najčešće roditelji sami traže savet kako bi se dete najbezbolnije adaptiralo na novu sredinu ili jednostavno vratilo u kolektiv bez velikih teškoća.

 

Vaše dete je stalno u pokretu? Ne može mirno da sedi u stolici? Neprestano ima potrebu za penjanjem, skakanjem ili trčanjem? Neumorno priča, upada drugima u reč i stalno vrti nešto u rukama? Pažnja mu leti s jedne na drugu stvar brzinom svetlosti, a usvajanje školskog gradiva mu baš ne ide od ruke? Ne zanemarujte ovakvo ponašanje jer postoji mogućnost da je vaš mališan hiperaktivan. Kako prepoznati hiperaktivno dete?

 

Kada govorimo o terminologiji, treba izdvojiti i ADHD što je definisano kao stanje deficita pažnje sa ili bez hiperaktivnosti i impulsivnosti, koje počinje u detinjstvu. U zavisnosti od pojavnog oblika poremećaja razlikuju se tri podtipa: ADHD nepažljiv tip, ADHD hiperaktivno-impulsivni tip i ADHD kombinovani tip koji je i najčešći.

 

Hiperaktivnost se po statistikama znatno češće javlja kod dečaka ali je prisutna u znatnom broju i kod devojčica.

Smetnje se kod dece koja imaju ovaj poremećaj javljaju u području percepcije, motorike, intelektualnih funkcija, emocija i socijalnih odnosa, mada ispoljavanje poremećaja varira u zavisnosti od uzrasta i razvojnog nivoa.

 

ADHD se češće javlja kod dece u gradskim sredinama u odnosu na seosku. Uzrok poremećaja ostaje nepoznat, mada se odgovornima smatraju razni oblici minimalnih cerebralnih oštećenja, pshosocijalni činioci i status porodice, kao i genetska predispozicija.

 

Siptomi hiperaktivnosti

Simptomi se pojavljuju pre sedme godine, a ponašanje deteta sa ovim poremećajem može zadati glavobolju roditeljima i vaspitačima u vrtiću, kao i učiteljima u školi pre nego što se sama dijagnoza postavi.

 

Znaci i simptomi poremećaja pažnje uključuju nemogućnost usresređenosti na gradivo koje se predaje u školi, brojne greške u rešavanju postavljenih zadataka, dete izgleda kao da vas ne sluša kad mu se obraćate, ima problema sa usvajanjem vaših uputstava i instrukcija kako rešiti određeni zadatak, ima poteškoće u organizaciji zadataka i aktivnosti, izbegava zadatake koji zahtevaju mentalni napor u školi i kod kuće, često gubi svoj školski pribor, zaboravno je i lako mu se odvuče pažnja.

Znakovi i simptomi hiperaktivnog i impulsivnog ponašanja mogu uključivati snažno suprotstavljanje postavljenim zadacima, često napuštanje svog mesta u razredu ili u drugim situacijama kada se od njega očekuje da mirno sedi, često je fizički aktivno u situacijama koje zahtevaju da bude smireno. U tinejdžerskim godinama oseća stalni unutrašnji nemir, preterano govori, u igri ili školi ima poteškoće da sačeka svoj red, često prekida drugu decu ili odrasle u igri ili razgovoru.

 

Od kognitivnih indikatora ADHD-a registruje se kratkotrajna, neselektivna i lako distraktibilna pažnja – što znači da detetu odvlači pažnju svaka sporedna stvar, slika, zvuk. Koncentracija pažnje na jednu aktivnost je varijabilna – kreće se u rasponu od 20 min u tkz. „dobrim danima”, do najviše pet minuta u „lošim danima”. Mišljenje im je dezorganizovano. Govor se sporije razvija od očekivanog. Rečnik im je siromašan, prisutan je agramatizam, izražavaju se u skraćenicama. Ovakvo skraćeno izražavanje postalo je sleng i opšta karakteristika usmenog i pisanog govora današnjih tinejdžera, što je naročito podržano digitalnim medijima.

 

Your browser does not support the video tag.

 

Lekovi kao izbor

Ne postoje testovi kojima se potvrđuje ovo stanje, hiperaktivno dete. Uglavnom se radi procena na osnovu upitnika o ponašanju deteta i kliničkog ispitivanja. U proceni mogu učestvovati: pedijatar, psiholog, psihijatar i neuropsiholog. Najbrži i najjednostavniji način da se ublaže simptomi ADHD, kao što su nedostatak radne memorije i hiperaktivnost, jesu lekovi. Međutim, po mnogim stručnjacima, ovo ne bi trebalo da bude prvo rešenje. Primenu lekova treba uzeti u obzir veoma pažljivo i jedino uz konsultaciju sa pedijatrom, zbog neželjenih dejstava koje mogu da izazovu smanjen apetit, nesanicu, nervozu, uznemirenost, glavobolje…

Terapijska sredstva koja se u ovom cilju koriste su medikamenti, dijetetske intervencije, tehnike modelovanja ponašanja kao i integrativne metode u koje se ubraja i homeopatija.


Homeopatski tretman ADHD-a se razlikuje od konvencionalnog farmakoterapijskog u tri bitne tačke: homeopatski tretman stimuliše organizam na samouravnotežavanje, poboljšavajući opšte mentalno-emotivne sposobnosti deteta, nema sporedne štetne efekte i ne razvija dugoročnu zavisnost.

Kindinorm samostalno ili u kombinaciji sa drugom terapijom i metodama može biti rešenje za hiperaktivno dete

Kindinorm je kompleksni homeopatski lek namenjen za olašanje tegoba poremećaja ponašanja. Odabrane komponente prirodnog, biljnog i mineralnog sastava, na bezbedan način omogućavaju da se ovaj poremećaj prevaziđe kod dece u svim životnim dobima.

Ovaj lek:

  • Održava koncentraciju i pažnju kod dece
  • Rešava poremećaj sna
  • Nervozu, iritiranost, uznemirenost
  • Poteškoće sa učenjem
  • Stanje opšte slabosti

Promo objava

Prijavi se i prati razvoj svog deteta

Besplatne nedeljne e-novosti, koje pomno prate razvoj tvog deteta.

Tvoj email

Predviđeni datum porođaja

calc-img

Izračunaj datum porođaja

Poslednji tekstovi

article-img

Poslednje teme sa foruma

message-img