Razvoj deteta: Igrajmo se

calendar-img

Potičimo čitanje!
Za predškolce je susret s knjigama jako važan. Roditelji mogu imati važan uticaj na detetov odnos prema knjigama. Čitanje priče za laku noć neka vam bude veselje. Uživite se u priču i stvorite ugodnu atmosferu. Knjige šire detetov fond reči i podstiču maštu. Čitanje knjiga je jako važno za uspešno učenje ubuduće. Putem njih, deca upoznaju slova, pisane reči i tehnike čitanja. Zbog toga se pobrinite da dete ima na raspolaganju puno slikovnica, knjiga i dečijih časopisa i preko dana. Razgovarajte s njim o pročitanom. Pitajte ga o priči,o ilustracijama i dopustite mu da samo završi ili ponovi priču. Neka vam ne bude teško istu priču čitati ponovo i ponovo, ako dete tako želi. Uživajte oboje!

Idemo na igralište
Deo dana možete da provedete s detetom na igralištu. Ali pazite da su sprave za igranje sigurne. Na igralištima treba da se poštuju određena pravila. Dete treba imati na oku uvek odrasla osoba. Budite oprezni da vaše dete na igralištu ne povredi drugo malo dete. Obično su sprave za igranje raspoređene prema starosnim razdobljima, ali ipak poneki mališan može da zaluta među malo veću decu.

Obratite pažnju i na podlogu na igralištu. Ako se dete penje i postoji mogućnost pada, ozbiljnije će se povrediti na asfaltnoj podlozi nego na travi. Zbog toga detetu pomozite da odabere spravu sa što mekšom podlogom. Isto tako proverite da li su sve sprave dobro pričvršćene za tlo. Ako nisu, radije ih izbegavajte, jer bi se dete moglo na njima ozbiljno povrediti.

Spremanje kao deo igre
Uobičajeno ponašanje trogodišnjaka tokom igre je razbacivanje igračaka, jer svaku igračku samo ovlaš pogleda i nakon toga zameni je drugom. Da bi igra počela, treba pomoć odrasle osobe ili malo starije dece. Takvo ponašanje pokazuje da dete ima potrebu za igrom, ali ne zna još tačno kako bi se igralo odnosno šta bi radilo s igračkama. Zbog uzbuđenja se ne može koncentrisati i zanimanje za igru nestane pre nego što je uopšte počelo sa igrom.

Mala deca nemaju potrebe za redom među igračkama, štaviše red i nered uopšte ne razlikuju. Ako želite da dete naučiti na red, treba da mu dozvolite da napravi nered. Oni ne znaju spremaju kao odrasli, jer ne razumeju šta zapravo želite od njih. To shvataju približno od četvrte godine nadalje.

Spremanje neka bude deo igre. »Složimo sve igračke u kutiju.« U dobu od tri godine treba da mu strpljivo pomognete da u igri uspostavi red među igračkama. Trogodišnjaci vrlo rado sarađuju osim kada su previše pospani ili gladni. Neka pospremanje postane ritual pre spavanja. Za učenje reda potrebna je naravno doslednost roditelja.

Previše igračaka?
Igračke skupljamo iz godine u godinu i najednom ih je previše. Kada spremate suvišne igračke da bi ih nekome poklonili ili bacili, dete vas može sprečiti. Iako je igračka pokvarena ili je celu godinu nije ni pogledao, pokušaće da vas uveri da je zadržite. To će se ponavljati svaki put kada nešto uzmete u ruke.

Svet trogodišnjaka je u poređenju s vašim jako malen. Velik deo toga zauzimaju igračke. Zbog toga je dete povezano s njima iako se već dugo nije setilo igračke koju želite da bacite. Neki su čak tako jako vezani za igračke da misle da ćete nakon igračke i njih »odbaciti«. Detetu objasnite da ne želite da uradite ništa loše, nego da želite da napravite samo malo mesta za nove igračke koje će vremenom dobiti. To će ubrzati detetovo logičko zaključivanje. Isto tako dete upoznajte s opasnošću polomljenih igračaka, jer će se na taj način lakše odvojiti od njih. Dete podstičite da samo izabere igračke koje želite da eliminišete.

Dete i sport
To razdoblje odgovarajuće je za detetove prve korake u svet sporta. Trogodišnjaci su u većini već dovoljno samostalni da ih roditelji mogu uključiti u sportsko-rekreativne aktivnosti. Detetov fizički, mentalni i socijalni razvoj omogućuje mu da razume i uradi osnovne zadatke po uputstvima pedagoga ili učitelja sporta. Jedna među najvažnijim aktivnostima za trogodišnjake je osnovno vežbanje ili modernije »abeceda kretanja«. Sve te izraze povezuje grupna aktivnost koja je usmerena ka širini a ne dubini upoznavanja sportova.

Osnovna svrha takvih programa je da dete na svakom času upoznaje i nadgrađuje elemente prirodnih oblika kretanja, elementarnih igara, abecede gimnastike, plesnih koraka,...

Za trogodišnjake je važno da se s njima osim roditelja bavi i stručnjak- sportski pedagog. On poznaje prave metodičke i didaktičke pristupe, zato će znati da uspostavi ravnotežu između vremena vežbanja i odmora. Roditeljima se preporučuje da se s detetom kreću i uživaju u jednostavnim sportskim aktivnostima kao što su šetnje u prirodi, posete dečijim igralištima, igre na snegu zimi, sankanje i zimske šetnje, a leti igranje u vodi. Za sve ostalo će biti još dovoljno vremena kasnije jer u tom razdoblju je najvažnije da dete dobije pozitivan odnos prema sportu i kretanju uopšte.

arrow-img

1-4 NEDELJE

1 MESEC

2 MESECA

arrow-img

1 do 4 nedelje

Dobro nam došlo drago novorođenče!

news-img

Novorođenče se prilagođava na život izvan materice, i u tom periodu je veoma osetljivo i potpuno zavisi od brige i nege roditelja. Prvi mesec je period upoznavanja i prilagođavanja porodice na novog člana. To je veoma lep i emotivan, ali uz to i veoma naporan period.
 
Prvu godinu, od rođenja pa do napunjene prve godine života, zovemo razdoblje BEBE. Prve četiri nedelje života dodatno definišemo i zovemo period NOVOROĐENČETA. Jedno malo novorođenče upravo držite u naručju!

arrows-img

Pročitaj više

Prijavi se i prati razvoj svog deteta

Besplatne nedeljne e-novosti, koje pomno prate razvoj tvog deteta.

Tvoj email

Predviđeni datum porođaja

calc-img

Izračunaj datum porođaja

Poslednji tekstovi

article-img