Šta da očekujem na testu kod logopeda - spremnost za polazak u školu
Kada logoped završi procenu, trebalo bi da dobijete pismenu potvrdu o spremnosti deteta za polazak u školu. Ukoliko dete ne ispunjava uslove ili se uoče odstupanja, neohodno je započeti sa logopedskim tretmanom.
![Šta da očekujem na testu kod logopeda](https://static1.ringaraja.net/uploads/SRB/articles/7979/large/0746d7ca51dd50c1f6c3ce2348cbeb38.jpg)
Došao je i taj dan! Vaše dete se pozdravlja sa vrtićkim danima, „postaje veliko„ i kreće u prvi razred. Uzbuđenje se oseća u celoj porodici, a vi kao roditelj krećete u proceduru sistematskih pregleda za školu, gde između ostalog stižete i do logopeda. Pitate se kako izgleda procena i šta vaše dete treba da zna, te kako izgleda ispitivanje?
Pre svega, iako vaše dete sada ima šest godina i imate utisak da je veliko i zrelo, važno je da razumete da je svaka test situacija za dete izvor stresa. Stoga se potrudite da mu testiranje predstavite kao jedan razgovor sa čikom/tetom tokom kojeg će, slično kao i sa vaspitačicom, pričati o već, najverovatnije poznatim stvarima koje je učilo u vrtiću.
Nadalje, bilo bi dobro da odaberete ustanovu u kojoj će logoped kreirati prijatnu atmosferu i omogućiti detetu da se opusti, pre samog testiranja, a vama da izrazite svoje brige i pitanja. To naravno zavisi od samog logopeda, njegovog temperamenta, iskustva i veština komunikacije.
Stigli ste u ordinaciju, svi preduslovi su ispunjeni...pitate se šta vaše dete treba da zna i šta se od njega očekuje.. Pa dragi roditelji, evo odgovora:
- Razvijena fonološka svesnost, kao i sposobnost analize i sinteze glasova u rečima, tj. jednostavnije rečeno sposobnost da se reč sastavi i rastavi na glasove, da se oderdi mesto glasa u rečima, kao i razvijenu svest o tome koji sve glasovi sačinjavaju jednu reč ( npr. Da je reč AUTO sačinjena od glasova A_U_T_O )
- Sposobnost prepoznavanja i formiranja reči koje se rimuju
- Poznavanje reči suprotnog značenja (toplo-hladno, gore-dole..)
- Pavilna upotreba svih gramatičkih kategorija i primena gramatičkih pravila u spontanom govoru (jednina , množina, rod, broj, predlozi, padežni nastavci, glagolska vemena...)
- Sposobnost reprodukcije naučenih sadržaja, tj. sposobnost da se prepriča kraća priča, izrecituje pesmica
- Pravilan izgovor svih glasova srpskog jezika
- Razvijen rečnik koji sada već broji preko 2000 reči
- Sposobnost da se ponovi rečenica od 5-6 reči
- Spobnost da se objasne određeni pojmovi, opišu i svrstaju u klasu ( npr. Šta je to kuća?)
- Zrela grafomotorna sposobnost, koja podrazumeva zrelost mišića šake i prstiju kao i pravilno držanje olovke
- Prepoznavanje i pisanje većine slova azbuke
- Sposobnost razlikovanja pojmova pre-posle, ali i delova dana (jutro, podne, veče) kao i sposobnost orijentacije u prostoru (gore, dole, iznad, ispod, pored, između, levo, desno...)
- Nabrajanje dana u nedelji, meseci u godini
- Brojanje do 20
- Izvršavanje složenih naloga
Kada logoped završi procenu, trebalo bi da dobijete pismenu potvrdu o spremnosti deteta za polazak u školu. Ukoliko dete ne ispunjava uslove ili se uoče odstupanja, neohodno je započeti sa logopedskim tretmanom.
Želimo Vam puno radosti i uspeha
u praćenju Vašeg deteta na putu školovanja i odrastanja!
Autor: Viva Verbum
Tim Centra Viva Verbum je vođen uverenjem da je podrška detetu sa teškoćama u razvoju onoliko uspešna koliko i mreža podrške njegovim roditeljima, a to znači celoj porodici. Stoga smatramo da je ključno za uspešan tretman osnažiti roditelje, obezbediti im mesto i vreme samo za njih, u kojem će moći da iskažu svoje strahove, brige, otpuste teške emocije i postave pitanja.
Telefon: 064-953-44-16 Email: office@vivaverbum.rs Adresa: Miloša Zečevića 8, Beograd
|
Promo objava