writing-img

RE: Pitajte logopeda na Ringeraji

  
clock-img

15.05.2014, 07:53

clock-img

dunja RR

pencil-img

30480

Ne zaboravite da imate priliku da postavite pitanje stručnjaku user posted image

_____________________________

310 poljubaca vrelih
prosuću po licu tvom
310 poljubaca nježnih
...



Bitku dobija onaj koji je čvrsto odlučio da je dobije.

Šekspir

clock-img

22.05.2014, 16:25

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Ajmo drugari iskoristite priliku da pitate strucnjaka.

clock-img

09.06.2014, 11:19

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Imate priliku da postavite pitanje stručnjaku.

clock-img

09.06.2014, 11:29

clock-img

Klarita

pencil-img

5279

Neverovatno, upravo sam pisala u temi user posted image

Klara ima 3 i po godine i dalje ne govori Š.Č,Dž.Ž sem kad je opomenem , pa i onda ne baš savršeno. R nikad nije izgovorila. izgovara ga kao L. Planirala sam da je vodim tokom leta kod logopeda, ali me zanima i Vaše mišljenje. Kada treba da izgovori reč koja u sebi ima i S i Š, oba izgovara Š, recimo Suši je njoj Šuši, opet ponavljam, ako je ispravljam i opominjem, inače je Susi.
Da li da brinem? Obavezno vodim? Neki savet...vežba?
Hvala Vam unapred.

clock-img

16.06.2014, 11:55

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Ne zaboravite da imate priliku da postavite pitanje stručnjaku. user posted image

clock-img

17.06.2014, 14:04

clock-img

Logoped LexisPro

pencil-img

69


IZVORNA PORUKA: Klarita

Neverovatno, upravo sam pisala u temi user posted image

Klara ima 3 i po godine i dalje ne govori Š.Č,Dž.Ž sem kad je opomenem , pa i onda ne baš savršeno. R nikad nije izgovorila. izgovara ga kao L. Planirala sam da je vodim tokom leta kod logopeda, ali me zanima i Vaše mišljenje. Kada treba da izgovori reč koja u sebi ima i S i Š, oba izgovara Š, recimo Suši je njoj Šuši, opet ponavljam, ako je ispravljam i opominjem, inače je Susi.
Da li da brinem? Obavezno vodim? Neki savet...vežba?
Hvala Vam unapred.



Deca tog uzrasta pravilno izgovaraju sve vokale i konsonante uključujući p, b, t, d, k, g, f, h, l, m, n, nj.
Na ovom uzrastu mogu se očekivati određena odstupanja od pravilnog izgovora za pojedine glasove u smislu obezvučavanja zvučnih glasova ili zamene pojedinih glasova uključujući s, z, c, š, ž, č, dž, ć, đ, lj, r. Zamena podrazumeva i izgovor glasa s umesto š. Očekuje se da dete koje navrši pet i po godina pravilno izgovara sve glasove.
Nemate još uvek razloga za brigu. Međutim, imajte u vidu da je lakše i brže izvršiti korekciju izgovora na ranom uzrastu. Zato Vam savetujemo da se javite logopedu kada budete bili u mogućnosti.

Srdačno,

Lexis centar

clock-img

17.06.2014, 14:13

clock-img

Klarita

pencil-img

5279

Hvala Vam puno. Tokom leta ide sigurno na vezbice kod logopeda!

clock-img

17.06.2014, 14:26

clock-img

Logoped LexisPro

pencil-img

69

O razvojnoj disfaziji možete pročitati ovde:

http://www.ringeraja.rs/area/clanekPodrobnoPreview.asp?artID=3012&hash=ASDjij132131o2kokov4as

Logopedski centar LexisPro

clock-img

23.06.2014, 16:26

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Dragi moji, imate priliku da postavite pitanja strucnjaku o razvoju govora i jezika, kao i o nedoumicama vezanim za poremećaje glasa, jezika i govora kod dece. Na pitanja odgovara Dragana Filipović, diplomirani defektolog - logoped iz Edukativnog centra LexisPro.

clock-img

26.06.2014, 12:23

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Još jedan jako zanimljiv tekst i savet našeg stručnjaka.
http://www.ringeraja.rs/clanak/deca-skolskog-uzrasta-i-govorno-jezicke-teskoce_2555.html

clock-img

02.07.2014, 16:29

clock-img

big mum

pencil-img

1690

Poštovani

Imam dječaka od 2god 5mj.Progovorio je s nepune 2.Sad već ima jako bogat fond rječi ali su dosta nerazumljive.Tipa:

Ja voć ide patilo-Ja hoću da idem u kupatilo
Ja pejam vuke-perem ruke
Ja pavim bato-pravim (nešto )od blata
daj mi maćaćiću- daj mi maramicu
puki mi čoko meko-kupi mi čokoladno mlijeko i sl

Sa njim se oduvjek pričalo polako razgovjetno.Njega i kćerku sam učlanila u biblioteku te im konstantno čitam.Kad pričam sa njim trudim se da ga gledam u oči i polako razgovjetno pričam sa njim.

Znam da je isuviše rano da djete skalpa veće rečenice i razgovjetno priča ali molila bih Vas za savjet kako da pospješim djetetov govor.
PS.Voli da pleše i stalno nešto pjevuši.

Zahvaljujem se na odgovoru

_____________________________

Neko iz djetinjstva ponese samo uspomene, a neko sačuva u očima, ušima, u srcu još malo one radoznalosti i nemira, pa umije da se igra i raduje malim stvarima.
DUŠKO RADOVIĆ

clock-img

04.07.2014, 17:08

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Odgovori i saveti našeg stručnjaka stižu uskoro. Iskoristite priliku i postavite pitanje.

clock-img

04.07.2014, 17:25

clock-img

Milagros

pencil-img

147

Moja curica ima 25 mjeseci i slabo priča,odnosno nerazgovjetno.Koliko bi u ovom periodu trebala pričati jer vidim njeni vršnjaci već govore u rečenicama,a ona još nezna ni jednu riječ da kaže jasno,osim mama i neću.
Koliko još bi trebala je pustiti da samostalno uči dok je ne odvedem logopedu?

Hvala.

_____________________________

Živim za moju dječicu i za bolje sutra!!!

clock-img

08.07.2014, 15:45

clock-img

Logoped LexisPro

pencil-img

69


IZVORNA PORUKA: big mum

Poštovani

Imam dječaka od 2god 5mj.Progovorio je s nepune 2.Sad već ima jako bogat fond rječi ali su dosta nerazumljive.Tipa:

Ja voć ide patilo-Ja hoću da idem u kupatilo
Ja pejam vuke-perem ruke
Ja pavim bato-pravim (nešto )od blata
daj mi maćaćiću- daj mi maramicu
puki mi čoko meko-kupi mi čokoladno mlijeko i sl

Sa njim se oduvjek pričalo polako razgovjetno.Njega i kćerku sam učlanila u biblioteku te im konstantno čitam.Kad pričam sa njim trudim se da ga gledam u oči i polako razgovjetno pričam sa njim.

Znam da je isuviše rano da djete skalpa veće rečenice i razgovjetno priča ali molila bih Vas za savjet kako da pospješim djetetov govor.
PS.Voli da pleše i stalno nešto pjevuši.

Zahvaljujem se na odgovoru



Možete pristupiti radu na bogaćenju rečnika. To radite na sličan način kao kada mi odrasli učimo strani jezik, pa učimo nazive pojedinih "skupina". Na primer, delovi odeće, obuće, divlje i domaće životinje....Ovo će podrazumevati njihovo imenovanje, opisivanje i razgovor o tome gde na primer žive pojedine životinje, čime se hrane i dr.
Pored toga dobre su kratke priče u slikama. Prvo vi ispričate/opišete detetu priču, pa onda tražite od njega da ono posmatra slike i to isto uradi koristeći neku novu reč.
Dete na uzrastu od 3 godine bi trebalo da ima usvojene zamenice, priloge i predloge, kao i pojedine prideve. Pored toga trebao bi da ima u svom rečniku 500 do 1000 reči.
Ukoliko voli ples i muziku možete učiti sa njim pesmice koje sadrže neke od glasova koje još uvek nije usvojilo. Međutim, nemojte se brinuti ukoliko dete nije u stanju da izgovori glasove kao što su Š, Č, Dž, Lj, R.
Najvažnije od svega je objašnjavati detetu događaje i procese oko nas jer sve dok mi ne objasnimo detetu da su na primer automobili, motori i autobusi prevozna sredstva i služe za...dete to neće znati ili razumeti, te neće koristiti pojedine reči u komunikaciji.

Srećan rad user posted image

clock-img

08.07.2014, 15:54

clock-img

big mum

pencil-img

1690


IZVORNA PORUKA: Logoped LexisPro

Možete pristupiti radu na bogaćenju rečnika. To radite na sličan način kao kada mi odrasli učimo strani jezik, pa učimo nazive pojedinih "skupina". Na primer, delovi odeće, obuće, divlje i domaće životinje....Ovo će podrazumevati njihovo imenovanje, opisivanje i razgovor o tome gde na primer žive pojedine životinje, čime se hrane i dr.
Pored toga dobre su kratke priče u slikama. Prvo vi ispričate/opišete detetu priču, pa onda tražite od njega da ono posmatra slike i to isto uradi koristeći neku novu reč.
Dete na uzrastu od 3 godine bi trebalo da ima usvojene zamenice, priloge i predloge, kao i pojedine prideve. Pored toga trebao bi da ima u svom rečniku 500 do 1000 reči.
Ukoliko voli ples i muziku možete učiti sa njim pesmice koje sadrže neke od glasova koje još uvek nije usvojilo. Međutim, nemojte se brinuti ukoliko dete nije u stanju da izgovori glasove kao što su Š, Č, Dž, Lj, R.
Najvažnije od svega je objašnjavati detetu događaje i procese oko nas jer sve dok mi ne objasnimo detetu da su na primer automobili, motori i autobusi prevozna sredstva i služe za...dete to neće znati ili razumeti, te neće koristiti pojedine reči u komunikaciji.

Srećan rad user posted image




Hvala Vam na ovako iscrpnom odgovoruuser posted image

_____________________________

Neko iz djetinjstva ponese samo uspomene, a neko sačuva u očima, ušima, u srcu još malo one radoznalosti i nemira, pa umije da se igra i raduje malim stvarima.
DUŠKO RADOVIĆ

clock-img

08.07.2014, 15:58

clock-img

Logoped LexisPro

pencil-img

69


IZVORNA PORUKA: Milagros

Moja curica ima 25 mjeseci i slabo priča,odnosno nerazgovjetno.Koliko bi u ovom periodu trebala pričati jer vidim njeni vršnjaci već govore u rečenicama,a ona još nezna ni jednu riječ da kaže jasno,osim mama i neću.
Koliko još bi trebala je pustiti da samostalno uči dok je ne odvedem logopedu?

Hvala.



Dete od 2 godine bi trebalo da produkuje proste rečenice, kao i da imenuje predmete (npr. lutka, lopta, sat i sl.). Na ovom uzrasu bi trebalo da ima oko 300 reči od čega usvojenih 25% suglasnika. Pokušajte da radite sami sa detetom. Pročitajte savete koje smo davali ovde ostalim mamama sa decom tog uzrasta. Radite sa detetom na izazivanju govora i imitaciji određenih zvukova pa kasnije pređite na proste reči kao što su mama, baba, tata, deda, buba, beba...
Takođe, radite na izazivanju prostih rečenica - daj/evo vode, idemo, ajde, ima/nema mleka i sl.

Ukoliko i posle par meseci devojčica ne govori javite se logopedu.

Lep pozdrav user posted image

clock-img

08.07.2014, 17:36

clock-img

branki*

pencil-img

20828

dobar danuser posted image
da pitam vas...
moj boza ima 3 godine i 4 meseca,vodi se pod dijagnozom f83,ima logopedske tretmane 3 puta nedeljno i defektoloske 2 puta nedeljno.ukljucen je u vrtic od skoro i dobro se snasao..povremeno ide da jase konja.
da li mozemo jos nesto da mu ukljucimo i sta?od aktivnosti...
postoji li neki optimalan period do kog dete moze da progovori,a posle kog to postaje iluzorno ili su moguca i neka kasnija progovaranja u smislu funkcionalnog govora?
hvala vam unapred.

_____________________________

branki

JER SMO TAKO U MOGUCNOSTI !

clock-img

16.07.2014, 12:16

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Dragi moji, imate priliku da postavite pitanja strucnjaku o razvoju govora i jezika, kao i o nedoumicama vezanim za poremećaje glasa, jezika i govora kod dece. Na pitanja odgovara Dragana Filipović, diplomirani defektolog - logoped iz Edukativnog centra LexisPro.

clock-img

16.07.2014, 16:38

clock-img

Logoped LexisPro

pencil-img

69


IZVORNA PORUKA: branki

dobar danuser posted image
da pitam vas...
moj boza ima 3 godine i 4 meseca,vodi se pod dijagnozom f83,ima logopedske tretmane 3 puta nedeljno i defektoloske 2 puta nedeljno.ukljucen je u vrtic od skoro i dobro se snasao..povremeno ide da jase konja.
da li mozemo jos nesto da mu ukljucimo i sta?od aktivnosti...
postoji li neki optimalan period do kog dete moze da progovori,a posle kog to postaje iluzorno ili su moguca i neka kasnija progovaranja u smislu funkcionalnog govora?
hvala vam unapred.



Koliko mogu da primetim vaše dete ima sveobuhvatan tretman. Pored tretmana kod defektologa i logopeda možete se raspitati, ukoliko u mestu gde živite, postoji defektolog-terapeut koji radi hidroterapiju. Naravno ovo je dopuna tretmana koji već imate, kao i hipoterapija. Neki defektolozi-logopedi primenjuju reedukaciju psihomotorike ukoliko to zahteva tretman. Možda vaš defektolog ovo već primenjuje?
Strogo formalno obrazovanje će igrati ključnu ulogu u razvoju vašeg deteta, kao i njegovo uključivanju u vršnjaćku grupu. Pod strogim obrazovanjem podrazumevam vrstu obrazovanja gde je sve uređeno sa jasnim porukama šta je dozvoljeno, a šta zabranjeno, te na koji način se ponašati u određenim situacijama.
Ukoliko dete još uvek nije progovorilo nemojte gubiti nadu. Verujem da će se kolege potruditi da dete ostvari verbalnu komunikaciju. Međutim, ukoliko i posle uloženog truda i rada sa vaše strane i pomoći logopeda nema rezultata možete pristupiti obuci deteta da komunicira putem simbola. O ovome se posavetujte sa vašem logopedom, ali mislim da je još uvek rano da o tome razmišljate.
Ne bih da dajem prognoze jer nisam uradila pregled. Osim toga često se dešava da rezultate truda i rada ne vidimo brzo već nam se oni pokažu posle dužeg vremena (par godina).

Srećan rad!
LexisProuser posted image

clock-img

16.07.2014, 16:55

clock-img

branki*

pencil-img

20828

hvala Vam puno na odgovoru!

_____________________________

branki

JER SMO TAKO U MOGUCNOSTI !

clock-img

17.07.2014, 12:40

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Još jedan jako zanimljiv tekst i savet našeg stručnjaka.

Pomoć logopeda u pripremi za školu

clock-img

21.07.2014, 13:33

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Rešite nedoumice vezane za poremećaje glasa, jezika i govora kod dece. Na pitanja odgovara Dragana Filipović, diplomirani defektolog - logoped iz Edukativnog centra LexisPro.

clock-img

28.07.2014, 15:41

clock-img

Cakana84

pencil-img

846

Iskoristiie priliku da postavite pitanje strucnaku.

Procitajte jedan od mnogo korisnih tekstova:

Kako izaći na kraj sa hiperaktivnim detetom

clock-img

30.07.2014, 13:26

clock-img

soni

pencil-img

5581

Pozdrav,

pisala sam o nasem " problemu", ako je uopste problem pa evo i ovde

Luna ima 2 pune godine..Istovremeno uci norveski i srpski... Brbljivica je i veselo dete, non stop pevusi i razgovara na svom jeziku...Do skoro nije htela da kaze ni mama ni tada..Pocela je na srpskom po koju rec i ponavlja za nama na norveskom isto..Savetovali su nam da kuci iskljucivo govorimo srpski sa njom dok u vrticu slusa norveski..Ince u vrtic ide godinu dana i tamo je po 8 sati, znaci norveski je non stop prisutan i par sati sa nama kuci.....Citala sam da deca koja istovremeno uce dva jezika kasnije progovore..Trazila sam i asistenta za jezik u vrticu ali ga nisam dobila, smatraju d aje mala..Inace logopeda je moguce dobiti tek posle 4. god pa i kasnije ako dete razume jezik a ne prica...
Luna razume skoro sve na srpskom a i u vrticu kazu da razume i njih..naravno neke reci su joj nove...Pricamo sa njom noon stop, ukljucujemo je u sve i objasnjavamo, pevamo....


Ima li mesta za brigu :) ?? I na koji nacin da je podstaknem da prica

< Poruku je uredio soni -- 30.7.2014 13:27:52 >


_____________________________

„Ako nismo odgovorni za misli koje prolaze pored naših vrata,
odgovorni smo za one koje puštamo i kojima se vodimo.“

clock-img

31.07.2014, 14:03

clock-img

sucana

pencil-img

1

Nas sin ima dve godine i sedam meseci. Rodjen je u terminu, napredovao je odlicno, svi pregledi uredni, prohodao je sa 11-12 meseci, motorika odlicna, vrlo rano je ostvario kontakt ocima, poceo je da guce sa svega 3-4 meseca, osmehivao nam se sa 4-5 meseci. Sada je malo "lenj" za govor. Sa godinu i nesto dana je znao da pita "gde tata", "daj odu" i "daj vodu", sa dve godine je poceo da govori "mama papa", "ajde tata", rekao je par puta i "sedi tata".
Sa dve godine i tri meseca je poceo da govori "bavo" i "bravo" i da pljeska rukama kada nesto dobro uradi, prepozna dedu i tatu na slici i pokazuje prstom, za cokoladu kaze "lada", kada nesto nece kaze "nete". Igra se telefonom, stavlja slusalicu na uho i kaze "alo deda", gleda automobile i kaze "auto", pre jedno dva meseca je rekao "ajde tata lota", i "lopta", kaze "dodi" umesto "dodji", "njam njam" kada mu se svidja hrana, kada je gladan imitira hranjenje i kaze "am-am", zna da kaze "tao" umesto "cao" kada krenemo kuci, ali ne svaki put. Razume kada mu kazemo da idemo kod babe i dede, odmah ustane i ceka ispred vrata, kaze "otori" umesto "otvori" kada hoce da mu se otvore vrata. Razume kada mu kazemo "pazi" i "polako", vidi kucu, vidi loptu, dodji ovamo, idi po vodu. Sam je naucio da otkljuca mobilni, i da ukljuci igricu, tacno prepozna igricu i klikne na nju, zna da upali racunar, pali i gasi televizor, radio, zatvara vrata, pere zube sam, sam se hrani rukama i viljuskom, igra se skrivalica sa nama, odaziva se na ime ali jos uvek ga ne izgovara tecno, voli da crta, sklapa kockice, igracke vraca na svoje mesto, zna gde koja igracka stoji cak i ako se ne igra duze vreme sa njom...Cuje odlicno, kad pricamo, kada prodje kamion, kada grmi, kada slusa pesmice, cesto pevusi...Sa decom obozava da se igra, prilazi im, druzeljubiv je, juri, trci, sutira loptu, itd. Izvinjavam se zbog opsirnog pisanja, ali smo hteli da sto bolje opisemo situaciju. Nase pitanje je kako da radimo sa njim na ucenju novih reci, da li je potreban rad sa strucnim licem, i kako ga nauciti da kaze svoje ime, da li mu pokazivati slike najblizih da ih imenuje, i slicno.