Ringeraja.rs je specijalizovani portal, namenjen budućim roditeljima, trudnicama i roditeljima predškolske dece.
Copyright 2008-2025
Danu media d.o.o. Beograd
Beograd, 10. decembra 2024. - Društvena izolacija postala je jedan od najznačajnijih izazova savremenog doba, s ozbiljnim posledicama po fizičko i mentalno zdravlje. Novo globalno istraživanje koje je sprovela NIVEA naglašava zastupljenost ovog problema i detaljno se bavi njegovim uzrocima i mogućim dugoročnim posledicama ukoliko se ne pronađu rešenja.
Kako bi odgovorila na ovaj izazov, NIVEA danas predstavlja NIVEA CONNECT, globalnu inicijativu usmerenu na borbu protiv društvene izolacije i podsticanje stvaranja značajnih međuljudskih odnosa.
Globalno sprovedeno NIVEA istraživanje pokazalo je da čak 86% ispitanika smatra da izolacija i usamljenost postaju sve ozbiljniji problem.* Svaka četvrta osoba (25%) priznaje da se u poslednjih godinu dana često osećala izolovano, dok svaka peta (20%) navodi da nema ni jednog bliskog prijatelja. Moramo da budemo svesni da posledice ovoga mogu biti izuzetno štetne. Usamljenost i društvena izolacija povezane su s većim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara, što predstavlja potencijalne zdravstvene rizike koji mogu značajno uticati na životni vek osobe. Gotovo polovina ispitanika (48%) koji su osetili uticaj društvene izolacije na svojoj koži primetila je pogoršanje fizičkog zdravlja, dok je 53% doživelo negativne promene u mentalnom stanju, što značajno povećava rizik od depresije i anksioznosti. Osim toga, 58% ispitanika priznaje da se oseća bespomoćno, 56% se povuklo iz društvenih aktivnosti, a 46% zanemarilo ključne životne obaveze.
Takođe, istraživanje otkriva da su deca i mladi uzrasta od 16 do 24 godine (38%), hibridni radnici (52%) kao i intenzivni korisnici društvenih mreža (34%) među grupacijama koje se osećaju najizolovanije u društvu.
Ključni problem ostaje stigma koja povezuje društvenu izolaciju i usamljenost i stvara veliku prepreku u traženju pomoći i podrške. Čak 40% ispitanika priznaje da osećaju sramotu zbog izolacije, dok se više od polovine (58%) oseća bespomoćno, što dodatno produbljuje ovaj već ozbiljan problem. Iako većina ispitanika (67%) zna gde mogu da pronađu podršku kada se osećaju usamljeno ili izolovano, tek 46% smatra da je pomoć lako zatražiti. Posebno ranjive kategorije, poput dece i mladih od 16 do 24 godine i starijih osoba između 55 i 74 godine, najviše se bore s traženjem potrebne podrške.
NIVEA odlučno pristupa ovom izazovu kroz inicijativu NIVEA CONNECT, osmišljenu za edukovanje i pružanje podrške zajednicama, organizacijama i pojedincima širom sveta. Cilj je smanjiti stigmu usamljenosti i podstaći stvaranje značajnih međuljudskih odnosa, kroz tri ključna koraka:
Kada se razmatraju uzroci sve veće društvene izolacije, 20% ispitanika ističe socijalnu anksioznost kao glavni faktor, dok 30% navodi fizičku udaljenost od prijatelja i porodice. Nedostatak finansijskih sredstava predstavlja prepreku za uključivanje za 27% ispitanika. Rezultati dodatno ukazuju na to da društvena izolacija stvara svet nepoverenja, čak 81% ljudi smatra da je danas "svako za sebe". Polovina ispitanika oseća da ih niko ne poznaje zaista dobro, dok 58% izjavljuje da se osećaju usamljeno čak i kada su okruženi drugim ljudima. S pozitivne strane, gotovo svi ispitanici (90%) koji poznaju nekoga ko pati od socijalne izolacije, pokušavaju da mu pomognu.
"Trenutno se neko do koga vam je stalo oseća usamljeno. Kada shvatimo dubok uticaj i posledice društvene izolacije i usamljenosti, imaćemo motivaciju da reagujemo i delujemo - ne samo iz saosećanja, već i zbog razumevanja činjenice da je naše blagostanje usko povezano s drugima", izjavila je predsednica NIVEA, Grita Loebsack.
NIVEA CONNECT ima misiju da ojača ljudske veze, edukuje ljude o tome šta mogu da preduzmu i podstakne okruženje u kojem ljudi mogu da traže podršku bez straha. Borba protiv porasta društvene izolacije zahteva usklađene globalne napore za uklanjanje stigme i podsticanje otvorenih razgovora o usamljenosti.
"Zajedno možemo smanjiti stigmu, podići veću svest i primeniti efikasna rešenja za borbu protiv društvene izolacije", poručuje NIVEA pa će zajedno s kompanijom Beiersdorf raditi na stvaranju inkluzivnijeg društva, utemeljenog na principima održivosti unutar CARE BEYOND SKIN inicijative.
Upravo s tim ciljem, u okviru NIVEA CONNECT inicijative u Srbiji, zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija nastavljamo Program "Jačanje porodice" koji pruža ključnu podršku ranjivim porodicama širom Srbije, odgovarajući na savremene izazove roditeljstva i postižući okruženja u kojima deca mogu da odrastaju i razvijaju se uz stabilne i sigurne veze. NIVEA CONNECT će tako zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija u 2025. godini raditi na povećanju otpornosti porodice u suočavanju sa izazovima, podsticati socijalnu integraciju smanjenjem socijalne distance i osnažiti stručnjake koji im pružaju podršku kako bi se unapredila otpornost i uključenost porodice u zajednicu.
"Zahvalni smo kompaniji Beiersdorf Srbija koja je prepoznala našu predanost i dugoročan rad na izazovima porodica u krizi. Višegodišnja podrška koju ovim partnerstvom dobijamo, omogućiće nam da nastavimo s ovim važnim radom, sa osnovnim ciljem da porodice ostanu na okupu i da deca, u zdravom i bezbednom okruženju, sigurno koračaju ka boljoj budućnosti", izjavila je Vesna Mraković, nacionalna direktorka SOS Dečijih sela Srbija.
Promo objava
Баби.
пеперутка16
За доњи део ваше бебе, да ли користите само крему или само пудер или обоје у исто време?