I bakterija uzrok prevremenog porođaja?

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 22.5.2018
Uzrok prevremenog porođaja može da bude i bakterija kojom se majka zarazila seksualnim putem, pokazuje novo istraživanje.

Uobičajene bakterije koje se prenose prilikom penetracije ili oralnog seksa mogu da uđu u placentu i povećaju rizik od porođaja pre 37. nedelje trudnoće.
Bakterije, mikroplazma i ureaplazma, često žive u telu odraslog čoveka i nisu opasne, ali mogu da dovedu u infekcije urinarnog trakta i bakterijske vaginoze.
Međutim, naučnici sada misle da ova infekcija kod trudnica može da poveća rizik od prevremenog porođaja, što za posledicu može da ima neke bolesti, pa čak i smrt.
Naučnici kažu da razumevanje prisustva tih bakterija tokom trudnoće može da pomogne u razvoju medicinskih sredstava koja će sprečiti prevremeni porođaj, i time spasti hiljade života.
Studija sprovedena u Velikoj Britaniji dokazala je vezu između prevremeno rođenih beba i prisustva nezdravih bakterija u placentama majki.
Istraživači sa Kraljevskog koledža u Londonu kažu da je sve više dokaza koji pokazuju da infekcija tokom trudnoće može da bude uzrok prevremenog porođaja.
Autorka studije dr Lidija Leon kaže da su posmatrali veliki broj poznatih patogenih bakterija, poput mikroplazme i ureaplazme u placenti žena koje su se porodile ranije.
"To podržava dugo posmatranu vezu između infekcije majke i prevremenog porođaja. Postoji jasna razlika između tipova bakterija u placenti, u zavisnosti od toga da li je beba rođena vaginalnim putem ili carskim rezom", kaže ona.
Sudeći prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, oko 15 miliona beba se godišnje rodi prerano, čime se povećava rizik od ozbiljnih poremećaja, poput cerebralne paralize, kao i odloženog razvoja govora i motoričkih sposobnosti. Naučnici se nadaju da će njihovo otkriće sprečiti da se prerani porođaji dešavaju u tolikom broju slučajeva.
Kako je sprovedeno istraživanje
Naučnici su uzeli uzorke 250 žena i analizirali bakterije u placenti, bilo da je beba rođena prevremeno ili u terminu. Naravno, uzeti su i kontrolni uzorci iz bolnice, kako bi se utvrdilo da neke od tih bakterija nisu došle u placentu baš na porođaju.
Nije polno prenosiva bolest
Mikroplazma i ureaplazma mogu da se prenesu seksualnim putem, ali nisu klasifikovane kao polno prenosive bolesti.
Ove vrste bakterija mogu potpuno bezopasno da žive u genitalijama ili respiratornom traktu odrasle osobe, ali mogu i da izazovu infekcije.
Prisustvo mikroplazme u genitalijama može da izazove bol prilikom mokrenja ili tokom seksualnog odnosa, kao i krvarenje ili pojavu iscetka i kod muškaraca i kod žena.
Ureaplazma može da izazove uretritis ili bakterijsku vaginozu.
Do infekcije dolazi direktnim kontaktom sa zaraženim ćelijama, bilo prilikom penetracije ili oralnog seksa.
Ranija istraživanja su pokazala da infekcija može da se prenese sa majke na bebu u stomaku ili prilikom vaginalnog porođaja.
Ipak, dr Leon naglašava da se ovoj vrsti infekcije ne zna mno

Porođajne priče

Kako je sprovedeno istraživanje

Nije polno prenosiva bolest

Ureaplazma može da izazove uretritis ili bakterijsku vaginozu.

Ipak, dr Leon naglašava da se ovoj vrsti infekcije ne zna mnogo, , pa nije sasvim sigurno da li imaju dugoročne posledice.

Izvor: mondo.rs

Rh negativna krvna grupa - rizik za majku ...
Ukoliko u krvi imate Rezus protein onda ste Rh pozitivni (+), kao i većina ljudi, a ako ga nema onda ste Rh negativni (-...
Tumačenje ultrazvučnih nalaza u trudnoći
EDD, BPD, TCD, GS... pomažemo vam da razumete šta znače sve te skraćenice koje ginekolozi koriste za tumačenje razvoja v...
Da li je sigurno uzimati aspirin tokom tru...
Da li je uzimanje lekova u trudnoći sigurno jedno je od najčešćih postavljanih pitanja među trudnicama, a danas vam odgo...
Proširene vene u trudnoći
Šta su proširene vene?

Spisak porodilišta u Srbiji - Beograd
U Srbiji trenutno postoji 76 zdravstvenih ustanova u kojima se naše buduće mame mogu poroditi. Pogledajte spisak za Beog...
Porođajna priča: Moja beba je imala moždan...
Mali Tim je bio dugo očekivano dete. Svi smo mu se radovali, i mama i tata, kao i njegova starija sestra Tia.

Да сазнате...
пеперутка16

...да носите тројке, шта бисте радили?