|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

“Kaže se menstruacija” - Always, vodeći P&G brend podržava otvoreni razgovor o menstrualnom stidu

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 11.3.2025
Imajući u vidu da menstruacija ima važno mesto u životima žena svih uzrasta, neophodno je da se o ovoj temi govori slobodno, bez straha, sramote i stida, kako bi svaka žena imala bolji uvid u svoje menstrualno zdravlje i mogla da se bez stida obrati za stručnu pomoć kada je to potrebno.

image
Brend Always već dugi niz godina osnažuje devojčice, devojke i žene svih uzrasta širom sveta.
/11


“Ženski problemi”, “oni dani u mesecu”, čak i “tetka iz Crvenke”, samo su neki od izraza koji se koriste da bi se izbegla jedna reč – menstruacija. Iako je reč o potpuno prirodnoj pojavi koja je ključni deo ženskog zdravlja, menstruacija i dalje predstavlja veliku tabu temu, a različiti eufemizmi dodatno doprinose osećaju sramote i stida.

Upravo zato, brend Always pokrenuo je razgovor o ovoj temi uz kampanju “Stop menstrualnom stidu”, koja ima za cilj da ukaže na stigmu koja okružuje menstruaciju i podstakne dijalog o ovoj važnoj društvenoj temi. Imajući u vidu da menstruacija ima važno mesto u životima žena svih uzrasta, neophodno je da se o ovoj temi govori slobodno, bez straha, sramote i stida, kako bi svaka žena imala bolji uvid u svoje menstrualno zdravlje i mogla da se bez stida obrati za stručnu pomoć kada je to potrebno.

Uz slogan “Kaže se menstruacija”, ova kampanja takođe nastoji da ukaže kako reči i izrazi koje koristimo u svakodnevnom govoru utiču na naše stavove i osećanja. Upravo iz tog razloga, prvi važan korak u borbi protiv stida i tabua jeste da ostavimo po strani eufemizme i nazovemo ovu pojavu njenim pravim imenom – menstruacija.

Brend Always već dugi niz godina osnažuje devojčice, devojke i žene svih uzrasta širom sveta. Uz portfolio pouzdanih i inovativnih proizvoda za menstrualnu higijenu, Always vodi računa o tome da svaka žena može bez brige da se fokusira na razvijanje svojih potencijala i ostvarivanje ličnih i profesionalnih ciljeva.

 

Kako možemo da pomognemo u borbi protiv menstrualnog stida?

Kako svi možemo da doprinesemo razbijanju tabua i otvorenijem razgovoru o menstruaciji?

  • Informišite se! Što više znamo, lakše nam je da govorimo o menstruaciji bez nelagode.
  • Zovimo menstruaciju – menstruacija.
  • Korišćenje izraza poput „oni dani u mesecu” može sugerisati da je menstruacija nešto što treba skrivati.
  • Ne skrivajte menstruaciju.
  • Kupujete uloške? Nema potrebe da ih sakrivate na dnu korpe. Muče vas jaki grčevi i ne osećate se dobro? Recite prijateljima! Što normalnije tretiramo menstruaciju, to će ona postati prihvaćenija u društvu.
  • Izbegavajte šale na račun menstruacije.
  • Prevrtanje očima ili pravljenje grimasa kada neko pomene menstruaciju, mogu imati negativni efekat.

 

Dodatni saveti za roditelje

  • Razgovarajte o menstruaciji na vreme. Što dete ranije sazna šta da očekuje, to će se osećati sigurnije kada dođe taj trenutak.
  • Objasnite da je menstruacija prirodan proces, a ne nešto što treba skrivati ili biti povod za stid.
  • Stavite im do znanja da mogu da vam se obrate sa bilo kojim pitanjem. Ako ne znate odgovor, istražite zajedno!
  • Pomozite im da izaberu proizvod koji im najviše odgovara. Većina mladih prvo koristi uloške jer su jednostavni za upotrebu.
  • Pomozite im da prate svoj menstrualni ciklus i pripremite ih za menstruaciju: dajte im nekoliko uložaka koje mogu da stave u školsku torbu i ohrabrite ih da koriste dnevne uloške u danima pred menstruaciju.

 

#StopMenstrualnomStidu


Promo objava

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

15 stvari koje tata koji ima ćerke treba d...
Tata! On je pravi heroj i nezamenjiva osoba u životu svake ćerke. Očev uticaj oblikuje poverenje kćeri, njenu sliku o se...
4
Sve je veći broj ljudi koji vole knjige
Digitalna era je nesumnjivo promenila neke navike čitalaca, ali strah da će internet potpuno potisnuti knjigu kao medij ...
4
GOSPOĐO, IMAŠ DIJETE? DAJ OTKAZ!
Zaista ne znam ko bi trebalo da njeguje bolesnu djecu? Bake? Šta ako nema baka, ako su i one zaposlene ili bolesne? (Do ...
3
5 razloga zašto je super biti žena
Ne mislimo da su muškarci manje vredni od nas žena, ali neka ovo bude jedan od onih dana kad same sebe podsećamo koliko ...
3





Da li se i tvoje dete otkriva noću?
Da li je deci noću hladno ili toplo? Šta im obući i čime ih pokriti? Kako da se ne preznoje, otkriju, prehlade?
Učestvuj u SEBAMED konkursu i osvoji sjajn...
Pročitaj koja su pravila učestvovanja u Sebamed nagradnoj anketi jer čekaju te sjajne Sebamed nagrade!



Anketa

Питање.
пеперутка16

Да ли неко од вас држи краве? Ако јесте, шта радите са млеком? Не шалим се, питам озбиљно, не знам шта да радим са млеком?

Click Here