|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (04.09.-08.09.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
Želiš svoj lični kalendar?
PRIJAVI SE i primaćeš e-novosti sa korisnim, zanimljivim i zabavnim sadržajem na svoju e-adresu.

Razvoj deteta: Ishrana

Važna je redovna ishrana
Neprimereni odabir namirnica i neredovna ishrana za posledicu mogu da imaju manju otpornost organizma. Dobra mešovita ishrana sadrži meso, ribe, jaja, sir, mleko, sveže povrće i voće. Kombinacija tih namirnica je važna za zdravlje jer sadrži mnoge važne nutrijente za normalni rast i razvoj.

Najvažniji obrok dana je doručak. On kod dece u prepodnevnom vremenu u školi znatno poboljša njihove kognitivne funkcije, zbog toga u tom vremenu bolje i brže uče. Dopodnevna užina je dopuna doručku i međuobrok između doručka i ručka. Dobro je da sadrži puno voća i povrća. Osrednji dnevni obrok je ručak, koji treba da sadrži namirnice iz svih skupina. Poslepodnevna užina povećava psihičke i fizičke sposobnosti deteta. Preporučujemo voće ili povrće, mleko, mlečne proizvode, oraščiće, suvo voće ili žitarice od celog zrna. Deca treba da uzimaju dovoljno tečnosti. Najbolja je voda, ispijanje voćnih sokova, pogotovo gaziranih neka bude jako ograničeno. Ako dete pije takva pića, neka ih pije odmah nakon obroka i ne između pojedinih obroka kada je žedno.

Ishrana u školi
Ishrana u školama i vrtićima trebalo bi da osigura uslove za detetov normalan fizički i duševni razvoj. Osim da se kvalitetno hrane deca bi u školi trebala da nauče pravilan odnos prema hrani i da se upoznaju s prehrambenim i (zdravstvenim) vaspitanjem. Nezdrave navike hranjenja mogu uzrokovati loše osećanje i nižu radnu sposobnost. Pogotovo neprimereni izbor namirnica i neredovna ishrana mogu smanjiti otpornost organizma.

Koliko slatkiša je dovoljno?
Slatkiši su sasvim na dnu piramide ishrane – dnevna količina šećera ne bi smela biti veća od 10 % dnevnih potreba za energijom. Šećer je štetan zbog mnogobrojnih razloga. Deo je takozvane neravnomerne ishrane jer slatkiši imaju veliku kaloričnu i nisku hranljivu vrednost, što znači da u telo osim puno kalorija ne unosimo skoro ništa korisnih materija. Dete može da postane gojazno (ili s njima dobija prekomernu težinu) što može da nakon nekog vremena postane razlog za ismejavanje vršnjaka i posledično emocionalne probleme.

Još jedan razlog je probava. Deca koja pojedu previše slatkiša imaju često probleme s probavom i mogu i duže vreme patiti od zatvora. Osim toga zbog konzumiranja slatkiša pate i zubi. Najštetnije je ako dete konstantno liže lizalice i bonbone te su na taj način zubi stalno u dodiru sa slatkim. Manje štetno je ako odjednom pojede čokoladu i nakon toga opere zube.
Najbolje je da decu naviknete na prirodne slatkiše: suvo voće, voćne kupove, keksiće od celog zrna,... Pritom ste mu najveći uzor vi sami.

Pročitajte još

Razvojne faze
Odnos sa vršnjacima
Ishrana
Zdravlje i nega
Dete i sport
Dobro je znati




Kuvar: mikulas
Jednostavno se sprema a stvarno je ukusnoooo

Anketa

Kako proveriti trudnoću?
guppy RR

Šta je prvo potvrdilo tvoju trudnoću?

test (77%)

pregled krvi (9%)

simptomi - bila sam 100 % (9%)

ginekolog (5%)


Ukupan broj glasova: 44

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here