|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Najčešći izgovori za nekorišćenje auto-sedišta

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 3.6.2015
Prema statistikama, tek trećina roditelja u našoj zemlji ima auto-sedišta za decu. Iako Zakon jasno definiše da je upotreba dečjih auto- sedišta obavezna do uzrasta od tri godine, roditelji masovno izbegavaju da ih koriste.

image
/11


Prema statistikama, tek trećina roditelja u našoj zemlji ima auto-sedišta za decu. Iako Zakon jasno definiše da je upotreba dečjih auto- sedišta obavezna do uzrasta od tri godine, roditelji masovno izbegavaju da ih koriste. Najveći razlog za ovakvo ponašanje je neinformisanost o tome koliko su auto-sedišta važna za bezbednost dece u saobraćaju.


Deca koja nisu pravilno vezana u specijalnim auto - sedištima ili podizačima koji omogućavaju pravilno vezivanje dece pojasevima automobila (takozvani busteri), u velikoj su opasnosti da pri saobraćajnoj nesreći teško stradaju ili izgube život.


Kako je prethodnih godina dosta rađeno na edukaciji o bezbednosti dece u saobraćaju kada su pešaci, čeka nas dug put u podizanju svesti roditelja o važnosti pravilne vožnje u automobilima. Saobraćajne nesreće su prvi razlog smrti dece između 5 i 13 godina u Evropi.


Koji su najčešći izgovori roditelja:


  • Ni mi nismo koristili auto - sedište, pa šta nam fali

Pre 30 ili 40 godina, broj automobila na ulicama bio je neuporedivo manji, gustina saobraćaja bila  je daleko manja, kao i način na koji su ljudi vozili. Tada se još nije znalo dovoljno o načinima da se zaštite ni odrasle osobe u saobraćaju, kao ni deca. To ne znači da istraživanjima dokazane preporuke o bezbednosti ne treba usvojiti ako su one pozitivne, to jest ako zaista spašavaju živote. Takođ, statistike pokazuju da je pre nekoliko decenija ginulo i do 10 puta više dece u saobraćaju, a cilj svih nas je da ta brojka bude nula.


  • To je samo bacanje para

Kupovina auto-sedišta je dodatni trošak, a u zavisnosti od vrste to može da budu i priličan izdatak za kućni budžet. Ipak, ne postoji ništa vrednije od ljudskih života. I posedovanje automobila je trošak, a auto-sedišta treba posmatrati kao neophodan sastavi deo automobila ako imate dete mlađe od 12 godina. Kao što ne možete da vozite bez točka ili kočnica, tako ne bi trebalo ni da vozite bez auto-sedišta.

 

  • Ne vezujem se ni ja

Ovo se i ne može smatrati argumentom. Uprkos zakonskim propisima, koji nalažu da se svi putnici u automobilu vezuju zaštinim pojasevima, i oni napred i oni u zadnjem delu, mali broj naših vozača i putnika pridržava se toga. Kod nas se ne vezuje oko 30 odsto putnika koji sede napred, a pozadi i 90 odsto. A u zemljama EU samo se oko pet odsto vozača ne pridržava ovog propisa. U tim zemljama se i dalje radi na edukaciji o važnosti vezivanja pojaseva, jer prema njihovoj statistici, u tom malom broju ljudi leži 50 odsto problema u saobraćaju.

Na taj način roditelji su veoma loš primer deci, koja od ranog uzrasta treba da stiču naviku da se vezuju. Pri sudaru sve osobe u automobilu koje nisu vezane predstavljaju veliku opasnost, jer se kreću prema tački sudara i mogu da povrede ili ubiju drugu osobu.


  • Deca se bune

Mnogi roditelji tvrde da deca jako negodiju i da zbog toga izbegavaju da ih voze u sedištima, čak i kada ih imaju. To je isto kao kada bi dete izjavilo da ne želi da primi 

vakcinu jer boli, ili da popravi ili izvadi pokvaren zub. Postupci koje kao roditelji sprovodimo kako bismo zaštitili zdravlje i život deteta prosto ne smeju da se dovode u pitanje. Ako dete od rođenja i bez izuzetka vozite u auto-sedištu, ono će steći naviku i radovati se takvoj vožnji.


  • Idemo tu, blizu

Čak i roditelji koji imaju auto-sedišta za decu često upadaju u jednu zamku: ne vezuju dete ako ga voze kilometar-dva, jer misle da im se ništa neće desiti. Zapravo, čim pokrenete automobil, vi možete da doživite sudar i dete, baš kao i vi, u svakom momentu mora da bude zaštićeno.


  • Držim ga u rukama

Ovo je jedna od najvećih grešaka. Još ako osoba koja drži bebu ili dete nije vezana, verovatnoća da će pri sudaru svojim telom ubiti dete jako je velika. Jer prilikom frontalnog sudara pri brzini od 56 km/h dete od 15 kg dobija snagu od čitavih 225 kg, a bebica od samo 5 kg postaje 20 puta teža, znači 100 kg. Ne postoji način da bilo ko rukama zadrži dete pri udesu.


  • Vezao sam dete pojasom, to je dovoljno

Ako dete ima manje od 150 cm, u najvećem broju slučajeva pojas automobila će mu prelaziti preko vrata a ne preko sredine grudi. To znači da je pri sudaru ogromna mogućnost da ono  bude teško povređeno ili da pogine uprkos tome što je vezano. Adekvatna auto-sedišta koriste se upravo dok dete ne dostigne visinu da mu je dovoljan samo pojas u automobilu, kao i odraslim osobama.


Kazne

Podaci nedvosmisleno govore da su vezivanje dece i vožnja u adekvatnim auto-sedištima neophodni za njihovu bezbednost. Zato roditelji ne treba ni da čekaju da im zakon reguliše bezbednu vožnju dece. Ipak, treba znati da su i kazne za prekršaje vezane za bezbednost dece po postojećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja veoma visoke:

  • Vožnja deteta do 12 godina u krilu ili na prednjem sedištu (15.000-30.000 dinara, šest kaznenih poena i oduzimanje dozvole od tri do 12 meseci)
  • Prelazak van pešačkog prelaza sa detetom (15.000-30.000 dinara ili 30 dana zatvora)
  • Prelazak na crveno svetlo ili preko pružnog prelaza sa detetom (15.000-30.000 dinara ili 30 dana zatvora)
  • Vožnja deteta mlađeg od 12 godina na motociklu (15.000-30.000 dinara, šest kaznenih poena i oduzimanje dozvole od tri do 12 meseci) 

 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Otkazane školske ekskurzije i izleti
Hiljade beogradskih đaka danas nije otputovalo, a ovo je razlog
7
Moja mama divno priča svake noći
Autor: Svetislav Sveta Vuković, Peva: Dečiji hor Kolibri
6
25 najlepših citata o sestrama
Veliko je bogatstvo kada imaš sestru. Bilo da je starija ili mlađa, ona je tvoja najbolja prijateljica do kraja života. ...
5
Slaba motorika, ravna stopala, loš govor -...
Veliki izazov današnjeg vremena su savremene tehnologije. Tu je, naravno, televizija, ali primat preuzimaju mobilni tele...
5





Moje dete ima vaške!
Kada se spomenu vaške svi prevrnemo očima. Vrlo lako se prenose sa glave na glavu, pa se može desiti da ih dobijemo i vi...
IMA LI VAŠE DETE RAVNA STOPALA?
Problemi ravnih stopala mogu biti izuzetno neprijatni, zbog njih mogu nastati bolovi u nogama i leđima, kao i smetnje pr...



image
flamingos
CortinaT krema će baš, da reši svaki problem naš.
Ekcem je prošlost kad se nanese,jer krema sa sobom sve odnese. Vetar kada duva, koža zna da se suši i puca, tad CortinaT krema na vrata pokuca,lepo se namaže, upije baš i rešen je problem naš. Nije fora, a nije ni laž,u CortinaT kremi leži prava draž. Ona svima prija i zato nam je najmilija. Možda mi pisanje stihova i nije jača strana, ali jedno sigurno znam-CortinaT krema je bez mana.  Više >>
image

Anketa

Трудноћа.
пеперутка16

Који део трудноће вам се највише допао или Најлакши?

Click Here