|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (27.03.-31.03.2018.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Preuzmi vaučer za edukativnu radionicu za trudnice, u poliklinici Medikom

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 12.3.2018
Pored folne kiseline, gvožđa i joda, koji su važni za zdrav i uspešan ishod trudnoće, ističe se i magnezijum, životno važan mineral za kojim su potrebe u trudnoći takođe povećane.

image
/11


Kako se često u životu dešava, najsrećniji i najteži trenuci međusobno su isprepleteni. Trudnoća i dojenje puni su izazova, a znanje o ishrani i usvajanje dobrih navika, mogu pomoći majkama da što bolje savladaju sve neizbežne napore.

Trudnoća, koja je uvek posebno emotivno iskustvo u životu žene, nosi brojne promene u organizmu. Osećamo ih od početka i u ishrani kroz povećanu potrebu za hranljivim sastojcima.

Pored folne kiseline, gvožđa i joda, koji su važni za zdrav i uspešan ishod trudnoće, ističe se i magnezijum, životno važan mineral za kojim su potrebe u trudnoći takođe povećane.

U trudnoći i tokom perioda dojenja dolazi i do dodatne potrebe za unosom vode, na šta svakako treba obratiti pažnju, jer nedovoljna hidratacija dovodi do smanjenih psihofizičkih sposobnosti, što uvek želimo da izbegnemo, a naročito u trudnoći i tokom perioda dojenja.

Ukoliko imamo mogućnost da unosimo vodu koja prirodno sadrži magnezijum, benefiti su višestruki.

 

 

 

Mg Mivela i portal Ringeraja vam poklanjaju vaučere za po jednu edukativnu radionicu za trudnice u poliklinici Medikom, za 8 trudnica koje se prve jave na mail adresu info@ringeraja.rs. Prijave primamo do utorka 20.3.2018.

 



Važnost magnezijuma

Preporučeni dnevni unos magnezijuma za žene iznosi oko 320 mg, dok se u trudnoći potrebe povećavaju na oko 360 mg.

Nažalost, redovnom analizom krvne slike teško je otkriti njegov manjak, ali određena stanja i tegobe mogu ukazivati na njegov nedostatak.

Umor je na vrhu popisa stvari koje bismo, naročito u trudnoći i nakon porođaja, želele da svedemo na minimum. Magnezijum je neophodan u stvaranju energije, pa su umor i iscrpljenost česti simptomi njegovog nedostatka. On doprinosi i normalnom radu mišića, što je od velike važnosti u trudnoći.

Verovatno ste već čuli preporuke lekara trudnicama koje osete grčeve u nogama, da povećaju unos magnezijuma. Iako je teško reći koji je tačan uzrok nastanka grčeva u nogama kod trudnica, istraživanja pokazuju da magnezijum može pomoći u njihovom otklanjanju. Naime, kod manjka magnezijuma remeti se ravnoteža drugih elektrolita i prenos nervnih impulsa i mišićne kontrakcije se ne odvijaju normalno.

Medicinska istraživanja su pokazala da je nizak nivo magnezijuma u trudnoći povezan sa preeklampsijom koju, između ostalog, karakteriše rast krvnog pritiska, najčešće nakon dvadesete nedelje trudnoće. Ovo je ozbiljno stanje koje zahteva trajni nadzor lekara.

Magnezijum će pomoći majkama u održavanju kvaliteta kostiju i zuba. Naime, nakon porođaja najbolja hrana za bebu je majčino mleko. Majčinim mlekom dete dobija sve hranljive sastojke, pa tako i magnezijum. Kako bi zadovoljilo povećane potrebe, kod smanjenog unosa magnezijuma putem hrane i vode, telo majke može crpeti magnezijum iz svojih rezervi koje se u najvećoj meri nalaze u kostima.

Upravo zbog toga, majke bi i nakon porođaja trebale da povedu računa o njegovom adekvatnom unosu.

 

Važnost hidratacije

Znamo da je voda izvor života - moramo je unositi u dovoljnoj količini, jer do njenog gubitka dolazi putem fizioloških procesa - mokrenjem, stolicom, znojenjem i disanjem.

Znaci nedovoljne hidratacije uključuju suva usta, osećaj žeđi, malo ili nimalo mokrenja, lošiju koncentraciju, glavobolju, vrtoglavicu i slabost, pa ih je korisno što pre prepoznati a najbolje sprečiti.

Zdrava, odrasla žena koja je umereno aktivna na umerenoj temperaturi vazduha, trebala bi dnevno da popije oko 1.6 l  vode iz svih izvora.

Uz tu opštu preporuku, trudnicama je potrebno dodati oko 300 ml dnevno, za povećani volumen krvi majke, plodove vode i bebinu cirkulaciju. S tim u vezi, na unos vode u trudnoći treba posebno obratiti pažnju.

Za majke koje doje od kritične je važnosti da piju dovoljno vode, kako bi se osećale dobro i nadoknadile vodu potrebnu za stvaranje dovoljne količine mleka. Njima je, uz osnovnih 1.6 l,  potrebno da unose dodatnih 700 ml vode iz svih izvora.

 

Voda prirodno bogata magnezijumom –  prirodan saveznik

Prirodna mineralna voda koja sadrži magnezijum u hidrogen-karbonatnom obliku, uz neophodnu hidrataciju, donosi magnezijum u prirodno rastvorljivom, joniziranom obliku koje telo može da iskoristi za svoje vitalne funkcije, pa tako i u trudnoći i tokom dojenja.

Na taj način, svaka trudnica i mama mogu unosom prirodne mineralne vode, koja u jednoj litri sadrži dnevnu preporučenu količinu magnezijuma, da omoguće blagotvoran uticaj magnezijuma na svoj organizam.

Zar to nije dovoljan razlog da voda sa magnezijumom bude vaš prirodan saveznik u trudnoći i majčinstvu?

 

 


Literatura:

de Sousa Rocha V. et al. (2015)  Association between magnesium status, oxidative stress and inflammation in preeclampsia: A case-control study. Clinical Nutrition,  34  (6) , pp. 1166-1171.

EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA); Scientific Opinion on Dietary reference values for water. EFSA Journal 2010;8(3):1459.

NIH Office of Dietary Supplements: Magnesium. Fact Sheet for Health Professionals.  https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

Supakatisant C, Phupong V. (2015) Oral magnesium for relief in pregnancy-induced leg cramps: a randomised controlled trial. Matern Child Nutr. Apr;11(2):139-45.


Promo objava

5 koristi od plivanja u toku trudnoće
Tražite vežbe kako biste ostali fit tokom trudnoće?
4
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće je znak da postoji mogući problem.
3
Krvarenje u drugom i trećem tromesečju tru...
Pročitajte koji su najčešći razlozi zbog kojih u drugom i trećem tromesečju dolazi do krvarenja u trudnoći.
3
Zašto mnogo žena pobaci pre 12. nedelje?
U prvim nedeljama trudnoće većinu žena izbezumljuje statistika: od tri trudnoće jedna će se spontano okončati u prvom tr...
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
Maraj
Onda sam čula za Fitolat. Stvarno mi je pomogao!
Ja sam krenula da ga koristim oko mesec dana nakon porođaja. Do tad sam bila uporna u nameri da dojim, ali grudi kao kamen tvrde, mleko jedva da nadolazi. Onda sam čula za Fitolat. Stvarno mi je pomogao, mleka jesam imala više. Uspostavila se prirodna laktacija, tako da sam ukupno dojila 20 meseci. Što se moje bebe tiče, ona je mogla i dalje. I dalje sam imala mleka.  Više >>
image

Baklava sa plazmom i orasima
Kuvar: melika
Najbolja baklava
Click Here