|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.
U Sjedinjenim Američkim Državama trenutno ima preko 4000 Montesori škola. Iako je opšte poznato da je ovo alternativan način obrazovanja dece, još uvek postoji veo misterije u vezi sa ovakvim vidom obrazovanja.
Ključne reči:

image
/11


Šta je Montesori?

 

Montesori metod obrazovanja je razvila Marija Montesori, prvi Italijanski ženski lekar, početkom 20-og veka. Koristila je svoje treninge kao naučnik i lekar kako bi pažljivo proučavala decu i formirala školu koja će biti naklonjena dečijoj prirodi, a ne onu koja će se dečijoj prirodi suprostavljati.

 

Na primer, ako deca vole da se kreću, zašto ne osnovati školu koja će im dozvoliti da se kreću, što je svakako bolja varijanta nego suprostavljati se njihovom kretanju i truditi se da ih drži mirnima u klupama? Ovo je vrsta pitanja koje je ona postavila.

 

Stavila je po strani sva unapred usvojena zapažanja kako škola treba da izgleda i dizajnirala učionicu i materijale zasnovane na zapažanjima koje je uočila kod dece i njihove prirode. Škole formirane na osnovu njenih zapažanja postale su poznate kao Montesori škole.

 

Ovde je 10 fundamentalnih principa Montesori obrazovanja kako biste stekli bolji uvid u to šta je zapravo Montesori i da li to može biti pravi izbor za vaše dete.

 

1. Eksperimentalno učenje

 

Deca u Montesori školama uče radeći sa specijalno dizajniranim materijalima. Umesto da memorišu matematičke činjenice, oni počinju brojanjem i dodavanjem konkretnih materijala. Oni koriste male objekte i setove drvenih slova poznate kao pokretni alfabet kako bi naučili da čitaju i pišu. Marija Montesori je uočila da je deci potrebno da se kreću i uče kroz iskustvo, umesto kroz sedenje i slušanje učitelja.

 

2. Odeljenja mešovitog uzrasta


Montesori odeljenja uključuju mešovite uzraste i decu različitih veština, generalno podeljena u tri starosne grupe (npr. 3-6 godina starosti, 6-9 godina starosti). Ovakav način učenja se oslanja na to da će mlađi učenici učiti posmatrajući stariju decu, a da će starija deca učvrstiti svoje znanje i stec´i dragocene liderske veštine kroz davanje lekcija mlađoj deci. Dok su Montesori osnovne škole karakteristične za mlađu decu, Montesori srednje i visoke škole takođe postoje.

 

3. Neprekidan period rada

 

Sve autentične Montesori škole imaju duge, neprekidne periode rada (uglavnom 2-3 sata u zavisnosti od uzrasta dece). Umesto 30 minuta za matematiku a onda 30 minuta za jezik, deca imaju dugi jutarnji i popodnevni period rada u jednoj učionici koja obuhvata sve predmete. Ovi dugi periodi omogućavaju deci da se dublje zainteresuju za različite materijale i da dostignu intenzivnu koncentraciju.

 

4. Predmeti

 

Pored matematike, jezika i nauke, Montesori škole uključuju još dve nastavne oblasti: praktični život i  senzorne aktivnosti.

Praktični život podrazumeva vežbe koje pomažu deci da nauče veštine koje se koriste u svakodnevnom životu.  Za mlađu decu, to se odnosi na pažljivo sipanje vode, vezivanje pertli i čišćenje stola. Kod starije dece, to se odnosi na štednju i započinjanje malog biznisa. 

Senzorne aktivnosti se odnose na upravljanje čulima, i preovlađuju u učionicama sa mlađom decom. Montesorijeva je verovala da deca uče kroz svoja čula i postoje specijalno dizajnirani materijali kako bi im pomogli da oplemene svoje čulo mirisa, čulo sluha itd. 

5. Uloga učitelja

 

Montesori učitelj se ponekad prema deci odnosi kao vodič, a ne kao učitelj, i ovo utiče na njenu netradicionalnu ulogu. Posao Montesori učitelja je da posmatra decu i upoznaje ih sa nastavnim materijalama u odgovarajuće vreme.  Ponekad ga je teško pronaći u učionici, iz razloga što učitelj uglavnom radi jedan-na-jedan sa učenikom, češće nego što stoji na čelu učionice obraćajući se celoj grupi. Marija Montesori je ulogu učitelja videla u tome da on obezbeđuje deci alate za učenje a ne da im prosipa znanje i činjenice.

 

6. Sloboda bez granica

 

Rad u Montesori školi je okrenut ka detetu. Učitelj pruža detetu lekcije u vezi sa materijalom koje ono nije ranije koristilo, ali nakon toga dete može samostalno da radi na tome kada za to zamoli.  Deca u Montesori školi biraju gde će sedeti i na čemu će raditi uz pomoć učitelja. Detetu nije dozvoljeno da pleše po sobi i da ometa drugu decu niti da crta ceo dan, ali može da bira da li će raditi matematiku ili jezik, i da li će sedeti za stolom ili na podu.

 

7. Obrazovanje kompletnog deteta

 

Montesori se fokusira na edukaciji kompletnog deteta, uključujući fizičku, spiritualnu, socijalnu, mentalnu i emocionalnu edukaciju. Ovo znači da možete videti Montesori trogodišnjaka kako pažljivo hoda duž linije noseći čašu vode, pri čemu uči da kontroliše svoje telo i svoje pokrete. Možete videti dete kako meditira ili radi jogu. Svaka od ovih komponenti se tretira sa jednakom važnošću.

 

8. Individualni nastavni plan

 

Ako Montesori odeljenje ima 25 različitih učenika, svaki od njih 25 će biti na različitom školskom nivou koji posmatra i prati učitelj. Umesto da drže grupne časove, Montesori učitelji drže jedan-na-jedan časove svakom učeniku u zavisnosti od njegovih potreba i od toga na kom je specifičnom nivou taj učenik.  Ovo je moguće zato što učenici većinom rade samostalno, provodeći veći deo dana vežbajući i usavršavajući ono za šta su im već održane lekcije.

 

9. Pripremljeno okruženje

 

Montesori učionice predstavljaju “pripremljeno okruženje”. Ovo znači da su one dizajnirane sa svime što je deci potrebno kako bi istraživali i učili samostalno. Ispunjene su niskim policama i divnim materijalima kako bi podstakli decu da žele da uče i rade. Montesori učitelji posmatraju decu i odlučuju šta da postave na police kako bi to bilo u skladu sa detetovim interesovanjima i potrebama u određenom vremenu. 

 

Montesori učionice su više minimalističke nego tradicionalne učionice, posebno za mlađu decu. Pune su prigušenih boja i prirodnog svetla kako bi se održavala koncentracija. Sve u učionici ima svoje određeno mesto na polici gde pripada i sve je pažljivo organizovano kako bi pomoglo deci da razviju osećaj za red.

 

 

 

 

Prevod: mother.ly

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Igraonica Scooby Doo
Igraonica Scooby Doo je sinonim za dečju zabavu! Prilagođena različitima željama mališana, ali i njihovih roditelja, Sco...
4
MAMA, BOLI ME GRLO...
Najkorisniji u svrhu terapije grla, kada ono zagrebe, je prečišćeni ekstrakt propolisa koji dokazano poseduje antinflama...
4
IMA LI VAŠE DETE RAVNA STOPALA?
Problemi ravnih stopala mogu biti izuzetno neprijatni, zbog njih mogu nastati bolovi u nogama i leđima, kao i smetnje pr...
4
Ne brinite zbog svađanja
Ne shvatate kako se vaša deca ne slažu? Svaki dan počinje povicima: „Mama, ona me udarila! - Ali on je započeo!“ Ovo su ...
3





Zašto na Kubi nema nepismenih a deca vole ...
Đaci ne ponavljaju razrede, nema nediscipline, obroci su besplatni, 20 đaka u učionici, časovi traju pola sata – neki su...
Produženi brovak DA ili NE? Kako izgleda d...
Treba izdvojiti značaj podsticajne atmosfere i sticanja radne navike. Već nakon par dana, deca bez imalo otpora usvajaju...



Anketa

koje je lepse ime?
indians

Vuk ili Vukasin

Vuk (63%)

Vukasin (37%)


Ukupan broj glasova: 117

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here