|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Počinje „Svet kakav želiš“: Glasajte za projekte koje će A1 Srbija podržati sa 10 miliona dinara

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 11.5.2021
Beograd, 10. maj 2021 - Tri odabrana projekta u oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije dobiće ukupno 10 miliona dinara u okviru novog društveno odgovornog programa kompanije A1 Srbija koji nosi naziv „Svet kakav želiš“. Građani su pozvani da daju svoj doprinos ovom poduhvatu jednostavnim glasanjem za jednu od inicijativa osmišljenih da našu zajednicu čine boljim mestom.

image
Željka Milošević (Internet društvo Srbije), Jovana Ružičić (Centar za mame), Lazar Bojičić (Fondacija Petlja)
/11


 

Tri projekta koje građani mogu podržati su „Budi data driven“ Fondacije Petlja, „Mama, kako si?“ iza kojeg stoji Centar za mame, kao i inicijativa „Bolji vazduh građanima“ koju je pokrenulo Internet društvo Srbije. Svaki od projekata dobiće podršku shodno broju dobijenih glasova u iznosu od pet, tri ili dva miliona dinara, a građani do 24. maja imaju priliku da glasaju za željenu ideju putem sajta svetkakavzelis.rs. Pravila glasanja nalažu da svaki pojedinac sa jednog uređaja može glasati jedanput tokom 24 sata, dok je sam proces prilično jednostavan i brz i ne zahteva posebne registracije.

 

U  selekciji projekata učestvovao je tim vrsnih stručnjaka koji je odabrao tri inicijative iz pomenutih oblasti, dok je finalna odluka o raspodeli sredstava u rukama građana. S tim u vezi, predstavljamo vam tri ideje za bolji svet.

 

Digitalno društvo u kojem ćemo bolje razumeti podatke 

 

Fondacija Petlja osmislila je projekat „Budi Data driven“ kako bi ukazala na značaj podataka u našem svakodnevnom životu i radu. U okviru ove inicijative predviđeno je kreiranje svima dostupnog i besplatnog kursa u formatu otvorenog obrazovnog resursa, koji će se baviti temom prikupljanja, obrade, analize i zaključivanja na osnovu podataka, kao i vizualizacijom tih istih informacija zarad lakšeg razumevanja.

 

Lazar Bojičić (Fondacija Petlja)

 

Reč je o materijalu koji se tiče obrade i vizuelizacije podataka u kome će, na primerima informacija iz javnog zdravlja, ekologije, ekonomije, sporta i umetnosti biti pokazano kako se, pomoću nekih programerskih alata, konkretno pomoću jezika Python i njegovih biblioteka, podaci obrađuju i kako je te rezultate moguće adekvatno predstaviti.

 

Okruženje koje podržava mame 

 

SOS telefon psihološke pomoći za mame osmišljen je kao adresa na kojoj će mame uvek naći podršku i razumevanje, što je posebno važno u okolnostima koje je nametnula pandemija. Iza projekta „Mama, kako si?“ stoji Centar za mame, čije je istraživanje je pokazalo da dve trećine majki u Srbiji jednom ili više puta nedeljno “pregore” od količine obaveza koje su preuzele na sebe, dok samo polovina njih ima kome da se obrati za emotivnu i logističku podršku. Takođe, isto istraživanje upućuje da se 77,2 odsto majki često oseća usamljeno jer je pandemija loše uticala na njihovo mentalno zdravlje.

 

Jovana Ružičić (Centar za mame)

 

Osim, „Mama, kako si?“ telefonske linije, u planu je pokretanje razgovora sa majkama koje se bave interesantnim poslovima na temu brojnih izazova sa kojima se susreću na tom putu, kao i kreiranje serijala videa u okviru kojih bi stručna lica govorila o mentalnom zdravlju tokom trudnoće i prvih meseci sa detetom.

 

Svet u kojem se lakše diše

 

U vremenima kada građani sve više brinu zbog zagađenja vazduha, Internet društvo Srbije razvilo je platformu za praćenje kvaliteta vazduha u delovima istočne i jugoistočne Srbije u kojima nema dovoljno uređaja za merenje. Projekat Bolji Vazduh građanima okupljen je oko ideje da unapredi i obezbedi distribuciju „low-cost“ uređaja za merenje kvaliteta vazduha, pod nazivom „Klimerko“, koji na svakih 15 minuta meri koncentraciju štetnih čestica u vazduhu, uz pomoć koga je takođe moguće sačiniti širu bazu otvorenih podataka o kvalitetu vazduha u Srbiji. Projekat je namenjen svim građanima, a posebno lokalnim samoupravama gde ne postoje državne stanice za merenje kvaliteta vazduha.

 

Željka Milošević (Internet društvo Srbije)

 

Kompanija A1 Srbija pokrenula je program „Svet kakav želiš“ sa željom da doprinese oblastima u društvu koje se trenutno suočavaju s najvećim izazovima. Oslabljenom zdravstvenom sistemu je podrška potrebnija nego ikada, sistem obrazovanja se suočava sa ozbiljnim transformacijama, dok ekološka pitanja rastu na listi prioriteta za građane. Kako su istakli iz kompanije, u osnovi ove inicijative je ideja o pružanju podrške pojedincima koji imaju viziju kako da uz pomoć tehnologije pokrenu pozitivne promene i opšti boljitak čitave zajednice.

 

Sa druge strane, građani imaju priliku da pruže podršku njihovim poduhvatima za bolji svet kroz nekoliko klikova na sajtu svetkakavzelis.rs, gde se ujedno mogu dodatno upoznati sa odabranim idejama.

 

Projekte i organizacije su predložili i na osnovu šire selekcije odabrali istaknuti stručnjaci u svojim oblastima: Darko Soković, partner u regionalnoj organizaciji Propulsion; Vladimir Đurđević, meteorolog i profesor na Fizičkom fakultetu; Anđelka Grujičić, lekarka u oblasti javnog zdravlja i specijalistkinja socijalne medicine; Nemanja Đorđević, naučni komunikator i ekspert za obrazovne politike; Petar Laušević, koordinator edukativnih projekata Centra za promociju nauke i istraživač u Institutu “Vinča”; Tamara Kojić, pokretačica inicijativa Rok kamp za devojčice i Kilometar kose; novinar Galeb Nikačević, kao i Dušan Šaponja i Dušan Čavić, autori emisije Marka žvaka.

 

­­­­­­­­­­

A1 Srbija

A1 Srbija je deo internacionalne A1 Telekom Austria Grupe i mobilni operater koji unapređuje tržište telekomunikacija, kreirajući pouzdano iskustvo korisnika za život u savremenom digitalnom dobu. Blizu 1.500 zaposlenih posvećeno je kreiranju inovativnih rešenja i usluga, omogućavajući 2.4 miliona korisnika da odaberu i na najbolji način iskoriste mogućnosti koje digitalizacija nudi, u skladu sa svojim potrebama.

A1 Telekom Austrija Grupa je lider digitalnih usluga i komunikacionih rešenja u regionu Jugoistočne Evrope, koja pruža usluge oko 25 miliona korisnika u sedam zemalja i zapošljava blizu 18.000 ljudi. A1 Grupa je jedinica kompanije América Móvil, jednog od najvećih provajdera telekomunikacionih usluga na svetu.

Za više informacija posetite www.a1.rs i www.A1.group



Promo objava

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Budimlija Resort – mesto sa dušom
Zamislite: budite se uz cvrkut ptica i tople zrake sunca, bez ijednog drugog zvuka da remeti prirodni mir… ustajete i od...
4
Ovo je za tate koji su prisutni
Ovo je za tate koji napuštaju toplinu pokrivača noću, samo da promene pelenu ili šapnu mekane reči ohrabrenja.
3
Za vreme sa porodicom - Hotel Ramonda
„Nijedna planina i nijedan planinski vrh u Srbiji ne čine toliko dubok utisak na promatrača kao Rtanj sa Šiljkom. U njem...
3
Devojke stupaju u brak sa 30, a mladići sa 32
Prema podacima britanskih stručnjaka žene danas ulaze osam godina kasnije nego što su to činile njihove majke, piše Dejl...
2





Anketa

ljubav
dzepna venerica

Da li treba da Postoji ponos u ljubavi?

Treba da postoji (25%)

Ne treba da postoji (6%)

Treba ponekad (23%)

Ljubav i ponos ne idu zajedno, tu onda ne sto nije u redu.... (12%)

Ponos je stvar karaktera (11%)

Ponos i ljubav idu zajedno (23%)


Ukupan broj glasova: 103

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here