|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Prikupljanje sredstava (donacije) na internetu

Dr Jelena Rašula, direktor portala Ringeraja.rs, 3.2.2012
Prikupljate sredstva za sebe ili drugo lice pomoću Ringeraje? Pročitajte naš stav o tome...

image
/11


Sve lakša dostupnost interneta i njegova široka upotreba stvaraju nove prilike za izvođenje raznoraznih prevara putem ovog medija. Teško je razlikovati prisnu priču i poziv upomoć od lažnog pokušaja da se neko okoristi vašim novcem, pa koristimo ovu priliku da vas potstaknemo na razmišljanje o toj temi.

 

Internetna prevara 1

Majka prikupila desetine hiljada dolara donacija nakon što je tvrdila da njena beba ima leukemiju. Sredstva je prikupljala moleći prijatelje, komšije i strance da doniraju novac za njenu bebu (Izvor).

internetna prevara 2Gospođa sa navodnim imenom Krista Mari prikupljala je sredstva za svoju bebu koja boluje od tumora mozga. Ispostavilo se da je sadržaj lažan i da je čak fotografija bebe ukradena (Izvor). 

 

Ukoliko ste mišljenja da je Srbija mala zemlja, i da se prevare na internetu dešavaju samo u inostranstvu, varate se. Često čujem komentar tipa: "Pa mi Srbi nemamo novaca, što bi NAS neko molio za donaciju?" ili "Pa ko je naivan da misli da je to tako?" ... a opet činjenica je da se i u Srbiji sve češće dešava kriminal na internetu gde se korisnici navode da počine određene aktivnosti kako bi se neko na račun toga okoristio.

 

O tome svedoče brojni mediji, a vama u čitanje preporučujemo sledeće tekstove:

Na internetu ćete pronaći još mnoštvo sadržaja na tu temu, a najlakše korišćenjem nekog od pretraživača i upisivanjem ključnih reči kao što su "internet prevara", "email scams", "donation hoax" i slično. Želimo da ostanete željni ovih informacija kako bi se znanjem zaštitili od zloupotrebe vašeg poverenja.

 

Ringeraja.rs trenutno je najveći porodični portal u Srbiji, pa je time opravdana naša briga da korisnike ovog portala zaštitimo od ovakvih pokušaja zloupotrebe. U praksi to znači, da svaki pokušaj prikupljanja novca, u bilo kakvu svrhu, mora biti proveren i odobren od strane direktora portala. Da bi uklonili sve nejasnoće u vezi ove teme, urađena je i revizija Opštih uslova korišćenja portala gde se navodi isto.

Imajući u vidu da Ringeraja.rs ne raspolaže sa komisijom za procenu socijalne ugroženosti pojedinca tj. člana društva ili neke zajednice, provera istovetnosti priče i korisnika teče na nama svojstven način. Tako, nezavisno od toga, da li je korisnik koji traži pomoć socijalno ili bilo kako ugrožen, na našoj je proceni da utvrdimo i odobrimo ili odbijemo zahtev da bi se uz pomoć portala Ringeraja.rs prikupljala bilo kakva sredstva za život ili u druge svrhe. A svakako, najbitniji kriterijum procene toga da li će korisniku biti ponuđena pomoć, je provera svih informacija koje navodi u svojoj molbi.

Treba razumeti da odobrenjem kampanje za prikupljanje sredstava za bilo koje fizičko ili pravno lice mora bez sumnje da se utvrdi:

  • istinitost priče, istinit identitet korisnika
  • činjenice u vezi ugroženosti pojedinca ili porodice
  • cilj prikupljanja sredstava - da li se radi o jednokratnoj pomoći koja će korisniku promeniti tok života ili o sredstvima koja se potroše, a problem pojedinca ili zajednice ostaje isti
  • transparentnost prikupljanja sredstava (u svakom trenutku dostupna visina sredstava koja su prikupljena)
  • garancija, da će sredstva biti potrošena u svrhu, za koju se prikupljaju

Zadržavamo pravo da proverimo sve informacije korisnika koji traži pomoć, od brojeva računa u banci, do korišćenja pomoći MUP Srbije pri utvrđivanju identiteta korisnika, proveravanja socijalne ugroženosti i istovetnosti dokumentacije kod nadležnih institucija, lekara itd. kako bi zaštitili pravo naših korisnika koji bi aktivnost podržali i donirali svoj novac ili sredstva.

 

Informacije o slučaju J. D. iz Čačka

  • 26.12.2011. godine J. D. iz Čačka je poslala mail direktoru portala Ringeraja.rs sa opisom problema i molbom da se pomoću korisnika portala Ringeraja.rs prikupe sredstva za VTO sa donorskim materijalom za nju i njenog supruga.
  • 27.12.2011. godine korisnica J. D. poslala je i nalaze iz kojih se vidi da ženska osoba (21 god.) koja je navedena na nalazima boluje od PCOS, a da muška osoba koja je navedena na nalazima (60 god., oženjen, bez dece) boluje od azospermije.
  • 27.12.2011. godine ponovo je poslan e-mail u kojem piše da priča sigurno nije lažna i da se ponovo moli za pomoć.
  • 29.12.2011. poslana je nova e-mail poruka u kojoj se traži konačni odgovor - da li će Ringeraja.rs podržati ovu aktivnost prikupljanja novca ili ne.
  • 29.12.2011. korisnici je upućen negativni odgovor, sa objašnjenjem da je period praznika i da je teško kontaktirati partnere koji bi mogli ponuditi pomoć u ovakvom slučaju (koji uz to, nije hitan).
  • 30.12.2011. korisnica je, bez odobrenja direktora portala, objavila dnevnik/blog na Ringeraji sa pozivom da se prikupe sredstva u njeno ime, istim zdravstvenim nalazima i navođenjem brojeva dinarskih i deviznih računa.
  • 1.1.2012. korisnica je poslala novi e-mail u kojem moli da ipak ponudimo svoju pomoć i da će biti strpljiva dok proveravamo informacije i kontaktiramo partnere koji bi mogli da pomognu.
  • 1.1.2012. ponovo je poslata nova e-mail poruka u kojoj je navedeno da je korisnica razgovarala sa svojim suprugom i da su se oboje dogovorili da sačekaju naše odobrenje tj. pomoć.
  • 11.1.2012. u fazi vršenja provere podataka korisnica mailom proverava da li smo dobili neki pozitivan odgovor od naših partnera. Takođe, postavljeno je pitanje da li da nam prosledi informacije koje će dobiti nakon sledećeg pregleda na klinici, 25. januara.
  • 11.1.2012. korisnici je poslat odgovor da nam prosledi sve informacije koje prikupi o svom slučaju.
  • 18.1.2012. u sklopu provere činjeničnog stanja, korisnicu smo zamolili da nam prosledi kopiju venčanog lista, kako bi se utvrdilo stanje koje navodi.
  • U međuvremenu, korisnica je koristeći privatne poruke na Ringeraji poslala članovima portala brojeve svojih računa moleći da doniraju sredstva.
  • 2.2.2012. (nakon 15 dana od našeg zahteva!) korisnica odgovara da još nije venčana i da konsultacije na koje čeka ipak nisu bile 25.1. već će biti tek 12.2.2012. Takođe napisano je da nam može proslediti kopije ličnih karti oba lica kako bi se utvrdilo da žive na zajedničkoj adresi i da sa osobom koju navodi kao "muža" tek treba da se venča.
  • 2.2.2012. korisnici je poslat odgovor da ne želimo da podržimo njenu kampanju za prikupljanje sredstava zbog lažno predstavljenih činjenica. Takođe, od korisnice smo tražili da na forumu javno objavi izvinjenje za pokretanje kampanje.
  • 2.2. i 3.2. korisnica se je javno izvinila na portalu i blokiran joj je nalog.

Na osnovu gore navedene komunikacije utvrđuje se da korisnica prilikom molbe za pomoć koju je prosledila direktoru portala nije navela istinite činjenice o svom stanju. Takođe, u pitanje se dovodi svrha prikupljanja sredstava za VTO gde nema garancije za uspeh postupka a u slučaju uspeha u pitanje se dovodi finansijska i socijalna stabilnost buduće porodice u kojoj bi odrastala novorođena beba. Takođe, korisnica je kršila osnovna pravila portala i uputstvo moderatora da se takve kampanje ne promovišu na portalu do odobrenja direktora, i objavljivala je (javno, tajno - putem privatnih poruka) informacije o svojim računima, iako se radi o jasnom kršenju uslova korišćenja portala.

Činjenice koje smo naveli ne znače da korisnica J. D. iz Čačka nije zaista u situaciji u kojoj joj je potrebna pomoć. Takođe, sasvim je moguće da je situacija koju opisuje istinita. Ali, radi gore navedenih propusta ili nesporazuma, odlučili smo da je ne podržimo u njenim aktivnostima.

Radi razmatranja ovog slučaja molimo sve koji ste donirali sredstva da nam, ukoliko to želite, to javite na info@ringeraja.rs. Korisnica se je još jednom izvinila mailom i prihvatamo njeno izvinjenje za nastalu situaciju.

 

Mnoštvo prevara na internetu dešava se samo zato, što korisnici (koji su prevareni) nisu u stanju da provere činjenično stanje ili ne žele da daju utisak da nemaju poverenja u osobu koja traži pomoć. Za kraj, dozvolite da citiram deo članka sa medija Blic.rs koji lepo objašnjava taj fenomen: Dodaje se da ovim krivičnim delima nastaju velika materijalna oštećenja građana koji se, "vođeni humanim, emotivnim ili poslovnim razlozima a ponekad i pohlepom, naivno upuštaju u komunikaciju i šalju novac bez potrebnih prethodnih provera" verujući pošiljaocima koji koriste "metode socijalnog inžinjeringa kako bi zadobili poverenje".

 

Srdačan pozdrav,

 

Dr Jelena Rašula

direktor portala Ringeraja.rs 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kontakt
Želite da se oglašavate na portalu ili vam treba naša pomoć?
4
Naša Ringeraja.rs je napunila 3 godine!
Srećan vam treći rođendančić mile naše Ringerajke, Ringerajci i Ringerajčići!
2
Ringerajina himna
Ne dešava se često da je zajednica toliko lojalna svom okruženju da o tome napiše himnu. Počašćeni smo što su članovi Ri...
2
O Ringeraji.rs
Pročitajte više o tome ko smo, kakva nam je misija i čiji smo :)
2





Opšti uslovi korišćenja portala
Opšti uslovi opisuju, određuju i regulišu uslove korišćenja sadržaja i usluga portala Ringeraja.rs čiji je vlasnik i ope...
Ringerajina himna
Ne dešava se često da je zajednica toliko lojalna svom okruženju da o tome napiše himnu. Počašćeni smo što su članovi Ri...



image
MamaNecaVo
CortinaT krema je postala obavezan deo naše kućne apoteke!
Porodično smo atopičari i mesečno potrošimo jednu, a mažemo je svuda. Sin mi ima oset_ljivu kožu i generalno je sklon pojavi ekcema čim imunitet ode ka dole ili ako ne namažemo lice cak i kada vetric pirka. Ja imam užasne ekceme često po rukama od pranja sudova, pa izlazak napolje i tako u krug. Stoga slobodno mogu reći da ko god ima sličan problem ili AD da uzme CortinaT kremu, neće se pokajati. U moru krema slične namene, jedino nam se ova pokazala delotvorno i jedino ona održi duže vreme stanje remisije. Miris je sasvim ok, možda malo jači za moj ukus, ali ima efekta i samo to je na kraju bitno. Takođe, krema nije ni gusta a ni retka pa nema problema sa mazanjem. Moj sin se privikao sam na mazanje kože lica konkretno, pa smo tu da nazovem svakodnevnu "terapiju" i nešto bez čega se ne može, pretvorili u zabavu.  Više >>
image

Anketa

Трудноћа.
пеперутка16

Који део трудноће вам се највише допао или Најлакши?

Click Here