|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Ima li roditeljske greške kada dete ne voli školu?

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.5.2017
Kada krenu u osnovnu školu, u prvom razredu, deca još uvek imaju pozitivan stav prema školi. Međutim, po nekim anketama, već od trećeg razreda procenat dece koji voli školu se značajno smanjuje iz razreda u razred.
Ključne reči:

image
/11


Zašto deca ne vole školu?


Zapostavlja se prirodno učenje. Pre početka školovanja, tokom prvih 7 godina života, dete je u procesu “prirodnog učenja”. Ono usvaja nova znanja kroz igru, a ovo učenje je bez prisile, spontano, podržavajuće za dečju radoznalu, kreativnu prirodu. Kada pođe u školu, igra kakvu je dete do tada poznavalo, menja se i postepeno gubi. Za razliku od učenja kroz igru, škola zahteva učenje samo po sebi. Detetu niko u startu ne objasni zašto su neke oblasti važne, ni sa kojim ciljem treba da ih savlada. Tako ono vremenom stiče utisak da je školsko učenje bez svrhe, bez cilja i da je jedino važno dobiti što bolju ocenu.

Školski programi. Udžbenici u našim školama su uglavnom zastareli i ne odgovaraju deci savremenih generacija.

Nefer odnos, učenik – nastavnik. Nastavnik sme da zakasni na čas, vaše dete ne sme. Nastavnik sme da viče na dete, dete ne sme da viče na njega. Nastavnik detetu govori “ti”, dete njemu “Vi”. Nastavnik svojim stavom, ponašanjem a ponekad i otvoreno, odnosno, verbalno poručuje: “Ja znam, ti ne znaš! Podrazumeva se da pojedini od ovih elemenata moraju da postoje (na primer, da dete govori učitelju “Vi”, da ne kasni na čas i sl.). Međutim, za većinu dece učitelj je prva odrasla osoba prema kojoj moraju da izgrade ovakav odnos, otuda im je potrebno vreme da to savladaju.


Koncepcija školskog dana. Posle 45 minuta matematike i 5 minuta pauze sigurno ni vaše dete neće interesovati engleski jezik ili geografija, ali je ipak, primorano da sedi na času i pokušava da bude što koncentrisanije. Međutim, kada bi škola ponudila više eksperimenata i interakcije umesto diktiranja ili monologa nastavnika, kada bi deca bila ohrabrivana da glasno govore svoje mišljenje, i njihov stav prema školi bi bio mnogo bolji. U onim školskim sistemima gde je zastupljena takozvana “blok nastava”, učenici pokazuju manji otpor, a nastavne predmete lakše usvajaju, bolje pamte i više vole.

 


Roditeljske greške


Pojedine roditeljske izjave i stavovi, takođe doprinose detetovom otporu prema školi. Na primer:

Moraš. Od ranog detinjstva decu učimo da nešto moraju (da budu dobri, da slušaju učitelje, da imju odlične ocene, da sede mirno na času, da budu ljubazni…), iako zaboravljamo da i mi kao odrasle osobe imamo otpor kada treba da radimo nešto što osećamo kao “moranje”. Sa druge strane, jasno je da je interesovanje, a ne primoravanje na nešto, osnovni ključ uspeha. Ako nas nešto interesuje to onda lakše pamtimo.

“Lako je tebi”, “Ni meni niko nije pomagao u učenju”… Svaki put kada se pozovete na sopstveno iskustvo u kontekstu: “u moje vreme, ja sam…” zapravo poručujete detetu da ste vi, u njegovim godinama bili bolji nego što je ono sada.

“Tvoje je samo da učiš”. Ovom rečenicom ste napravili više grešaka istovremeno. Najpre, to nije istina. Dete ima svoje probleme, nedoumice, razmišljanja, borbe kojih vi niste svesni i o kojima ne znate dovoljno. Dodatno ga opretećuju i roditeljska očekivanja koja se ne svode samo na učenje, već podrazumevaju i da treba da zadrži sve svoje navike i ponašanja kojima su oni zadovoljni, a da loše navike izmeni ili pretvori u one kojima će (opet oni) tek postati zadovoljni. Stav “tvoje je samo da učiš”, može se uporediti sa bacanjem malog deteta u vodu uz jedinu instrukciju: “ćuti i plivaj!” Naime, neko mora detetu objasniti kako se to radi.

“Učitelj je uvek u pravu”. Uzdržite se od večitog branjenja učitelja. Objasnite detetu da su i oni samo “obične” osobe, da se i njima dešavaju greške kao i svima drugima. Ne plašite se da ćete narušiti nečiji autoritet ako pred detetom glasno izgovorite da je ta osoba pogrešila. Zašto je ovo važno? Kada dete ima pravilan, zdrav odnos prema učitelju, lakše će se usuditi da ga pita kada mu nešto nije jasno na času, a ovakvo ponašanje i vi treba da podstičete. Čak i ako to ne rade druga deca, to ne treba da bude opravdanje da vaše dete ponavlja istu grešku.



Sloboda za detetova osećanja

 
Dozvolite detetu slobodu da kaže ono što ono misli ili oseća prema školi. Na primer, kada vam kaže: “Mrzim školu”, nemojte ga grditi kako je ružno to što govori ili ga ubeđivati da je tamo baš dobro. Ono bolje od vas zna kako se oseća. Kada vam poveri svoja osećanja ili otpor koji ima – poziva vas u pomoć. Saslušajte ga, prihvatite njegova osećanja, jer je često to jedino što ono od vas i traži. Ono dobro zna da vaše razumevanje ne znači prestanak njegovog školovanja, niti to od vas očekuje. Pokazujući razumevanje – produbili ste odnos poverenja sa detetom, pokazali ste se kao dobar slušalac, a vaše saučesništvo u prihvatanju njegovih strahova i osećanja šalju poruku da ono ne treba da bude savršeno i ispunjava vaša očekivanja da bi zaslužilo vašu ljubav.

 

 

Izvor: Skolarci

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kako da rešite probleme sa spavanjem kod t...
Nova studija pokazuje kako su adolescenti brzo poboljšali svoje vreme i kvalitet spavanja za samo nedelju dana.
9
Dete koje skače je dete koje raste
Skakanje nije samo zabavno, već ima i višestruku korist za psihomotorni razvoj deteta. A najbolji deo što je to jednosta...
7
Šahom se od detinjstva mogu pomerati grani...
Pravom prapostojbinom šaha smatra se Kina. Sa kineskih dvorova ta aristokratska, umna igra stigla je do arapskog sveta, ...
5
Pepeljuga ( srpska narodna bajka)
Bajke i pripovetke za decu na Ringeraja.rs
5





Svojoj deci sam rekao da ne moraju da imaj...
Da obrazovni sistem u Srbiji vapi za velikim promenama, jasno je skoro svima. Jedan od pobornika radikalnih zaokreta u n...
VLADETA JEROTIĆ - SVETI SAVA I SAVREMENA O...
Ono što se samo nazire poslednjih deset, petnaest godina i što izgleda da postepeno raste jeste buđenje interesovanja ko...



image
tacatic
Živi i zdravi svi bili i uz Pharmalife proizvode se svi lepo izlečili, kao i mi.
Fitobalm smo kupili odmah po izlasku iz porodilišta i koristim ga i danas nakon tri godine, uvek kad je pri kraju kupujem novi da bude pri ruci. Sirup sa cinkom IMMuno smo koristili sa navršenih godinu dana, sve je tako brzo prošlo, zbog povratka na posao i polaska u vrtić želela sam da pomognem svom detetu i ojačam mu imunitet, da nas malo zaobiđu virusi, mislim da je jako dobar sirup i da nam je dosta pomogao. Da li imma veze ili ne, jako brzo smo prešli na adaptirano mleko, puno problema sa stolicom i Isilax nam je takođe bio preko potreban, takvo olakšanje, znaju mame koje su imale problema kod dece. Sve pohvale sa naše strane, a da ne zaboravim i Apis Gola sprej za grlo, najbolji i najukusniji i olakšanje nakon prvog prskanja, lakše se guta i diše! Hvala sto ste tu za nas!  Više >>
image

Anketa

Трудноћа.
пеперутка16

Који део трудноће вам се највише допао или Најлакши?

Click Here