|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (04.09.-08.09.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Kad nema bebe: Kako se izboriti sa osećanjem krivice

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 27.1.2018
Jedna od mnogih muka roditelja koji ne mogu da imaju dete je i neizbežni osećaj krivice. Stručnjaci kažu da je to sasvim prirodno, ali i savetuju kako se izboriti sa ovim problemom.
Ključne reči:

image
/11


Na sajtu hocubebu.rs kažu da su ljudi spremni da učine mnogo toga da bi ostvarili potomstvo, a ukoliko do željenog potomstva ipak ne dođe, teško je ne osetiti se frustriranim, odnosno uskraćenim za posedovanje nečega što je najvrednije i najvažnije u životu. U takvim slučajevima bi čak bilo neprirodno da izostanu reakcije kao što su tuga, strah, bes, anksioznost ili pak osećanje krivice.

Osećanje krivice se može javiti nakon saznanja da problem steriliteta postoji kod jednog ili oba partnera ili nakon neuspelog pokušaja vantelesne oplodnje, bilo da je u pitanju prvi ili neki ponovljeni pokušaj.

Kao takvo, osećanje krivice je prilično nezdravo i neprijatno stanje jer može predstavljati uvod u neku vrstu samo kažnjavanja, depresivnog stanja, ili može izazvati potpuno prebacivanje odgovornosti na partnera koji ima problem. Udruženo sa anksioznim stanjem, ovo osećanje može postati noćna mora za osobu kod koje se javlja.

Kada se jednom pojave, jako je teško otarasiti se misli koje izazivaju osećanje krivice i, ma koliko želeli da ih se rešite, one će se iznova javljati. Zato pokušaji da jednostavno ne mislite na to neće uroditi plodom, pa misli koje vam zadaju takve teškoće morate prihvatiti kao nešto što će biti sa vama određeno vreme, ali što će vremenom iščeznuti ili bar neće predstavljati problem ni kada se prisetite.

Osećanje krivice se najčešće javlja iznenada, pa osim što može biti jedan od uzročnika javljanja anksioznosti, mnogo je češći slučaj da će se javiti kao pratilac već razvijenog anksioznog stanja. Udruženo sa anksioznim stanjem, osećanje krivice će vam otežati kontrolisanje emocija, pa vaše emocije mogu postati prenaglašene i, kao takve, teške za kontrolisanje.

 

Postavlja se pitanje kako se osloboditi osećanja krivice. Za početak biste morali malo realnije sagledavati stvarnost i sebi približiti neke činjenice koje vam mogu pomoći kako bi osećanje krivice moglo početi da iščezava.

Shvatite da je vaše osećanje krivice zapravo posledica dugotrajne emocionalne iscrpljenosti i da je to osećanje uglavnom preterano i da nije realno.

1. Pokušajte da shvatite da vi uopšte niste krivi i da niste nekakva grešna osoba koliko god vam to vaše prenaglašene emocije govorile.

2. Zamislite šta bi se desilo sa ovim svetom kad bi svi počeli da razmišljaju na način na koji vi razmišljate i da svi postanu zarobljeni tim nesnosnim osećanjem krivice. To nikako ne bi bio lep prizor i svet bi postao nepodnošljivo mesto za življenje.

3. Ne možete nikada pasti toliko nisko, a da ne budete u stanju da ustanete i sve pokušate iznova. Što je naš pad teži i bolniji, utoliko će više napora biti potrebno da se oporavimo, ali će se na kraju to isplatiti jer možemo izaći kao mnogo snažnija osoba ,u potpunosti oslobođena osećanja krivice.

4. Nikada ne smete dozvoliti sebi da budete obeshrabreni. Budite što staloženiji i mirniji, prihvatajte sled događaja onakav kakav i jeste. Ponekad će vam se učiniti da je osećanje krivice nestalo da bi se u sledećem trenutku pojavilo još snažnije. Nemojte da vas ovo začudi, a u takvim trenucima podsećajte sebe da vaša krivica zapravo i ne postoji i da je to osećanje izazvano spletom neprijatnih događaja i pod pritiskom snažnih i nekontrolisanih emocija.

5. I ne zaboravite, vaše misli i želje oblikuju vaše radnje i akcije koje preduzimate. Dok god čvrsto i jasno želite da se oslobodite osećanja krivice, imate u „svojim rukama” sve što je neophodno da se ta želja i ostvari.

 

Preuzeto: blic.rs

Izvor: hocubebu.rs

Praćenje ovulacije - telesna (bazalna) tem...
Kako pratiti prirodni ciklus žene i određivati plodne dane pomoću merenja telesne (bazalne) temperature?
4
Pitali smo dr-ginek.: Mikrocistični jajnici
Ringeraja vam je dala priliku da pitate lekara sve što vas zanima u vezi ovulacije kao i rešenja problema sa njom. Farma...
3
Novi metod veštačke oplodnje uspešniji i s...
Novi metod veštačke oplodnje uspešniji i sigurnijiNaučnici koji su usavršili ovu tehniku, sa dr Daganom Velsom sa Oksfor...
3
Namirnice koje treba da jedete da biste po...
Promena navika u ishrani može da poboljša plodnost? Može i te kako! Pročitajte šta kažu stručnjaci.
2


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
Dragce86
Savršena stvar!
CortinaT krema je bila spas za naše probleme sa ojedom ispod vrata. Naime, kćerkica često dobije ojed od portikle, jer je stalno vrti i čupa rukicom, baš je ne podnosi i onda se sva isprišti ispod vrata od znoja i trenja...CortinaT bukvalno par puta namažemo i sve je kao rukom odneseno!  Više >>
image

Čokoladne praline
Kuvar: Sladja 29
svi ih obozavaju...

Anketa

Sa bebom po losem vremenu
VVVV

U zimskom periodu, koliko vasa beba provodi vremena napolju u toku dana?

Ne idemo napolje (28%)

Pola sata, sat (49%)

Nekoliko sati (20%)

Vise od tri sata (3%)


Ukupan broj glasova: 129

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here