|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Nemoj da me smaraš

Zoran Milivojević, 10.4.2016
Roditelji moraju da nauče dete da nije važno da li je nešto prijatno ili neprijatno, već da li je korisno ili štetno, da postoje štetne prijatnosti i korisne neprijatnosti. Dete će se tome opirati jer pogrešno veruje da ga roditelji ne vole kada mu ne daju da uživa ili ga teraju da se muči.

image
/11


Devetogodišnjak koji majci, koja ga tera da uči, govori „Nemoj da me smaraš” pokazuje da njime upravlja „princip prijatnosti”. Kada mu majka spomene učenje, on zamisli sebe da uči, što kod njega izaziva snažnu neprijatnost. On emotivno postaje „žrtva” učenja koje se još nije ni dogodilo. Zato agresivno pokušava da ućutka majku za koju misli da nad njim vrši „psihičko nasilje”.

 

Većina ljudi se upravlja prema nekome ili nečemu na osnovu toga kako se prema tome osećaju. Osećanje prijatnosti izaziva želju da se priđe, a neprijatnosti želju za udaljavanjem. Doživljavanje prijatnosti ili neprijatnosti jeste unutrašnji signal da smo nešto procenili kao pozitivno ili negativno.

 

Kada bi stvari bile jednostavne, mogli bismo da se oslanjamo samo na svoja osećanja. Problem jeste u tome što su nečija osećanja rezultat jedne unutrašnje obrade informacija, a poznato je da ljudi veoma različito obrađuju informacije. Nije isto kako na jednu situaciju reaguje malo dete i kako reaguje odrasla osoba, pa ni dve odrasle, razumne osobe ne moraju da reaguju istim osećanjem. Ako je naša nesvesna obrada informacija pogrešna, biće pogrešno i rezultirajuće osećanje. Prema tome, osećanja mogu da nas „slažu”. To posebno važi za malu decu koja još nemaju dovoljno informacija, tako da se upravljaju na osnovu toga kako se osećaju.

 

Dete nauči u prvim mesecima života da je veoma loše kada oseća neprijatnost gladi, a da je dobro kada nakon jela oseti prijatnost sitosti. Ono misli da sve što mu je prijatno jeste i korisno, a da je sve što mu je neprijatno – štetno. Prema tome, igranje igračkama dete doživljava kao prijatno i zato korisno, a nametnuto pospremanje igračaka kao neprijatno i zato sigurno štetno. Zato dete hoće da se igra, ali odbija da pospremi igračke. Ovakvu motivaciju deteta je Sigmund Frojd nazvao „princip prijatnosti”. Zadatak roditelja je da pomognu detetu da prevaziđe ovakvu motivaciju jer ako ostane na njenom nivou, neće postati funkcionalni odrasli: biće lenjo, sebično, bez radnih i drugih korisnih navika.

 

Roditelji moraju da nauče dete da nije važno da li je nešto prijatno ili neprijatno, već da li je korisno ili štetno, da postoje štetne prijatnosti i korisne neprijatnosti. Dete će se tome opirati jer pogrešno veruje da ga roditelji ne vole kada mu ne daju da uživa ili ga teraju da se muči.

 

Kada dete pod uticajem roditelja odustane od principa prijatnosti, tako da se više ne upravlja procenom „prijatno–neprijatno”, već procenom „korisno–štetno”, ono je razvilo ono što je Frojd nazvao prevladavanjem „principa realnosti”. To je veliki korak ka emocionalnoj zrelosti. Mentalne strukture takvog deteta su sada drukčije, obrada informacija je kvalitetnija, tako da se ono sada više može osloniti na svoju intuiciju i osećanja.


Izvor: Politika.rs

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Upis u osnovnu školu
Upis deteta u školu je obaveza svakog roditelja ili staratelja koju je dužan da ispuni najkasnije do 31 maja kalendarske...
21
Lekovi „zaključavaju“ gene za psorijazu
Psorijaza je hronično zapaljensko oboljenje kože koje pogađa i decu i odrasle. Iako može da se javi u svakom uzrastu, sm...
8
"Kad će drugo" i šta to koga ima d...
Zašto se većina roditelja jedinaca susreće sa ovim pitanjem? Uz obavezno "SAMO JEDNO dete?"
7
IMA LI VAŠE DETE RAVNA STOPALA?
Problemi ravnih stopala mogu biti izuzetno neprijatni, zbog njih mogu nastati bolovi u nogama i leđima, kao i smetnje pr...
5





Prelepa GRČKA imena ZA DEČAKE
Grčka je zemlja sa drevnom kulturom, bogovima i mitološkim bićama, koja nam je dala i prelepa ženska i muška grčka imena...
NE DIRAJ MI MAJKU
Neka me je ona premlada ili prestara rodila, neka ne postavlja bogate trpeze, ne oblači se po tvom ukusu, neka je premrš...



image
dudas
Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!
"Dobro veče, od sad ovde nema zime, Imuno je moje ime. Vitamini, minerali-sve staje u gutljaj mali. Popij mene, mala vilo, nazdravlje ti bilo!" "Imaćemo još jednog gosta, pomoći će vili dosta. Evo ga, tu je"-Imuno reče. "Uđi, uđi, druže moj, dobi li protiv kašlja boj?" "Znaš, Imuno-Broncamil se smeška, kakva je to borba teška. Uspeo sam, za kašalj sam tata mata!" I odjednom neko pokuca na vrata. "Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!" Istina je sve što kaže Apis gola, jako brzo rešiće vas bola. "Gde li nam je Fitobalm, kud se dede, ne videh ga od prošle srede? "Sad će doći"- Imuno reče. "Ima li šta od zapušenog nosića preče?" "Kuc, kuc, stigao sam"- Fitobalm se javi. "Mala vilo, odmah me pod nosić stavi. Jel osećaš borovine moć? Sada lepo diši i spavaj, laku noć!" I tako Pharmalife družina ova isprati vilu u carstvo snova.  Više >>
image

Anketa

Нос.
пеперутка16

Како чистите нос мале деце?

Click Here