|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?

Nemoj da me smaraš

Zoran Milivojević, 10.4.2016
Roditelji moraju da nauče dete da nije važno da li je nešto prijatno ili neprijatno, već da li je korisno ili štetno, da postoje štetne prijatnosti i korisne neprijatnosti. Dete će se tome opirati jer pogrešno veruje da ga roditelji ne vole kada mu ne daju da uživa ili ga teraju da se muči.

image
/11


Devetogodišnjak koji majci, koja ga tera da uči, govori „Nemoj da me smaraš” pokazuje da njime upravlja „princip prijatnosti”. Kada mu majka spomene učenje, on zamisli sebe da uči, što kod njega izaziva snažnu neprijatnost. On emotivno postaje „žrtva” učenja koje se još nije ni dogodilo. Zato agresivno pokušava da ućutka majku za koju misli da nad njim vrši „psihičko nasilje”.

 

Većina ljudi se upravlja prema nekome ili nečemu na osnovu toga kako se prema tome osećaju. Osećanje prijatnosti izaziva želju da se priđe, a neprijatnosti želju za udaljavanjem. Doživljavanje prijatnosti ili neprijatnosti jeste unutrašnji signal da smo nešto procenili kao pozitivno ili negativno.

 

Kada bi stvari bile jednostavne, mogli bismo da se oslanjamo samo na svoja osećanja. Problem jeste u tome što su nečija osećanja rezultat jedne unutrašnje obrade informacija, a poznato je da ljudi veoma različito obrađuju informacije. Nije isto kako na jednu situaciju reaguje malo dete i kako reaguje odrasla osoba, pa ni dve odrasle, razumne osobe ne moraju da reaguju istim osećanjem. Ako je naša nesvesna obrada informacija pogrešna, biće pogrešno i rezultirajuće osećanje. Prema tome, osećanja mogu da nas „slažu”. To posebno važi za malu decu koja još nemaju dovoljno informacija, tako da se upravljaju na osnovu toga kako se osećaju.

 

Dete nauči u prvim mesecima života da je veoma loše kada oseća neprijatnost gladi, a da je dobro kada nakon jela oseti prijatnost sitosti. Ono misli da sve što mu je prijatno jeste i korisno, a da je sve što mu je neprijatno – štetno. Prema tome, igranje igračkama dete doživljava kao prijatno i zato korisno, a nametnuto pospremanje igračaka kao neprijatno i zato sigurno štetno. Zato dete hoće da se igra, ali odbija da pospremi igračke. Ovakvu motivaciju deteta je Sigmund Frojd nazvao „princip prijatnosti”. Zadatak roditelja je da pomognu detetu da prevaziđe ovakvu motivaciju jer ako ostane na njenom nivou, neće postati funkcionalni odrasli: biće lenjo, sebično, bez radnih i drugih korisnih navika.

 

Roditelji moraju da nauče dete da nije važno da li je nešto prijatno ili neprijatno, već da li je korisno ili štetno, da postoje štetne prijatnosti i korisne neprijatnosti. Dete će se tome opirati jer pogrešno veruje da ga roditelji ne vole kada mu ne daju da uživa ili ga teraju da se muči.

 

Kada dete pod uticajem roditelja odustane od principa prijatnosti, tako da se više ne upravlja procenom „prijatno–neprijatno”, već procenom „korisno–štetno”, ono je razvilo ono što je Frojd nazvao prevladavanjem „principa realnosti”. To je veliki korak ka emocionalnoj zrelosti. Mentalne strukture takvog deteta su sada drukčije, obrada informacija je kvalitetnija, tako da se ono sada više može osloniti na svoju intuiciju i osećanja.


Izvor: Politika.rs

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kako da smanjim učestalost prehlada kod de...
Ovih dana, svedoci smo punih čekaonica u pedijatrijskim ordinacijama, a roditelji su zabrinuti simptomima kao što su vis...
9
Zašto deca govore „6-7“ i šta to znači?
Analiziramo šta je tačno šest-sedam, zašto vaše dete ne može da prestane da ga izgovara i da li bi trebalo da brinete ak...
7
Srećkalica
Čitam i ne verujem...Opet žensko, treća kćerka, moraće popravni, nema naslednika- zatvoriće se kuća, proterao ženu jer ...
6
30 komplimenata koje deca treba da čuju
Pročitajte zašto bi trebalo da pohvalite detetovo ponašanje a ne izgled, i kako mu to može pomoći tokom školskog dana. T...
4





Razdoblje od 2. do 7. godine važno je za r...
Bogata iskustva, od igre do umetnosti i odnosa, utiču na razvoj deteta.
Znaci da vaše dete ima toksičnog prijatelja
Ponekad vaše dete ima prijatelja koji se konstantno ponaša na načine koji iscrpljuju, manipulišu ili štete vašem detetu ...



Anketa

Vakcinacija
Milagros

Štamislite o vakcinisanju djece?

Treba obavezno vakcinisati na vrijeme, (73%)

Treba primiti samo neke vakcine, (27%)


Ukupan broj glasova: 99

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here