|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

NOVI SISTEM RADA U SRPSKIM ŠKOLAMA Posle nastave ručak, pa sekcije i sport, đaci če učiti i da poprave bicikl, prave mini zoo vrt i sve to BESPLATNO

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.4.2019
Jednosmenski rad u školama, pilot projekat najavljen za 1. septembar 2019. godine, suštinski neće doneti mnogo novina, imajući u vidu da nije obavezan, ali će zato, s druge strane, učenicima koji to budu želeli, doneti mogućnost da učestvuju u različitim treninzima i radionicama, i to besplatno.

image
/11


 

Jednosmenska nastava postoji i sada u određenim školama, kažu iz Ministarstva, jer škole jednostavno teže tom konceptu, kad god postoji mogućnost, odnosno dovoljno prostora da svi đaci mogu da svoj "radni" dan započnu odmah izjutra. Uglavnom su to izdvojena odeljenja, odnosno seoske škole.
Međutim, novi koncept jednosmenske nastave osmišljen je nešto drugačije od pukog pohađanja prepodnevne smene.
Predlog Ministarstva prosvete jeste da se u projekat uključi 240 škola, ali je realnije da će ih ipak biti oko 210, ipak - tačan broj škola koje će učestvovoati još uvek nije poznat. Potrebno je da ustanove obezbede određene uslove, a jedan od prioriteta jeste da imaju kuhinju u okviru škole, ili ako je nemaju, da imaju organizovan ketering. Naravno, i da bude dovoljno prostora.
Ideja je da se učenicima ponude dobro osmišljene aktivnosti nakon redovne nastave, i to da vreme koriste u funkciji razvoja, kažu iz Ministarstva i objašnjavaju šta to zapravo znači.
Kako izgleda nov koncept
Dakle, nastava će počinjati u uobičajeno vreme za prvu smenu, što je uglavnom osam sati izjutra. Nakon redovne nastavne, dete koje želi da ode kući, niko neće sprečiti u tome, ali imaće i mogućnost da ostane da ruča i da učestvuje u određenim aktivnostima, za koje se škola odluči, a koje će biti besplatne.
- Primera radi, danas mnogo roditelja radi od 9 do 17 časova, pa dok dođu kući to je već 18 časova. Dete je, po sadašnjem, školu završilo već oko 13.30 časova i "samuje" do 18 časova. Mi želimo da to vreme iskoristi da radi domaći zadatak, da uči strani jezik, da se bavi sportom, svira neki instrument, da stiče preduzetničke veštine u učeničkoj zadruzi i slično - kažu iz Ministarstva.
I ručak će biti besplatan, kako je nedavno medijima rekla Jasmina Đelić, načelnica Odeljenja za koordinaciju rada školskih uprava Ministarstva prosvete, koja je dodala i da će za dodatne aktivnosti biti angažovani nastavnici.
Iz resornog ministarstva "Blicu" su dostavljeni i predlozi aktivnosti "za obogaćenu obrazovno-vaspitnu podršku školama sa jednosmenskim radom". Svaka škola ponaosob odlučiće koje će programe praktikovati.
Šta će raditi posle ručka?
Tako će se u vremenu nakon ručka održavati dodatna, dopunska, mentorska nastava, pripreme za takmičenja, prijemne ispite, zatim radionice o nasilju, prevenciji narkomanije i drugih zavisnosti, kao i o razvijanju komunikacije, veštine učenja i drugo.
Takođe, đaci će moći da pohađaju i završe osnovnu muzičku školu, školu sporta, školu crtanja, školu stranih jezika. Učenici će pohađati časove instrumenta i solfeđa po programu muzičke škole i pripremati se za ispitni program. Biće i dramskih sekcija, matematičkih, hemijskih...
Moći će da budu i deo učeničke zadruge. Organizovaće se radionice "o lepom, na lep način", što podrazumeva likovnu, muzičku, literarnu, filmsku, pa čak i strip sekciju. Deca će imati prilike da se bave govorništvom, razvojem kritičkog mišljenja, izvođenjem eksperimenata iz domena prirodnih nauka.
Učenici će, u okviru sekcije "Internacionalni dan" raditi na upoznavanju i prikazivanju geografskih, istorijskih, kulturoloških i drugih osobenosti izabranih zemalja. Svoje produkte prikazuju roditeljima, lokalnoj zajednici i drugima na kraju ciklusa.
Dalje, aktivnosti iz domena ekološke etike, zaštite i dobrobiti životinja podrazumevaju da se u školi pravi mali zoo-vrt od životinja koje mogu da žive u dvorišnom prostoru. Učenici ih hrane, čiste njihova mesta boravka, pripremaju predavanja za duge učenike o načinu života i ishrani, iznalaze načine za obezbeđivanje hrane... Deca će moći i da naprave vrt u školskom dvorištu i da ga održavaju.
Razvijanje i praktikovanje zdravih životnih stilova, bezbednosti u saobraćaju i negovanja i razvoja fizičkih sposobnosti, kao i upućivanje u vršenje jednostavnih popravki na biciklu i njegovo održavanje - ovim će se baviti u okviru programa "kultura u saobraćaju i sportu".
Inače, treba napraviti razliku između već postojeće celodnevne nastave i jednosmenskog rada.
Celodnevna nastava se odnosi na učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, u kojoj nastavu ostvaruju dva učitelja. Đaci se prihvataju od 7 sati, koji, posle prepodnevnih redovnih časova, imaju slobodne aktivnosti, obrok i organizovano slobodno vreme, a zatim u drugoj smeni nastavaju sa delom redovnih časova, što se zavšrava oko 15 časova.
S druge strane, produženi boravak nije isto što i celodnevna nastava: učenici u boravku imaju organizovano slobodno vreme, samostalno učenje ili učenje uz podršku nastavnika, a redovnu nastavu imaju kod drugog učitelja koji ostvaruje nastavu svih predmeta. Ministarstvo prosvete finansira produženi boravak u prvom i drugom razredu, a postoje i kombinovane grupe prvog i drugog razreda.

Jednosmenska nastava postoji i sada u određenim školama, kažu iz Ministarstva, jer škole jednostavno teže tom konceptu, kad god postoji mogućnost, odnosno dovoljno prostora da svi đaci mogu da svoj "radni" dan započnu odmah izjutra.

Uglavnom su to izdvojena odeljenja, odnosno seoske škole.
Međutim, novi koncept jednosmenske nastave osmišljen je nešto drugačije od pukog pohađanja prepodnevne smene.

 

Predlog Ministarstva prosvete jeste da se u projekat uključi 240 škola, ali je realnije da će ih ipak biti oko 210, ipak - tačan broj škola koje će učestvovoati još uvek nije poznat. Potrebno je da ustanove obezbede određene uslove, a jedan od prioriteta jeste da imaju kuhinju u okviru škole, ili ako je nemaju, da imaju organizovan ketering. Naravno, i da bude dovoljno prostora.

 

Ideja je da se učenicima ponude dobro osmišljene aktivnosti nakon redovne nastave, i to da vreme koriste u funkciji razvoja, kažu iz Ministarstva i objašnjavaju šta to zapravo znači.

 

Kako izgleda nov koncept
Dakle, nastava će počinjati u uobičajeno vreme za prvu smenu, što je uglavnom osam sati izjutra. Nakon redovne nastavne, dete koje želi da ode kući, niko neće sprečiti u tome, ali imaće i mogućnost da ostane da ruča i da učestvuje u određenim aktivnostima, za koje se škola odluči, a koje će biti besplatne.

 

- Primera radi, danas mnogo roditelja radi od 9 do 17 časova, pa dok dođu kući to je već 18 časova. Dete je, po sadašnjem, školu završilo već oko 13.30 časova i "samuje" do 18 časova. Mi želimo da to vreme iskoristi da radi domaći zadatak, da uči strani jezik, da se bavi sportom, svira neki instrument, da stiče preduzetničke veštine u učeničkoj zadruzi i slično - kažu iz Ministarstva.

 

I ručak će biti besplatan, kako je nedavno medijima rekla Jasmina Đelić, načelnica Odeljenja za koordinaciju rada školskih uprava Ministarstva prosvete, koja je dodala i da će za dodatne aktivnosti biti angažovani nastavnici.

Iz resornog ministarstva "Blicu" su dostavljeni i predlozi aktivnosti "za obogaćenu obrazovno-vaspitnu podršku školama sa jednosmenskim radom". Svaka škola ponaosob odlučiće koje će programe praktikovati.

 

Šta će raditi posle ručka?
Tako će se u vremenu nakon ručka održavati dodatna, dopunska, mentorska nastava, pripreme za takmičenja, prijemne ispite, zatim radionice o nasilju, prevenciji narkomanije i drugih zavisnosti, kao i o razvijanju komunikacije, veštine učenja i drugo.

 

Takođe, đaci će moći da pohađaju i završe osnovnu muzičku školu, školu sporta, školu crtanja, školu stranih jezika. Učenici će pohađati časove instrumenta i solfeđa po programu muzičke škole i pripremati se za ispitni program. Biće i dramskih sekcija, matematičkih, hemijskih...

Moći će da budu i deo učeničke zadruge. Organizovaće se radionice "o lepom, na lep način", što podrazumeva likovnu, muzičku, literarnu, filmsku, pa čak i strip sekciju. Deca će imati prilike da se bave govorništvom, razvojem kritičkog mišljenja, izvođenjem eksperimenata iz domena prirodnih nauka.

Učenici će, u okviru sekcije "Internacionalni dan" raditi na upoznavanju i prikazivanju geografskih, istorijskih, kulturoloških i drugih osobenosti izabranih zemalja. Svoje produkte prikazuju roditeljima, lokalnoj zajednici i drugima na kraju ciklusa.

 

Dalje, aktivnosti iz domena ekološke etike, zaštite i dobrobiti životinja podrazumevaju da se u školi pravi mali zoo-vrt od životinja koje mogu da žive u dvorišnom prostoru. Učenici ih hrane, čiste njihova mesta boravka, pripremaju predavanja za duge učenike o načinu života i ishrani, iznalaze načine za obezbeđivanje hrane... Deca će moći i da naprave vrt u školskom dvorištu i da ga održavaju.

 

Razvijanje i praktikovanje zdravih životnih stilova, bezbednosti u saobraćaju i negovanja i razvoja fizičkih sposobnosti, kao i upućivanje u vršenje jednostavnih popravki na biciklu i njegovo održavanje - ovim će se baviti u okviru programa "kultura u saobraćaju i sportu".
Inače, treba napraviti razliku između već postojeće celodnevne nastave i jednosmenskog rada.

 

Celodnevna nastava se odnosi na učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, u kojoj nastavu ostvaruju dva učitelja. Đaci se prihvataju od 7 sati, koji, posle prepodnevnih redovnih časova, imaju slobodne aktivnosti, obrok i organizovano slobodno vreme, a zatim u drugoj smeni nastavaju sa delom redovnih časova, što se zavšrava oko 15 časova.

 

S druge strane, produženi boravak nije isto što i celodnevna nastava: učenici u boravku imaju organizovano slobodno vreme, samostalno učenje ili učenje uz podršku nastavnika, a redovnu nastavu imaju kod drugog učitelja koji ostvaruje nastavu svih predmeta. Ministarstvo prosvete finansira produženi boravak u prvom i drugom razredu, a postoje i kombinovane grupe prvog i drugog razreda.


Izvor: blic

 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Ide zmija - VIDEO!!!
Malo zabave za najmlađe
17
Da li nesrećno detinjstvo mora da nam obel...
Šta je to slabilo moje šanse? Imao sam psihotičnog oca, zatim nasilnog alkoholičara za očuha, majka mi je postala alkoho...
12
Podstaknite i negujte samopouzdanje deteta
Da biste pomogli detetu da ojača i izgradi svoje samopouzdanje, kao roditelj morate da im usadite ljubav. Oni moraju da ...
6
Deca koja imaju tantrume biće bogatija i u...
Ako se dete bori svim silama protiv tebe, ima tantrume i prkosi autoritetu - verovatnije je da će biti uspešnije u karij...
5





ĐAČKE ZADRUGE, DIGITALIZACIJA, EKSKURZIJE
Reforme u obrazovnom sistemu Srbije se nastavljaju i neke od njih tiču se novih modela ekskurzija i đačkih zadruga, izja...
Udar na novčanike: Koliko koštaju udžbenic...
Okvirne cene udžbenika za niže razrede osnovne škole određene su na osnovu spiskova OŠ „Desanka Maksimović“ iz Čokota ko...



image
dudas
Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!
"Dobro veče, od sad ovde nema zime, Imuno je moje ime. Vitamini, minerali-sve staje u gutljaj mali. Popij mene, mala vilo, nazdravlje ti bilo!" "Imaćemo još jednog gosta, pomoći će vili dosta. Evo ga, tu je"-Imuno reče. "Uđi, uđi, druže moj, dobi li protiv kašlja boj?" "Znaš, Imuno-Broncamil se smeška, kakva je to borba teška. Uspeo sam, za kašalj sam tata mata!" I odjednom neko pokuca na vrata. "Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!" Istina je sve što kaže Apis gola, jako brzo rešiće vas bola. "Gde li nam je Fitobalm, kud se dede, ne videh ga od prošle srede? "Sad će doći"- Imuno reče. "Ima li šta od zapušenog nosića preče?" "Kuc, kuc, stigao sam"- Fitobalm se javi. "Mala vilo, odmah me pod nosić stavi. Jel osećaš borovine moć? Sada lepo diši i spavaj, laku noć!" I tako Pharmalife družina ova isprati vilu u carstvo snova.  Više >>
image

Anketa

Да сазнате...
пеперутка16

...да носите тројке, шта бисте радили?

Click Here