|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Testiranje auto-sedišta

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 17.6.2015
Jedan od najvažnijih testova za dečja auto-sedišta u Evropi sprovodi najveća asocijacija proizvođača automobila u Evropi, nemački ADAC.

image
/11


 

Jedan od najvažnijih testova za dečja auto-sedišta u Evropi sprovodi najveća asocijacija proizvođača automobila u Evropi, nemački ADAC. Rezultate ADAC-ovog testa, između ostalog, koriste i različiti proizvođači automobila, kao i udruženja potrošača, a kriterijumi testa značajno su striktniji u odnosu na one prema standardu ECE-R 44. Finalni rezultati testa obuhvataju individualne performanse proizvoda u frontalnim i bočnim sudarima, kao i one u pogledu rukovanja i udobnosti. Do 2011. godine prilikom testiranja korišćeno je vozilo opel astra, a na poslednjem tesitiranju VW golf VI. Testiranje se sprovodi u specijalnoj laboratoriji u kojoj se simulira frontalni sudar pri brzini od 64 kilometara na čas, i bočni pri brzini od 50 kilometara na čas. Kako bi uslovi bili što približniji realnim, za potrebe testiranja koristi se lutka najnovije generacije, poznatija kao Q-Dummy. Za svaku kategoriju autosedišta koristi se lutka odgovarajuće težine, koja ima veliki broj senzora a oni u toku udara kompjuteru šalju važne vrednosti, poput opterećenja i pritiska sile koja se trpi prilikom sudara. Prilikom testiranja ispituju se i putanje sigurnosnih pojaseva, veličina i stabilnost sedišta, zaštita osetljivog predela oko glave i vrata, kao i ergonomija samog sedišta. Novina od 2011. je i testiranje na tokisčnost materijala svih delova sa kojima dete dolazi u direktan kontakt. Testira se prisutnost ftalata, azota i teških metala. Svako auto-sedište koje prođe ADAC-ov test može dobiti jednu od sledećih ocena: veoma dobro, dobro, zadovoljavajuće, dovoljno, nezadovoljavajuće. Za ADAC-ove sudije najvažiniji kriterijumi ostaju sigurnost, ergonomija i lakoća korišćenja. Sudije su došle do zaključka da roditelji u svakoj grupi imaju veliki izbor dobrih i bezbednih sedišta, ali i da proizvođači još uvek ne posvećuju dovoljno pažnje osetljivoj temi zagađenja, te da je tesiranje na toksičnost materijala korak u pravom smeru

za postavljanje novih standarda.

 

 

MALA NALEPNICA KOJA MNOGO GOVORI

 

Svako dečje auto-sedište u Evropi ima nalepnicu. Šta ona zapravo govori? Ova nalepnica garantuje da je auto-sedište prošlo testiranje i da je napravljeno u skladu sa osnovnim bezbednosnim zahtevima predviđenim Evropskim standradom o bezbednosti. Samo sedišta koja su napravljena u skladu sa regulativom ECE R 44/04 i njenim novijim verzijama mogu biti legalno korišćena. Takođe, u legalnoj upotrebi su i sedišta izrađena u skladu sa regulativom ECE-R 129 (“i-Size”). Ta sedišta ne pripadaju nekoj od konvencionalnih grupa auto-sedišta koja se određuju po težini, nego se u obzir uzima visina deteta.

 nalepnica


OBJAŠNJENJE ECE OZNAKE

1. Pokazuje za koju grupu je auto-sedišta odobreno

2. Pokazuje za koju grupu je u zavisnosti od težine deteta odobreno auto-sedište

3. “Y” pokazuje da auto-sedište poseduje sigurnosni sistem sa pet tačak vezivanja

4. E pokazuje da odobrenje važi za Evropu

5. Pokazuje u kojoj zemlji je dobijeno odobrenje, npr. 1=Nemačka, 2=Francuska, 3=Italija, itd.

6. Broj odobrenja. Prva dva broja pokazuju u skladu sa kojim ECE R 44 standardom je izrađeno

auto-sedište. U ovom slučaju ECE R 44/04.

7. Kontrolni broj koji je specifičan za svako sedište ponaosob

 nalepnica2

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Bol roditelja prerano rođenih beba kroz slike
Bilo da je vaša beba u prvim nedeljama života bila bezbrižna i mirna, ili su vam ti prvi trenuci sa njom bili naporni i ...
25
Prvi zubići su prava muka
Neke bebe ni ne osete izlaženje prvih zubića, dok druge imaju probleme nedeljama.
3
Kako je Jelena Đoković iskoristila preosta...
Zahvaljujući brojnim hranljivim sastojcima koje poseduje, najzdravija hrana za bebu, majčino mleko, često se primenjuje ...
3
Bebo moja, "najgoru godinu ikad" u...
Mama Jessica Martin-Weber napisala je emotivno pismo svojoj bebi rođenoj u haotičnoj 2020. godini.
3





SEBAMED SUN - ZA ZAŠTITU KOŽE OD DEJSTVA S...
Pravilna nega kože i zaštita od sunca su važne od prvog dana rođenja.
Koliko zaista znamo o auto-sedištima?
Da li smo kao roditelji dovoljno edukovani o važnosti i pravilnoj upotrebi auto-sedišta? Da li decu zaista beskompromisn...



Anketa

IGRANJE NA PODU
pips

Da li ste stavljale na pod bebu mladju od godinu dana da se tamo igra?

da posle 4-5 meseci (31%)

da posle 6-7 meseci (36%)

da posle 8-9 meseci (20%)

da posle 10-11 meseci (0%)

samo u ogradici (9%)

samo na bracni krevet (4%)


Ukupan broj glasova: 70

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here