|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Testiranje auto-sedišta

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 17.6.2015
Jedan od najvažnijih testova za dečja auto-sedišta u Evropi sprovodi najveća asocijacija proizvođača automobila u Evropi, nemački ADAC.

image
/11


 

Jedan od najvažnijih testova za dečja auto-sedišta u Evropi sprovodi najveća asocijacija proizvođača automobila u Evropi, nemački ADAC. Rezultate ADAC-ovog testa, između ostalog, koriste i različiti proizvođači automobila, kao i udruženja potrošača, a kriterijumi testa značajno su striktniji u odnosu na one prema standardu ECE-R 44. Finalni rezultati testa obuhvataju individualne performanse proizvoda u frontalnim i bočnim sudarima, kao i one u pogledu rukovanja i udobnosti. Do 2011. godine prilikom testiranja korišćeno je vozilo opel astra, a na poslednjem tesitiranju VW golf VI. Testiranje se sprovodi u specijalnoj laboratoriji u kojoj se simulira frontalni sudar pri brzini od 64 kilometara na čas, i bočni pri brzini od 50 kilometara na čas. Kako bi uslovi bili što približniji realnim, za potrebe testiranja koristi se lutka najnovije generacije, poznatija kao Q-Dummy. Za svaku kategoriju autosedišta koristi se lutka odgovarajuće težine, koja ima veliki broj senzora a oni u toku udara kompjuteru šalju važne vrednosti, poput opterećenja i pritiska sile koja se trpi prilikom sudara. Prilikom testiranja ispituju se i putanje sigurnosnih pojaseva, veličina i stabilnost sedišta, zaštita osetljivog predela oko glave i vrata, kao i ergonomija samog sedišta. Novina od 2011. je i testiranje na tokisčnost materijala svih delova sa kojima dete dolazi u direktan kontakt. Testira se prisutnost ftalata, azota i teških metala. Svako auto-sedište koje prođe ADAC-ov test može dobiti jednu od sledećih ocena: veoma dobro, dobro, zadovoljavajuće, dovoljno, nezadovoljavajuće. Za ADAC-ove sudije najvažiniji kriterijumi ostaju sigurnost, ergonomija i lakoća korišćenja. Sudije su došle do zaključka da roditelji u svakoj grupi imaju veliki izbor dobrih i bezbednih sedišta, ali i da proizvođači još uvek ne posvećuju dovoljno pažnje osetljivoj temi zagađenja, te da je tesiranje na toksičnost materijala korak u pravom smeru

za postavljanje novih standarda.

 

 

MALA NALEPNICA KOJA MNOGO GOVORI

 

Svako dečje auto-sedište u Evropi ima nalepnicu. Šta ona zapravo govori? Ova nalepnica garantuje da je auto-sedište prošlo testiranje i da je napravljeno u skladu sa osnovnim bezbednosnim zahtevima predviđenim Evropskim standradom o bezbednosti. Samo sedišta koja su napravljena u skladu sa regulativom ECE R 44/04 i njenim novijim verzijama mogu biti legalno korišćena. Takođe, u legalnoj upotrebi su i sedišta izrađena u skladu sa regulativom ECE-R 129 (“i-Size”). Ta sedišta ne pripadaju nekoj od konvencionalnih grupa auto-sedišta koja se određuju po težini, nego se u obzir uzima visina deteta.

 nalepnica


OBJAŠNJENJE ECE OZNAKE

1. Pokazuje za koju grupu je auto-sedišta odobreno

2. Pokazuje za koju grupu je u zavisnosti od težine deteta odobreno auto-sedište

3. “Y” pokazuje da auto-sedište poseduje sigurnosni sistem sa pet tačak vezivanja

4. E pokazuje da odobrenje važi za Evropu

5. Pokazuje u kojoj zemlji je dobijeno odobrenje, npr. 1=Nemačka, 2=Francuska, 3=Italija, itd.

6. Broj odobrenja. Prva dva broja pokazuju u skladu sa kojim ECE R 44 standardom je izrađeno

auto-sedište. U ovom slučaju ECE R 44/04.

7. Kontrolni broj koji je specifičan za svako sedište ponaosob

 nalepnica2

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Dojene bebe su inteligentnije?
Dojenje može da utiče na razvoj inteligencije, tvrde brazilski istraživači u studiji objavljenoj u časopisu Lancet Globa...
6
Popularna ruska imena za bebe i njihovo zn...
Jedan od najuzbudljivijih delova iščekivanja bebe je odabir imena. Ako ste trudni, a razmišljate o ruskom imenu za bebu,...
4
Prirodan izbor za miran san vaših mališana
Odabir pravilne i kvalitetne ishrane kojom ćete omogućiti da vaši mališani utonu u miran san predstavlja izazov za svako...
4
Nega beba kao u vreme naših baka
Nega i briga oko beba ubuduće će više ličiti na onu koju su primenjivale naše bake. To znači da je dojenje šest meseci d...
4





Kad počnu da izbijaju zubići
Većini beba prvi zubić izbije kada napune šest meseci, ali to nije pravilo. Neka deca se rode s jednim zubićem u vilici,...
MAME KAŽU: Beba ima grčeve, kako joj pomoći
Kako pomoći bebi sa grčevima? Pitali smo mame, šta je njima pomoglo kada su se javili grčevi, te vam ovom prilikom pren...



image
flamingos
CortinaT krema će baš, da reši svaki problem naš.
Ekcem je prošlost kad se nanese,jer krema sa sobom sve odnese. Vetar kada duva, koža zna da se suši i puca, tad CortinaT krema na vrata pokuca,lepo se namaže, upije baš i rešen je problem naš. Nije fora, a nije ni laž,u CortinaT kremi leži prava draž. Ona svima prija i zato nam je najmilija. Možda mi pisanje stihova i nije jača strana, ali jedno sigurno znam-CortinaT krema je bez mana.  Više >>
image

Anketa

Трудноћа.
пеперутка16

Који део трудноће вам се највише допао или Најлакши?

Click Here