|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?

Gledanje španskih serija katastrofalno za očuvanje i stvaranje porodice

Radio-televizija Vojvodine (www.rtv.rs), 16.4.2010
Brazilske telenovele su učinile više od pukog zabavljanja gledalaca - one su uticale na smanjenje nataliteta i na povećanje broja razvoda, rezultat je najnovijeg istraživanja.

image
/21


Sapunice, koje govore o zamršenim ljubavnim trouglovima, tajnim očinstvima i trnovitim usponima do bogatstva i slave već decenijama dominiraju na brazilskoj televiziji.

Sada im se osim velike gledanosti pripisuju i neke druge karakteristike.

Istraživanje demografije na osnovu podataka iz perioda od 1971. do 1991. pokazalo je da su ove popularne serije imale direktan uticaj na natalitet i broj razvoda u zemlji i to u meri u kojoj se širila mreža moćnog tv kanala Globo, na kome se one najčešće emituju.

Istraživači su ustanovili da je sve veća gledanost telenovela išla ukorak sa sve većim brojem razvoda i padom nataliteta.

Da tokom dve decenije, koje su obuhvaćene istraživanjem telenovele nisu emitovane, na svet bi došlo tri miliona beba više, a 800.000 brakova bi bilo spašeno, tvrde istraživači.

Oni su otkrili da postoji direktna veza između izlaganja modernom stilu života kakav je predstavljen u telenovelama, pre svega ulozi emancipovane žene i kritici tradicionalnih vrednosti, i porasta broja razvoda.

"Žene koje žive u oblastima koje pokriva signal televizije Globo, rađaju znatno manje dece", ističe se u studiji.

Brazilci već odavno znaju da telenovele mogu da utiču na stvaran svet. Svima je poznato da one diktiraju raspored ostalih emisija pa čak i pojedinih kultnih događaja kao što su prenosi fudbalskih utakmica, da kostimi glumaca utiču na modu kao i njihovi zapleti na ishod izbora. Ipak, ova nova saznanja su iznenadila Brazilce.

Televizija Globo je ljutito reagovala, tvrdeći da istraživači potcenjuju inteligenciju gledalaca. Njen portparol je izjavio da sapunice samo izražavaju pojave i kretanja u društvu umesto što ih podstiču.

Alberto Čong, jedan od autora studije, se, međutim, ne slaže s ovim objašnjenjem, navodeći da su i druga istraživanja u svetu pokazala da televizija može da utiče na ponašanje ljudi i promenu društvenih vrednosti.

U Indiji su tako s pojavom kablovske televizije u pojedinim oblastima zabeleženi pad nataliteta i porast interesovanja za obrazovanje.
 
 
5. april 2009.
Objavljeno sa dozvolom - www.rtv.rs

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kako ostati normalan kada vaša beba ne žel...
Vaša beba već danima plače i nervozna je, a vi pucate po šavovima. Evo kako da ostanete pri zdravoj pameti kada vaša beb...
12
Kalendar vakcinacije
Vaše dete trebate vakcinisati kako bi njegov organizam stekao imunitet na neke od težih zaraznih bolesti. Vakcina je pre...
6
Popularna ruska imena za bebe i njihovo zn...
Jedan od najuzbudljivijih delova iščekivanja bebe je odabir imena. Ako ste trudni, a razmišljate o ruskom imenu za bebu,...
5
ŠTA TE BRIGA GDJE JA DOJIM?
I prije roditeljstva je to bilo izraženo, ali kad postaneš odgovoran za drugi život, svi oko tebe misle da oni bolje od ...
4





15 najlepših selfija mama sa ožiljcima od ...
Ove mame dele svoja iskustva o majčinstvu na mrežama, kako bi osnažile druge žene i razbile stigmu oko toga kako žena tr...
Pa kako to beba neće u kolica? Što je učiš...
Pitala je: “Aaaa, pa kako to, beba neće u kolica? Bogami, mama, ima kičmu da iskriviš. Što je učiš na ruke?”



Anketa

Strpljen - Spasen
Zell

Posle koliko meseci, godina pokusavanja ste uspesno ostale u drugom stanju?

0-3 meseca (48%)

3-6 meseci (10%)

6-12 meseci (8%)

1-2 godine (10%)

2-4 godine (10%)

vise od 4 godine (14%)


Ukupan broj glasova: 115

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here