|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Mocart ili čitanje? Šta podstiče bebe?

Blic žena, 16.10.2013
Američki naučnici sproveli su 70 istraživanja tragajući za metodama koje dokazano povećavaju inteligenciju predškolske dece.

image
/11


Nije isključeno da bebe još u majčinoj utrobi rado slušaju Mocarta, ali to zasigurno ne doprinosi razvoju njihove inteligencije, pokazuju rezultati američkog istraživanja objavljeni u uglednom časopisu “Perspectives on Psychological Science”.


U 70 istraživanja koja su sproveli naučnici okupljeni oko Džona Prockog sa Univerziteta u Njujorku, pažnja je bila posvećena isključivo kognitivnim sposobnostima dece - socijalna i emocionalna inteligencija nisu analizirane.


Rezultat: Omega-3 masne kiseline u toku trudnoće i u prvim godinama života, interaktivno, dakle, “zajedničko čitanje”, naročito kod mlađih od četiri godine, kao i odlazak u vrtić dokazano povećavaju koeficijent inteligencije mališana.


Posebno iznenađuje efekat zajedničkog čitanja: deca kojima su roditelji i druge bliske osobe često čitale, imaju u proseku za šest poena veći koeficijent inteligencije nego ostala deca. “Efekat je utoliko veći, ukoliko interaktivno čitanje ranije počne”, ističu naučnici.


I boravak u vrtiću bitno utiče na povećanje inteligencije, naročito u poređenju s mališanima koje roditelji kod kuće nedovoljno stimulišu. Deca koja su išla u dobra obdaništa i svakodnevno dolazila u dodir s vršnjacima imala su i do sedam poena viši IQ.


Postavlja se pitanje zbog čega upravo omega-3 masne kiseline imaju tako veliki uticaj na razvoj inteligencije, dok gvožđe, cink i multivitaminski preparati u većini sprovedenih studija nisu pokazali merljivi efekat na IQ. Dok se ne utvrde razlozi, stručnjaci preporučuju roditeljima da u dečiju ishranu uključe losos i skušu: omega-3 masne kiseline ne samo da povećavaju kognitivne sposobnosti, već blagotvorno deluju i na kardio-vaskularni i imunološki sistem.

 

 

Izvor:zena.blic.rs

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kako da obučete bebu tokom leta
Visoke spoljne temperature stvaraju muku i odraslima, a posebno bebama starim do godinu dana. Evo kako da im olakšate - ...
11
Korisno uputstvo za navikavanje na nošu!
Vaše dete je prohodalo i vreme je da ga odviknete od pelena – ali odakle početi?
7
18 činjenica koje treba da znate pre dolas...
Ako razmišljate o velikom koraku, želite dete, pročitajte smešnu stranu roditeljstva i šta vas sigurno čeka.
6
Deca bi s mamom trebalo da spavaju do četv...
Mišljenja o tome da li detetu treba dozvoliti da spava s roditeljima veoma su različita, ali naučnici su sada dokazali d...
6





Kontakt oči u oči sa bebom
Kada dođe do interakcije između roditelja i bebe, dolazi do sinhronizacije rada srca i emocija. Međutim, do sada je malo...
Korisno uputstvo za navikavanje na nošu!
Vaše dete je prohodalo i vreme je da ga odviknete od pelena – ali odakle početi?



Anketa

Да ли ваши дечаци додирују пенисе?
пеперутка16

Мој син од три и по године додирује свој пенис непрестано и неће да престане. Пробала сам разне начине да га одвучем, али не функционише. Волела бих да ми неко ко је имао сличну ситуацију напише како ју је решио. Хвала.

Click Here