|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Plava boja za devojčice, i ružičasta za dečake - kako je došlo do promene?

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 16.6.2019
Potpune razlike nisu uvek bile izražene bojom bebi odeće, igračkama. Roditelji su se, prema mogućnostima i uslovljeni socijalnim standardima, složili da je ružičasta boja za dečake i plava za devojčice.

image
/11


 

Danas se vode ozbiljne debate o temi porekla polnih razlika. Kako je došlo do toga da su se od rođenja oblačile u ružičasto, a dečaci u plavo? Zbog čega se devojčice fokusiraju na lutke, a dečaci na automobile? Zanimljivo je da podela "Pink je za devojčice i plava za dečake", postoji od 1980. godine.
Tokom kasnih 1800-ih, skoro su sve bebe bile obučene isto, bez obzira na pol. Naime, sve bebe na svetu su nosile bele haljine. Razlog za to je bio logičan - zbog jednostavnijeg menjanja pelena, ali i zbog pričvršćivanja koji su se tada koristili na dečijim pantalonama, i bili su dizajnirani za decu.
Pored toga, bela odeća se može izbeliti, a i mrlje se lakše uklanjaju. Zbog nedostatka razlike između odeće za devojčice i odeće za dečake, generacije su se menjale u istim belim haljinama, tako da je ova praktičnija i jeftinija moda koja je decenijama imala simpatije roditelja. 
Do kraja 19. veka pojavile su se specijalizovane prodavnice i odeća je podeljena u kategorije. Ovde su takođe pomogle reklame i časopisi koji su roditeljima predložili kako da oblače svoju decu.
Jedan od uticajnih časopisa "Earnshaw’s Infants Department" objavio je 1918. predlog da je odeća za dečake i devojčice podeljena u boju: "Ružičasta boja, intenzivnija i odlučnija, pogodna je za dečake, a plava, nežna i osetljivija za devojčice." Pre stotina godina boje su interpretirane suprotno trendu koji postoji danas. 
Tokom 1980-ih, medicina je napredovala i roditelji su mogli da saznaju pol deteta pre rođenja. Ovo se smatra zlatnim dobom za sve one koji su bili spremni da prodaju ideje odeće dizajnirane prema polu bebe. U tom trenutku došlo je do obrnutog trenda - ružičasta boja postala je boja za devojčice, a plava za dečake. 
Roditelji kupovinom specijalizovane garderobe proslavili su bebin pol.
Sredinom 20. veka oglašivači su ohrabrili prodaju svega - od šampona do kuhinjskog pribora (posebno za domaćice, koje su bile direktno izložene uticaju reklama) - u ružičastim bojama za žene. Iako su se žene u međuvremenu borile protiv ovih rodnih stereotipa, vratile su se 1980-ih i od tada se samo šire. 
Međutim, kao i svi trendovi, ni ovo neće trajati zauvek. Roditelji su počeli da napuštaju standarde rodno kategorisane odeće, igračaka i svega ostalog za decu. Tu su i dečaci i devojčice koji ne pokazuju stroge preferencije prema nametnutim bojama. Vremenom, plava i ružičasta ponovo mogu zameniti uloge ili potpuno se zameniti drugim bojama. 

Danas se vode ozbiljne debate o temi porekla polnih razlika. Kako je došlo do toga da su se od rođenja devojčice oblačile u ružičasto, a dečaci u plavo? Zbog čega se devojčice fokusiraju na lutke, a dečaci na automobile? Zanimljivo je da podela "Pink je za devojčice i plava za dečake", postoji od 1980. godine.

 

Tokom kasnih 1800-ih, skoro su sve bebe bile obučene isto, bez obzira na pol. Naime, sve bebe na svetu su nosile bele haljine. Razlog za to je bio logičan - zbog jednostavnijeg menjanja pelena, ali i zbog pričvršćivanja koji su se tada koristili na dečijim pantalonama, i bili su dizajnirani za decu.

Pored toga, bela odeća se može izbeliti, a i mrlje se lakše uklanjaju. Zbog nedostatka razlike između odeće za devojčice i odeće za dečake, generacije su se menjale u istim belim haljinama, tako da je ova praktičnija i jeftinija moda koja je decenijama imala simpatije roditelja. 

 

Do kraja 19. veka pojavile su se specijalizovane prodavnice i odeća je podeljena u kategorije. Ovde su takođe pomogle reklame i časopisi koji su roditeljima predložili kako da oblače svoju decu.

 

Jedan od uticajnih časopisa "Earnshaw’s Infants Department" objavio je 1918. predlog da je odeća za dečake i devojčice podeljena u boju: "Ružičasta boja, intenzivnija i odlučnija, pogodna je za dečake, a plava, nežna i osetljivija za devojčice." Pre stotina godina boje su interpretirane suprotno trendu koji postoji danas. 

 

Tokom 1980-ih, medicina je napredovala i roditelji su mogli da saznaju pol deteta pre rođenja. Ovo se smatra zlatnim dobom za sve one koji su bili spremni da prodaju ideje odeće dizajnirane prema polu bebe. U tom trenutku došlo je do obrnutog trenda - ružičasta boja postala je boja za devojčice, a plava za dečake. 
Roditelji kupovinom specijalizovane garderobe proslavili su bebin pol.

 

Sredinom 20. veka oglašivači su ohrabrili prodaju svega - od šampona do kuhinjskog pribora (posebno za domaćice, koje su bile direktno izložene uticaju reklama) - u ružičastim bojama za žene. Iako su se žene u međuvremenu borile protiv ovih rodnih stereotipa, vratile su se 1980-ih i od tada se samo šire. 

 

Međutim, kao i svi trendovi, ni ovo neće trajati zauvek. Roditelji su počeli da napuštaju standarde rodno kategorisane odeće, igračaka i svega ostalog za decu. Tu su i dečaci i devojčice koji ne pokazuju stroge preferencije prema nametnutim bojama. Vremenom, plava i ružičasta ponovo mogu zameniti uloge ili potpuno se zameniti drugim bojama. 

 

Izvor: majkaidete.mk

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Roditelji mogu sagoreti 3.000 kalorija spr...
Nedavna studija koju su sproveli vodeći sportski stručnjaci otkrila je da roditelji mogu sagoreti čak 3.000 kalorija dok...
27
Sve je više šestogodišnjakinja sa menstrua...
Doktori kažu da postoji mnogo uzroka za početak ranog puberteta i da se ne može izdvojiti samo jedan.
24
Sigurni znaci da dete ima visoku inteligen...
Prema časopisu „Harvard Business Review“ znatiželja je takođe važna kao i inteligencija. Deca koja puno pitaju žele po p...
16
“U životu najviše žalim što nisam rodila t...
Zatvorila sam oči i videla nas za 10 godina. Videla sam porodične odmore sa planinarenjem kroz kozje staze i igranje na ...
9





“U životu najviše žalim što nisam rodila t...
Zatvorila sam oči i videla nas za 10 godina. Videla sam porodične odmore sa planinarenjem kroz kozje staze i igranje na ...
Grčka zabranila društvene mreže mlađima od...
Kada napune 15 godina i dobiju pristup društvenim mrežama, za decu u Grčkoj će do punoletstva važiti određena ograničena...



Anketa

Auto sedista
VVVV

Da li vam je auto sediste stalno fiksirano ili ga vadite iz kola svaki put? ... pitam zbog mogucnosti kradje istog.

Stoji u kolima kad parkiram na bezbednom mestu (npr. garaza), inace ga vadim (23%)

Stalno mi stoji u kolima, bez obzira gde parkiram (66%)

Svaki put vadim auto sediste (10%)


Ukupan broj glasova: 193

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here