|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (11.04.-15.04.2020) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Evo kako da rešite probleme sa spavanjem kod tinejdžera za samo nedelju dana

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.8.2019
Nova studija pokazuje kako su adolescenti brzo poboljšali svoje vreme i kvalitet spavanja za samo nedelju dana.

image
/11


 

Oh, tinejdžeri i njihov san. S jedne strane, njima je potrebno mnogo - ali sa druge, ispunjenje te potrebe je za mnoge nedostižno. Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, tinejdžerima je potrebno osam do 10 sati sna noću, ali istraživanje je pokazalo da samo 15 procenata dobije 8 i po sati tokom školske godine.
Kasnije, početak školske godine će da pomogne. Zbog biologije tinejdžera, spavanje i buđenje imaju tendenciju da će kasnije desiti tokom adolescencije, "što znači da je prirodno da ne mogu da zaspu pre 23:00," primečuje Fondacja. 
Ali možemo nešto da učinimo kod kuće kako bi smo rešili problem: Smanjite večernju izloženost ekranima koji emituju svetlost na telefonima, tabletima i računarima.
U stvari, prema istraživanju koje je predstavljeno na Evropskom kongresu endokrinologije, pokazano je da samo nedelja rešava probleme sa spavanjem kod tinejdžera.
Prethodne studije su otkrile da plava svetlost elektronskih uređaha može uticati na moždani sat i proizvodnju hormona sna melatonina, što dovodi do lošeg kvaliteta i poremećen san.
"Adolescenti sve više troše više vremena na uređaje sa ekranima i žalbe na spavanje su česte u ovoj starsonoj grupi," rekao je dr Dirk Stenvers sa odeljenja za endokrinologiju i metabolizam amsterdamske UM>C. "Ovde smo vrlo jasno pokazali da ove žalbe na spavanje mogu se lako preokrenuti smanjenom upotreba večernjeg ekrana ili izlaganjem plavoj svetlosti. Na osnovu naših podataka, verovatno će žalbe adolescenata na spavanje i odlaganje početka spavanja bar delimično posredovati plavim svetlom sa ekrana".
Studija, saradnja između holandskog Instituta za neuroznanost, amsterdamskog UMC-a i holandskog Nacionalnog instituta za javno zdravlje i životnu sredinu, sagledala je efekte izlaganja plavoj svetlosti na adolescente kod kuće. 
Učesnici su uključivali holandske mladića između 12 i 17 godina koji su predstavljali dve vrste korisnika ekrana: česte (četiri sata dnevno) i retke (jedan sat dnevno).
Postojale su tri jednonedeljne faze ispitivanja, pri čemu je svaka nedelja smenjivala nedelju "period ispiranja", ukupno 5 nedelja. Deca su vodila dnevnike spavanja, nosila uređaje za praćenje i pružala uzorke pljuvačke za merenje nivoa melatonina.
Retki korisnici su delovali kao kontrolna grupa; pre početka studije, probudili su se 30 minuta ranije i imali su manju verovatnoću da se probude noću nego česti korisnici.
Prve nedelje je od čestih korisnika traženo da koriste svoje ekrane kao uobičajeno; treće nedelje od njih se tražilo da nose naočare koje blokiraju plavo svetlo tokom večernjih sati uz ekran. Pete nedelje, se od njih tražilo da zajedno izbegavaju večernje izlaganje ekranu.
Na kraju studije, istraživači su zaključili da "i blokiranje plave svetlosti sa naočarima i apstinencija na ekranu je dovela do početka sna i buđenja koji su se pojavili 20 minuta ranije i smanjenja prijavljenih simptoma gubitka sna kod učesnika, nakon samo nedelju dana."
Manjak dobrog sna nadilazi umor; takođe može povećati rizik od ozbiljnih dugoročnih zdravstvenih problema poput gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti. Bilo je dosta istraživanja na temu uskraćivanja sna i vremena provednog pored ekrana, ali ovo je prvo istraživanje o tome kako izlaganje u stvarnom životu utiče na san kod adolescenata kod kuće i može li se promeniti.
I gle, može biti. Sad kad su naučnici to shvatili, možda mogu raditi na nekim drugim tinejdžerskim pojavama, poput ljutnje i nadljudsko prevrtanje očiju?

Oh, tinejdžeri i njihov san. S jedne strane, njima je potrebno mnogo - ali sa druge, ispunjenje te potrebe je za mnoge nedostižno. Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, tinejdžerima je potrebno osam do 10 sati sna noću, ali istraživanje je pokazalo da samo 15 procenata dobije 8 i po sati tokom školske godine.

 

Kasnije, početak školske godine će da pomogne. Zbog biologije tinejdžera, spavanje i buđenje imaju tendenciju da će kasnije desiti tokom adolescencije, "što znači da je prirodno da ne mogu da zaspu pre 23:00," primečuje Fondacja. 
Ali možemo nešto da učinimo kod kuće kako bi smo rešili problem: Smanjite večernju izloženost ekranima koji emituju svetlost na telefonima, tabletima i računarima.

U stvari, prema istraživanju koje je predstavljeno na Evropskom kongresu endokrinologije, pokazano je da samo nedelja rešava probleme sa spavanjem kod tinejdžera.

 

Prethodne studije su otkrile da plava svetlost elektronskih uređaha može uticati na moždani sat i proizvodnju hormona sna melatonina, što dovodi do lošeg kvaliteta i poremećen san.


"Adolescenti sve više troše više vremena na uređaje sa ekranima i žalbe na spavanje su česte u ovoj starsonoj grupi," rekao je dr Dirk Stenvers sa odeljenja za endokrinologiju i metabolizam amsterdamske UMC.

"Ovde smo vrlo jasno pokazali da ove žalbe na spavanje mogu se lako preokrenuti smanjenom upotreba večernjeg ekrana ili izlaganjem plavoj svetlosti. Na osnovu naših podataka, verovatno će žalbe adolescenata na spavanje i odlaganje početka spavanja bar delimično posredovati plavim svetlom sa ekrana".

Studija, saradnja između holandskog Instituta za neuroznanost, amsterdamskog UMC-a i holandskog Nacionalnog instituta za javno zdravlje i životnu sredinu, sagledala je efekte izlaganja plavoj svetlosti na adolescente kod kuće. 

 

Učesnici su uključivali holandske mladiće između 12 i 17 godina koji su predstavljali dve vrste korisnika ekrana: česte (četiri sata dnevno) i retke (jedan sat dnevno).
Postojale su tri jednonedeljne faze ispitivanja, pri čemu je svaka nedelja smenjivala nedelju "period ispiranja", ukupno 5 nedelja.

 

Deca su vodila dnevnike spavanja, nosila uređaje za praćenje i pružala uzorke pljuvačke za merenje nivoa melatonina.
Retki korisnici su delovali kao kontrolna grupa; pre početka studije, probudili su se 30 minuta ranije i imali su manju verovatnoću da se probude noću nego česti korisnici.

 

Prve nedelje je od čestih korisnika traženo da koriste svoje ekrane kao uobičajeno; treće nedelje od njih se tražilo da nose naočare koje blokiraju plavo svetlo tokom večernjih sati uz ekran. Pete nedelje, se od njih tražilo da zajedno izbegavaju večernje izlaganje ekranu.

 

Na kraju studije, istraživači su zaključili da "i blokiranje plave svetlosti sa naočarima i apstinencija na ekranu je dovela do početka sna i buđenja koji su se pojavili 20 minuta ranije i smanjenja prijavljenih simptoma gubitka sna kod učesnika, nakon samo nedelju dana."

 

Manjak dobrog sna nadilazi umor; takođe može povećati rizik od ozbiljnih dugoročnih zdravstvenih problema poput gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti. Bilo je dosta istraživanja na temu uskraćivanja sna i vremena provednog pored ekrana, ali ovo je prvo istraživanje o tome kako izlaganje u stvarnom životu utiče na san kod adolescenata kod kuće i može li se promeniti.

 

I gle, može biti. Sad kad su naučnici to shvatili, možda mogu raditi na nekim drugim tinejdžerskim pojavama, poput ljutnje i nadljudsko prevrtanje očiju?

 

Prevod: treehuger.com

 

Polovina roditelja u Srbiji batinama „vasp...
Srbija jeste ostvarila napredak u nekoliko ključnih oblasti za razvoj deteta, kao što su pohađanje predškolskog obrazova...
4
Sad se jača imunitet dece
Dolaze hladniji dani, a s njima i sezona kašljanja, kijanja, crvenih i slinavih nosića. Respiratorne infekcije najviše p...
4
Mucanje – Psihološki uzroci i posledice
Psihološki faktori, naročito oni koji dolaze iz porodične sredine, imaju značajnu ulogu u nastanku mucanja kod dece.
3
Plastelin
Još jedna jednostavna igračka.
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
Sanidej
Želela bih da podelim svoje pozitivno skustvo sa Cortinat kremom.
Cortinat sam počela da koristim kada je beba imala problem sa pelenskim ojedom. Delovao je brzo i posle nekoliko mazanja ublažio crvenilo i regenerisao oštećenu dečiju kožu. Nije prošlo mnogo i ponovo sam se vratila ovoj sjajnoj kremi. Stres i hronični umor bili su uvod za muku koja me je zadesila-seboreični dermatitis na licu. Koža je bila ispucala i ljuspasta, svrbela je i crvenela se. Izgledala sam uzasno, tako sam se i osećala. Cortinat mi je posle svega 3 dana terapije doneo olakšanje- svrab je prošao, crvenilo se smanjilo, kao i perutanje kože. Problem sa ovom bolešću je što se često vraća, ali znam da ću uz pomoć Cortinat kreme uspeti da ublažim simptome. Ova sjajna krema mi je pomogla i nakon ujeda komaraca smanjivši otok i crvenilo. Zbog toga je moj izbor uvek Cortinat krema, boljeg prijatelja koža nema.  Više >>
image
Kuvar: princezica1
Odlicno predjelo

Anketa

sta da saznate
suzyyy

da nosite trojke sta bi uradili

abortus (8%)

obradovali se (48%)

ili bili u stahu (45%)


Ukupan broj glasova: 40

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here