|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (11.12.-15.12.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Evo kako da rešite probleme sa spavanjem kod tinejdžera za samo nedelju dana

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.8.2019
Nova studija pokazuje kako su adolescenti brzo poboljšali svoje vreme i kvalitet spavanja za samo nedelju dana.

image
/11


 

Oh, tinejdžeri i njihov san. S jedne strane, njima je potrebno mnogo - ali sa druge, ispunjenje te potrebe je za mnoge nedostižno. Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, tinejdžerima je potrebno osam do 10 sati sna noću, ali istraživanje je pokazalo da samo 15 procenata dobije 8 i po sati tokom školske godine.
Kasnije, početak školske godine će da pomogne. Zbog biologije tinejdžera, spavanje i buđenje imaju tendenciju da će kasnije desiti tokom adolescencije, "što znači da je prirodno da ne mogu da zaspu pre 23:00," primečuje Fondacja. 
Ali možemo nešto da učinimo kod kuće kako bi smo rešili problem: Smanjite večernju izloženost ekranima koji emituju svetlost na telefonima, tabletima i računarima.
U stvari, prema istraživanju koje je predstavljeno na Evropskom kongresu endokrinologije, pokazano je da samo nedelja rešava probleme sa spavanjem kod tinejdžera.
Prethodne studije su otkrile da plava svetlost elektronskih uređaha može uticati na moždani sat i proizvodnju hormona sna melatonina, što dovodi do lošeg kvaliteta i poremećen san.
"Adolescenti sve više troše više vremena na uređaje sa ekranima i žalbe na spavanje su česte u ovoj starsonoj grupi," rekao je dr Dirk Stenvers sa odeljenja za endokrinologiju i metabolizam amsterdamske UM>C. "Ovde smo vrlo jasno pokazali da ove žalbe na spavanje mogu se lako preokrenuti smanjenom upotreba večernjeg ekrana ili izlaganjem plavoj svetlosti. Na osnovu naših podataka, verovatno će žalbe adolescenata na spavanje i odlaganje početka spavanja bar delimično posredovati plavim svetlom sa ekrana".
Studija, saradnja između holandskog Instituta za neuroznanost, amsterdamskog UMC-a i holandskog Nacionalnog instituta za javno zdravlje i životnu sredinu, sagledala je efekte izlaganja plavoj svetlosti na adolescente kod kuće. 
Učesnici su uključivali holandske mladića između 12 i 17 godina koji su predstavljali dve vrste korisnika ekrana: česte (četiri sata dnevno) i retke (jedan sat dnevno).
Postojale su tri jednonedeljne faze ispitivanja, pri čemu je svaka nedelja smenjivala nedelju "period ispiranja", ukupno 5 nedelja. Deca su vodila dnevnike spavanja, nosila uređaje za praćenje i pružala uzorke pljuvačke za merenje nivoa melatonina.
Retki korisnici su delovali kao kontrolna grupa; pre početka studije, probudili su se 30 minuta ranije i imali su manju verovatnoću da se probude noću nego česti korisnici.
Prve nedelje je od čestih korisnika traženo da koriste svoje ekrane kao uobičajeno; treće nedelje od njih se tražilo da nose naočare koje blokiraju plavo svetlo tokom večernjih sati uz ekran. Pete nedelje, se od njih tražilo da zajedno izbegavaju večernje izlaganje ekranu.
Na kraju studije, istraživači su zaključili da "i blokiranje plave svetlosti sa naočarima i apstinencija na ekranu je dovela do početka sna i buđenja koji su se pojavili 20 minuta ranije i smanjenja prijavljenih simptoma gubitka sna kod učesnika, nakon samo nedelju dana."
Manjak dobrog sna nadilazi umor; takođe može povećati rizik od ozbiljnih dugoročnih zdravstvenih problema poput gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti. Bilo je dosta istraživanja na temu uskraćivanja sna i vremena provednog pored ekrana, ali ovo je prvo istraživanje o tome kako izlaganje u stvarnom životu utiče na san kod adolescenata kod kuće i može li se promeniti.
I gle, može biti. Sad kad su naučnici to shvatili, možda mogu raditi na nekim drugim tinejdžerskim pojavama, poput ljutnje i nadljudsko prevrtanje očiju?

Oh, tinejdžeri i njihov san. S jedne strane, njima je potrebno mnogo - ali sa druge, ispunjenje te potrebe je za mnoge nedostižno. Prema Nacionalnoj fondaciji za spavanje, tinejdžerima je potrebno osam do 10 sati sna noću, ali istraživanje je pokazalo da samo 15 procenata dobije 8 i po sati tokom školske godine.

 

Kasnije, početak školske godine će da pomogne. Zbog biologije tinejdžera, spavanje i buđenje imaju tendenciju da će kasnije desiti tokom adolescencije, "što znači da je prirodno da ne mogu da zaspu pre 23:00," primečuje Fondacja. 
Ali možemo nešto da učinimo kod kuće kako bi smo rešili problem: Smanjite večernju izloženost ekranima koji emituju svetlost na telefonima, tabletima i računarima.

U stvari, prema istraživanju koje je predstavljeno na Evropskom kongresu endokrinologije, pokazano je da samo nedelja rešava probleme sa spavanjem kod tinejdžera.

 

Prethodne studije su otkrile da plava svetlost elektronskih uređaha može uticati na moždani sat i proizvodnju hormona sna melatonina, što dovodi do lošeg kvaliteta i poremećen san.


"Adolescenti sve više troše više vremena na uređaje sa ekranima i žalbe na spavanje su česte u ovoj starsonoj grupi," rekao je dr Dirk Stenvers sa odeljenja za endokrinologiju i metabolizam amsterdamske UMC.

"Ovde smo vrlo jasno pokazali da ove žalbe na spavanje mogu se lako preokrenuti smanjenom upotreba večernjeg ekrana ili izlaganjem plavoj svetlosti. Na osnovu naših podataka, verovatno će žalbe adolescenata na spavanje i odlaganje početka spavanja bar delimično posredovati plavim svetlom sa ekrana".

Studija, saradnja između holandskog Instituta za neuroznanost, amsterdamskog UMC-a i holandskog Nacionalnog instituta za javno zdravlje i životnu sredinu, sagledala je efekte izlaganja plavoj svetlosti na adolescente kod kuće. 

 

Učesnici su uključivali holandske mladiće između 12 i 17 godina koji su predstavljali dve vrste korisnika ekrana: česte (četiri sata dnevno) i retke (jedan sat dnevno).
Postojale su tri jednonedeljne faze ispitivanja, pri čemu je svaka nedelja smenjivala nedelju "period ispiranja", ukupno 5 nedelja.

 

Deca su vodila dnevnike spavanja, nosila uređaje za praćenje i pružala uzorke pljuvačke za merenje nivoa melatonina.
Retki korisnici su delovali kao kontrolna grupa; pre početka studije, probudili su se 30 minuta ranije i imali su manju verovatnoću da se probude noću nego česti korisnici.

 

Prve nedelje je od čestih korisnika traženo da koriste svoje ekrane kao uobičajeno; treće nedelje od njih se tražilo da nose naočare koje blokiraju plavo svetlo tokom večernjih sati uz ekran. Pete nedelje, se od njih tražilo da zajedno izbegavaju večernje izlaganje ekranu.

 

Na kraju studije, istraživači su zaključili da "i blokiranje plave svetlosti sa naočarima i apstinencija na ekranu je dovela do početka sna i buđenja koji su se pojavili 20 minuta ranije i smanjenja prijavljenih simptoma gubitka sna kod učesnika, nakon samo nedelju dana."

 

Manjak dobrog sna nadilazi umor; takođe može povećati rizik od ozbiljnih dugoročnih zdravstvenih problema poput gojaznosti, dijabetesa i srčanih bolesti. Bilo je dosta istraživanja na temu uskraćivanja sna i vremena provednog pored ekrana, ali ovo je prvo istraživanje o tome kako izlaganje u stvarnom životu utiče na san kod adolescenata kod kuće i može li se promeniti.

 

I gle, može biti. Sad kad su naučnici to shvatili, možda mogu raditi na nekim drugim tinejdžerskim pojavama, poput ljutnje i nadljudsko prevrtanje očiju?

 

Prevod: treehuger.com

 

Napravite domaći plastelin
Plastelin se preporučuje za uzrast preko 2 godine, jer pomaže razvoju fine motorike. Evo saveta kako da napravite domaći...
13
Poligon u kući (staza sa preprekama)
Deca vole da se igraju.
10
Moja mama divno priča
Autor: Svetislav Sveta Vuković, Peva: Dečiji hor Kolibri
9
Vesele heklice - Happy Crochet
Kada se veština heklanja pretvori u hobi, a hobi u izvor zadovoljstva, nastanu igračke pune originalnih ideja i lepih em...
5


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
flamingos
CortinaT krema će baš, da reši svaki problem naš.
Ekcem je prošlost kad se nanese,jer krema sa sobom sve odnese. Vetar kada duva, koža zna da se suši i puca, tad CortinaT krema na vrata pokuca,lepo se namaže, upije baš i rešen je problem naš. Nije fora, a nije ni laž,u CortinaT kremi leži prava draž. Ona svima prija i zato nam je najmilija. Možda mi pisanje stihova i nije jača strana, ali jedno sigurno znam-CortinaT krema je bez mana.  Više >>
image
Kuvar: mama Jo
Jednostavna verzija belog hleba.

Anketa

Baby girl
SakiMiki1923

Najlepše ime za devojčicu je...

Oznake

Click Here