|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Finska ukida školske predmete

Mirjana Ilić, 11.2.2017
Ova severnoevropska zemlja će do 2020. godine umesto standardnih predmeta kao što su fizika, matematika, istorija, književnost, uvesti drugačiji pristup životu, kroz obrazovanje.
Ključne reči:

image
/11


U eri tehnološkog napretka i lako dostupnih informacija, sistemi obrazovanja u nekim zemljama pokušavaju da prate dešavanja. U nekim drugima se kruto ne menjaju. Ipak, u većini obrazovnih sistema i danas predavači očekuju od dece da znaju celokupno gradivo iz knjiga, bez obzira na to da li je baš to znanje potrebno i primenljivo u profesionalnom razvoju. Ipak, postoji jedna zemlja koja je načinila odvažan korak u promeni obrazovanja svoje dece. Tako što je odlučila da u potpunosti ukine sve predmete i promeni pristup obrazovanju iz korena.

Finska je odlučila da to promeni i uvede nešto što je pogodno za 21.-i vek. Ova severnoevropska zemlja će do 2020. godine umesto standardnih predmeta kao što su fizika, matematika, istorija, književnost, uvesti drugačiji pristup životu, kroz obrazovanje.

Finsko ministarstvo obrazovanja je počelo promociju učenja zasnovanog na fenomenima.

Kako se navodi na njihovom zvaničnom sajtu: “Učenje i podučavanje zasnovano na fenomenima (PhenoBL) holistički realnog sveta pruža polaznu tačku za progresivnije saznavanje. Pojave se izučavaju kao kompletni entiteti, u svom stvarnom kontekstu, a informacije i veštine u vezi sa njima se proučavaju ukrštanjem granica između subjekata.”

To znači da će umesto učenja teorijske fizike (ili bilo kog drugog predmeta) učenici imati priliku da izaberu fenomene koje sreću u realnom okruženju, kao što su na primer mediji i tehnologije. Ove pojave će se proučavati kroz interdisciplinaran pristup, što podrazumeva uključene subjekte. Na primer, student koji želi da studira neki stručni predmet može da se koristi tzv. “kafeterija uslugom” i svoj predmet proučava kroz elemente matematike, fizike, hemije ili komunikacijskih veština.

Ova zemlja je smislila (čini se) vrlo jednostavan princip. Zamislite čime želite da se bavite i koja su vam sve znanja potrebna za obavljanje tog posla. Prema njihovim rečima, ovo je suština PhenoBL principa.

Ova vrsta učenja je zapravo u potpunosti interaktivna, jer učenik od profesora zahteva određene informacije i nije više samo slušalac. Takođe, u procesu učenja đaci će imati priliku da sarađuju sa svojim vršnjacima i predavačima iz drugih škola. Kroz razmenu informacija i kolektivno istraživanje moći će da primene dobijenih odgovora u praksi, u svom okruženju.

Način predavanja se takođe menja

Umesto tradicionalnog pristupa gde je predavač u centru učenja, a đaci sede u klupama i slušaju njegovo predavanje, pristup se menja na holistički. To zapravo znači da se svakoj pojavi (svakoj informaciji) pristupa na najpogodniji, istraživački način. Međutim, kako princip PhenoBL kaže: “Polazna tačka ovakve vrste učenja jeste konstruktivizam. Gde učenici sebe vide kao graditelje, a ne samo kao konzumente znanja.”

Ovaj obrazovni sistem ima tendenciju da aktivira učenike i vidi kako se informacije formiraju u društvenom kontekstu, umesto da se vide kao unutrašnji element svakog pojedinca. Ovakav vid učenja podržava pitanja, a ne reprodukciju znanja. Takođe, kroz eksperimente, zahteva individualne odgovore i zaključke, a ne one knjiške. Poslednji korak u nizu ovih reformi jeste praktična primena naučenog. Odnosno, kakve generacije obrazovanih će to biti i kako će moći da obavljaju poslove za koje su se edukovali. Ovakav vid promena zahteva saradnju svih profesora, tj. razmenu informacija između njih. Zbog toga je Finska već uvela dodatnu obuku koju prolaze predavači da bi spremno dočekali tu 2020.-u godinu.

Sličan pristup već postoji u predškolskim ustanovama koji ova zemlja primenjuje poslednje tri godine. Zove se Razigrani saznajni centar i koristi se kao polazna tačka za što bolje implementiranje novog vida obrazovanja.

Ova zemlja je uključila već 2/3 svojih predavača u pripremni rad, u skladu sa novim sistemom. Saradnja sa nastavnicima je u osnovi stvaranja novog plana i programa. Iz perspektive predavača, ovaj stil predavanja je višestruko koristan za njih. Neki od njih su već počeli sa realizacijom ovakvog vida podučavanja i tvrde da ne mogu da se vrate na stari sistem. Ovo i ne iznenađuje previše, jer je interaktivna nastava dokazala mnogo veće aktivno učešće i interesovanje dece za nastavni program. Trenutno škole imaju obavezu da uvedu princip učenja po fenomenima samo jednu, najčešće završnu godinu. Plan je da se u potpunosti implementira do 2020.-e godine.


Izvor: Pasarella.rs


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Zagrlite dete kada se grozno ponaša! Evo z...
Zgrliti decu znači iskazati im bezuslovnu ljubav i podršku za njihove probleme i osećaje.
19
Jačanje imuniteta "vrtićke" dece
Pa zar već? Posle samo četiri dana vrtića. Šta li će biti tek kada bude ostajao ceo dan?! U ponedeljak kod doktora, čeka...
8
Razvod: deca u zajedničkom stanu, roditelj...
Razvedeni milenijalci sve češće ostavljaju decu da žive u svom porodičnom domu, dok roditelji na smenu žive s njima.
8
Tata se odselio, mama je rekla da je tako ...
Tekst koji je nedavno objavljen na web stranici Poliklinike za zaštitu dece i mladih grada Zagreba – Od stabala (ne) vid...
8





Kako preživeti prvu detetovu ekskurziju
Znate onu čuvenu kletvu Daj Bože šta mi žena misli, ne daj Bože šta mi majka misli.
"JESEN U MOM KRAJU" ili kako su sv...
"Jesen u mom kraju", "Kako sam proveo letnji raspust", "Moja generacija"... Ovo su samo neke od tema k...



image
pamaja
Fitolat je obavezni deo moje torbe za porodilište.
Fitolat sam otkrila u prvoj trudnoći. Pošto imam blizance, veoma mi je bilo važno da uspostavim pravilnu laktaciju. Još dok sam bila u porodilištu suprug mi je doneo Fitolat. Ja sam bila oduševljena. Mleko je pravilno nadolazilo, nisam imala mastitis niti bilo kakvih tegoba. Koristila sam ga tokom čitavog perioda dojenja. Moji blizanci su dojene bebe, bez adaptiranih mleka zahvaljujući Fitolatu. Sada su to zdravi sedmogodišnji dečaci. Uskoro nam stiže i seka, tako da će Fitolat biti obavezni deo moje torbe za porodiliste.  Više >>
image

Anketa

Minđuse
~Nim~

Kas smatrate da je pravo vreme za rupice na usima?

odmah po rođenju (15%)

do prve godine (26%)

do sedme godine (12%)

kad dete samo pozeli (48%)


Ukupan broj glasova: 145

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!
Click Here