Ringeraja.rs je specijalizovani portal, namenjen budućim roditeljima, trudnicama i roditeljima predškolske dece.
Copyright 2008-2025
Danu media d.o.o. Beograd
Kompanija Nestlé pomogla je u realizaciji i finansiranju prvog testa za utvđivanje nedostataka gvožđa u organizmu koji ne zahteva uzimanje uzorka krvi. Pre šire primene potrebna su dalja istraživanja, no prednost ovog testa u odnosu na druge metode biće što traje oko minut i brzo pokazuje rezultate. Na taj način, učiniće se da milioni ljudi širom sveta efikasnije, ali i jeftinije otkriju ovaj problem.
Kako pokazuju podaci Svetske zdravstvene organizacije, nedostatak gvožđa pogađa ljude više nego bilo koji drugi zdravstveni problem. Žene i deca su posebno ugrožene grupacije, a ukoliko se ne leči, može ozbiljno narušiti neurološki razvoj deteta, uticati na imuni sistem, uzrokovati anemiju, teška mentalna i fizička oštećenja, i u najtežim oblicima povećati smrtnost novorođenčadi, dece i trudnica.
Osobe koje pate od nedostatka gvožđa u krvi često nisu ni svesne da im je neophodno da unose više ovog minerala u organizam, što se delimično objašnjava činjenicom da aktuelni testovi zahtevaju uzimanje uzoraka krvi i detaljnu laboratorijsku analizu.
Novi test podrazumeva korišc´enje malog optičkog vlakna koje isijava plavu svetlost lasera na donju usnu. Ukoliko je detektovan cink-protoporfirin, hemijsko jedinjenje koje se nalazi u krvi osoba koje pate od nedostatka gvožđa, fluorescentno svetlo biće emitovano kao odgovor. U ograničenim uslovima bez laboratorijskih aparata, fluorescentni metod predstavlja potencijalno sredstvo kojim se brzo i lako utvrđuje nedostatak gvožđa. Ova neinvazivna metoda posebno je pogodna za otkrivanje nedostatka gvožđa kod dece.
Pored toga što pruža podršku ovakvim istraživanjima, Nestlé je posvec´en smanjenju rizika od nedostatka gvožđa i kroz proces fortifikacije tj. obogaćivanja svojih proizvoda mikronutrijentima. Kako bi ljudi unosili više vitamina i minerala u organizam i bez promene prehrambenih navika, cilj kompanije jeste da ove godine dosegne broj od 200 milijardi porcija hrane i pića obogaćenih mikronutrijentima. Na taj način kompanija želi da pomogne u rešavanju globalnog nedostatka miktonutrijenata u hrani, s posebnim naglaskom na proizvode namenjene deci i trudnicama.
Nestlé je vodeća svetska kompanija u prehrambenoj industriji, koja zapošljava oko 330.000 ljudi i poseduje fabrike ili posluje u skoro svakoj zemlji na svetu. Prodaja kompanije Nestlé za 2015. godinu iznosila je 88.8 milijardi švajcarskih franaka. Nestlé Adriatic je prisutan u regionu od 2003. godine, zapošljava blizu 950 ljudi u regionu i upravlja dvema fabrikama: fabrikom sladoleda u Staroj Pazovi i fabrikom prehrambenih proizvoda u Surčinu
Прање зуба.
Admin
Када сте почели да перете зубе својој деци?