Ringeraja.rs je specijalizovani portal, namenjen budućim roditeljima, trudnicama i roditeljima predškolske dece.
Copyright 2008-2025
Danu media d.o.o. Beograd
Aktivnosti za devojčice koje slabo ili nikako ne koriste ruke
Ovo se može dogoditi na svim uzrastima, kad počnu problemi sa kičmom i sa mišićima.
Najvažnije je za početak da se uspostavi kontakt očima i telesni kontakt.
Ako je devojčica u kolicima, priđite joj tako da vam se tela dodiruju.
1. Uspostavite kontakt pogledom (možete koristiti sjajne dekotarivne papire da joj privučete pažnju, zvučne igračke..), kad joj privučete pažnju igrajte se vodom, duvajte balone od sapunice.
2. Dok se kupa, postavite joj igračke na rub kade, zajedno ih dohvatajte i ubacujte u vodu (koristite igračke koje plutaju i koje tonu-tražite ih kad potonu u kadu).
3. Da bi se razvijalo čulo dodira, ispitujte dlanom i pristima različite teksture. Igrajte se plišanim igračkama, plastičnim kutijama, celofanom, vatom, šmirgl papirom, mekšim i tvrđim četkama….Razvijajte joj čulo doira po celom telu golicanjem, mazite je.
PROČITAJ JOŠ: Rett-ov sindrom – aktivnosti kod kuće, ideje za roditelje
4. Gnječite plastelin (stavite joj plastelin u ruku , a svojim rukama obuhvatite njene šake i pomozite joj pri stiskanju), cepajte i gužvajte papir.
5. Igrajte se loptom, priključite braću i sestre. Dok sedite iza devojčice pomozite joj da kotrlja loptu po podu i dodaje onom preko puta.
6. Poboljšajte njenu slušnu pažnju. Puštajte joj različite zvuke na kompjuteru, tabletu, sa cd-a….pogađajte šta se čuje. Zvuk potkrepite slikom. Takođe možete pokušavate zajedno da odredite izvor zvuka, tako što ćete menjati mesto odakle npr. zveckate zvečkom (možete koristiti i bilo koju drugu zvučnu igračku).
7. Slušajte omiljene pesmice.
8. Pokažite joj kako mali uzrok (pokret) proizvodi veliku posledicu (glasan zvuk), pomoću zvučnih igračaka koje se aktiviraju dodirom (udaraljke, doboš…).
9. Podržite njeno hvatanje rukama podizanjem iz stolice ili sa poda hvatanjem za ruke. Držite je što više za ruke, to smiruje stereotipne poktete i opušta.
10. Razvijajte čulo mirisa pomoću parfema, cveća, dajte joj da miriše začine iz kuhinje.
Tim Centra Viva Verbum je vođen uverenjem da je podrška detetu sa teškoćama u razvoju onoliko uspešna koliko i mreža podrške njegovim roditeljima, a to znači celoj porodici. Stoga smatramo da je ključno za uspešan tretman osnažiti roditelje, obezbediti im mesto i vreme samo za njih, u kojem će moći da iskažu svoje strahove, brige, otpuste teške emocije i postave pitanja.
Telefon: 064-953-44-16 Email: office@vivaverbum.rs Adresa: Miloša Zečevića 8, Beograd
|
11. Razvijajte radoznalost. Igrajte se igre „Gde je?“ . Sakijte predmet u ruku tako da ona to vidi i pitajte gde je. Pratite i najmanju reakciju, ohrabrite je i radujte se uspehu.
12. Postavite malu loptu ispod njenog dlana pomozite joj tako što ćete svoju ruku staviti preko njene i rolati lopticu po podu.
13. Ubacujte loptice u kutije, sitne predmete u kutije sa otvorima različite širine.
14. Pevajte pesmice u sedećem položaju (sedite naspram nje, raširite noge i uhvatite se za ruke. Ljuljate se napred-nazad u ritmu pesmice. Držite je čvrsto i pomozite joj pri spuštaju na leđa i ustajanju).
PROČITAJ JOŠ: Kako je biti roditelj deteta sa smetnjama u razvoju
Autor: Viva Verbum
Kada ste roditelj deteta koje ima problem, nedostatak, dijagnozu ili bilo koju drugu poteškoću u svakodnevnom funkcionisanju često dođe trenutak kada i samo dete zatraži odgovore, jer primeti da se možda razlikuje od ostale dece u njegovom okruženju. Tada na scenu stupamo mi- roditelji, odrasli.
Međutim, to sto smo odrasli ne znači da uvek znamo sve, niti da imamo prave odgovore, pa iako za našu decu želimo najbolje, često se dogodi da se i sami spotaknemo i osetimo zbunjeno. U tekstu koji je pred vama, možda pronađete neke smernice ili savete koji bi mogli da vam olakšaju suočavanje sa pitanjem : „Mama, jesam li ja drugačiji?“ i nekim drugim sličnim pitanjima.
Dete shvata da se razlikuje od ostalih, a ako se o tome ne govori ili se izbegava tema, vrlo lako bi moglo razumeti da se radi o nečemu što je “loše” ili “nepoželjno”. Samim tim bi se moglo osetiti manje vredno , nepoželjno , nesigurno ili odbačeno.
Za decu mlađeg uzrasta dečije knjige o određenoj vrsti nedostatka mogle bi na jednostavniji i detetu bliži način objasniti njegovo stanje, a takođe mu pokazati da postoje i druga deca koja se bore sa istim problemima. Ako ne postoje knjige sa takvom tematikom , pokušajte da osmislite sami priče na neku od sličnih tema.
Razgovarajte sa detetom o izazovima sa kojima će se susretati, načinima na koje je moguće prevazići poteškoće i pokažite mu da postoji način da se poteškoće savladaju.
Ukažite detetu ili zajedno sa njim otkrivajte šta je to što ga interesuje , u čemu je dobar i negujte te veštine. Osećaj da je u nečemu dobar ili bolji od ostalih utiče pozitivno na njegovo samopouzdanje i sliku o sebi.
Vi kao roditelji igrate važnu ulogu u tome kako vaše dete sebe vidi i doživljava. Možete ga na primer pitati da vas nešto nauči i posle toga ga ohrabriti sa rečima: “ Znao sam da ti to možeš!” i sl. Deca treba da se osećaju važno i kompetentno da bi imali motivaciju za učenje i napredak.
Omogućite vašem detetu a i vama da se izbegne frustracija kad god je to moguće. Ukoliko dete ima teškoće sa rešavanjem određenih zadataka pokušajte pojednostaviti aktivnost pre nego što se dete naljuti ili odustane. Takođe je važno da postavite realne ciljeve koji su lako dostižni , što će vašem detetu omogućiti da izgradi samopouzdanje i veru u sebe.
Pohvalite ga ukoliko je njegov uspeh ili ponašanje za pohvalu, ali isto tako ukažite na ono što je nepoželjno ili neprihvatljivo u ponašanju. Budite jasni i dosledni u tome što radite.
Promo objava