|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Kako pomoći mališanima sa oštećenim vidom

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 16.10.2013
Kada lekar ustanovi probleme sa vidom kod vašeg deteta, strah i posustajanje morate da se ostavite po strani. Na vama je da detetu obezbedite vežbe koje će ojačati njegovo čulo vida. Ključno je da se ništa ne prepusti slučaju.
Ključne reči:

image
/11


Problemi sa vidom kod dece mogu da se ublaže!


Za decu koja pokazuju poteškoće ili smetnje u razvoju, odnosno simptome poremećaja motorike, senzornog ili mentalnog zdravlja namenjene su mere “rane intervencije”.

Ona uključuje pružanje usluga članovima porodice i širem okruženju, sa ciljem garancije i potenciranja maksimalnog razvoja fizičkih, psihičkih, senzornih i socijalnih kapaciteta deteta, od samog početka njegovog života.

U okviru nje postoje i vežbe vizuelne stimulacije i vizuelnog treninga.

 

- Cilj programa ovih vežbi nije da dete sa oštećenjem vida odjednom progleda već da se nejgovo čulo vida stimuliše pri procesu sazrevanja.

Fiziologija procesa sazrevanja se odvija na sledeći način, foto receptrori dostižu anatomsku zrelost u četvrtom mesecu, funkcionalnu od druge do treće godine, očni nerv završava svoj proces mienilizacije oko druge godine, kortikalne promene sazrevanja se završavaju u istom periodu, dok je labilizacija gotova do devete godine.

Kada sagledamo proces sazrevanja vida,  shvatimo da što pre počnemo sa vizuelnim stimulacijama, doprinosimo kvalitetnijem  procesu  sarevanja vida - kaže  Silvana Plavšić, defektolog.

 


KOME JE PROGRAM VIZULENE STIMULACIJE NAMENJEN


Vežbe su predviđene za decu sa problemima, odnosno  nedostatkom vida od rođenja do treće godine, uz mogućnost proširenja usluge na decu do 6 godina. Predviđene su za decu koja vide na samo jedno oko, slabovidu decu, slepu decu, totalno ili parcijalno, decu sa višestrukim poremećajima i uporednom problematikom vida, onu sa cerebralnom paralizom ili nekim drugim sindromom.

 

Vežbe koriste i svoj novorođenoj deci koja pokazuju simptome poremećaja  vida, kao i svoj prerano rođenoj deci, od 23. do 27. sedmice trudnoće, zbog postojanja velikog faktora rizika za pojavu oftalmoloških ili neuroloških smetnji i disfunkcija u razvoju, okcipitalnih povreda - dodaje Silvana Plavšić.

 

Roditelji deteta sa određenim problemom vida prolaze kroz četiri faze dok ne prihvate situaciju kao realnost: stanje šoka, stanje besa, stanje negiranja i depresivno stanje. Važno je da se oni upoznaju sa poremećajima i primerima lečenja.

 

TRI FAZE U RAZVOJU VIDNOG SISTEMA:


1) kritični period: 0 – 4 meseci
2) vrlo osetljiv period: 4 meseca – 2 godine
3) osetljiv period: 2 meseca – 8 / 9 godina.

Oštrina vida se stimuliše šarenim  visećim igračkama, jednostavnim, a jako uočljivim ilustracije (kartama), malim  predmetima živih boja, kompjuterom za stimulaciju vida (slikama predmeta iz svakodnevne upotrebe, porodičnim slike) i ljudskim licem (grimasama i glasom).

 

RAZVOJ INDIVIDULANOG PROGRAMA

 

- Rad sa svakim mališanom uključuje sledeće:

proveru vidnog kapaciteta,percepcije svetla, pokretljivosti očiju, percepcije predmeta, pažnje, snalaženja u prostoru i koordinacije vida i kretanja, vida i komunikacije i percepcije dvodimenzionalnih oblika.


Svaka vežba podrazumeva prepoznavanje, razlikovanje i tumačenje predmeta. Cilj vežbi je da dete prepozna ljudski lik, kontrast crno - belo, veličina, boju ili oblik, boje, predmete i osobe u pokretu.

 

Vizuelna stimulacija kod novorođenčadi se sastoji iz reakcije (skretanja pažnje), fiksacije vida,  mogućnosti održavanja pažnje i praćenja razvoja.

 

Rana intervencija kod dece bez očuvanog vida podrazumeva da se prati položaj tela, motricitet, čulo sluha i kognitivni razvoj. Vežbama se podstiču  razvoj komunikacije, čulo dodira i navike u ishrani, oblačenju i kontroli mokrenja i stolice, primerene njihovom uzrastu.

 

- Deca sa oštećenjem vida programom rane intervencije, biće potpuno spremna i da maksimalno koriste svoje vidne potencijale u daljem školovanju, životu i radu - zaključuje Silvana Plavšić.



Izvor: zena.blic.rs

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Radi li moje dete sve na vreme?
Šest nedelja od porođaja konačno sam dobila osmeh od moje bebe devojčice i osetila da roditeljstvo može da bude zabavno,...
4
Gliste
Dečje gliste su bezopasni crevni paraziti koji se najčešće javljaju kod dece. Iako su bezopasni, umeju da izazivaju nepr...
4
Kon: Odluka je doneta, u školu se kreće no...
Epidemiolog i član Kriznog štaba Predrag Kon, apelovao je danas da se deca starija od 12 godina vakcinišu.
4
Slon lepotan Dondolan
Autor: Minja Subota, Peva: Minja Subota
4





Gliste
Dečje gliste su bezopasni crevni paraziti koji se najčešće javljaju kod dece. Iako su bezopasni, umeju da izazivaju nepr...
Mame kažu: da dete ne boli grlo - APIS GOLA
Prenosimo vam deo mnogobrojnih pozitivnih iskustava mama koje su koristile APIS GOLU za svoje mališane, u terapiji otkla...



Anketa

Трудна
пеперутка16

Када вам је почео да се види стомак? Када су почели да вас гледају као да сте трудна и да вас питају о трудноћи?

Click Here