|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

NOVI SISTEM RADA U SRPSKIM ŠKOLAMA Posle nastave ručak, pa sekcije i sport, đaci če učiti i da poprave bicikl, prave mini zoo vrt i sve to BESPLATNO

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.4.2019
Jednosmenski rad u školama, pilot projekat najavljen za 1. septembar 2019. godine, suštinski neće doneti mnogo novina, imajući u vidu da nije obavezan, ali će zato, s druge strane, učenicima koji to budu želeli, doneti mogućnost da učestvuju u različitim treninzima i radionicama, i to besplatno.

image
/11


 

Jednosmenska nastava postoji i sada u određenim školama, kažu iz Ministarstva, jer škole jednostavno teže tom konceptu, kad god postoji mogućnost, odnosno dovoljno prostora da svi đaci mogu da svoj "radni" dan započnu odmah izjutra. Uglavnom su to izdvojena odeljenja, odnosno seoske škole.
Međutim, novi koncept jednosmenske nastave osmišljen je nešto drugačije od pukog pohađanja prepodnevne smene.
Predlog Ministarstva prosvete jeste da se u projekat uključi 240 škola, ali je realnije da će ih ipak biti oko 210, ipak - tačan broj škola koje će učestvovoati još uvek nije poznat. Potrebno je da ustanove obezbede određene uslove, a jedan od prioriteta jeste da imaju kuhinju u okviru škole, ili ako je nemaju, da imaju organizovan ketering. Naravno, i da bude dovoljno prostora.
Ideja je da se učenicima ponude dobro osmišljene aktivnosti nakon redovne nastave, i to da vreme koriste u funkciji razvoja, kažu iz Ministarstva i objašnjavaju šta to zapravo znači.
Kako izgleda nov koncept
Dakle, nastava će počinjati u uobičajeno vreme za prvu smenu, što je uglavnom osam sati izjutra. Nakon redovne nastavne, dete koje želi da ode kući, niko neće sprečiti u tome, ali imaće i mogućnost da ostane da ruča i da učestvuje u određenim aktivnostima, za koje se škola odluči, a koje će biti besplatne.
- Primera radi, danas mnogo roditelja radi od 9 do 17 časova, pa dok dođu kući to je već 18 časova. Dete je, po sadašnjem, školu završilo već oko 13.30 časova i "samuje" do 18 časova. Mi želimo da to vreme iskoristi da radi domaći zadatak, da uči strani jezik, da se bavi sportom, svira neki instrument, da stiče preduzetničke veštine u učeničkoj zadruzi i slično - kažu iz Ministarstva.
I ručak će biti besplatan, kako je nedavno medijima rekla Jasmina Đelić, načelnica Odeljenja za koordinaciju rada školskih uprava Ministarstva prosvete, koja je dodala i da će za dodatne aktivnosti biti angažovani nastavnici.
Iz resornog ministarstva "Blicu" su dostavljeni i predlozi aktivnosti "za obogaćenu obrazovno-vaspitnu podršku školama sa jednosmenskim radom". Svaka škola ponaosob odlučiće koje će programe praktikovati.
Šta će raditi posle ručka?
Tako će se u vremenu nakon ručka održavati dodatna, dopunska, mentorska nastava, pripreme za takmičenja, prijemne ispite, zatim radionice o nasilju, prevenciji narkomanije i drugih zavisnosti, kao i o razvijanju komunikacije, veštine učenja i drugo.
Takođe, đaci će moći da pohađaju i završe osnovnu muzičku školu, školu sporta, školu crtanja, školu stranih jezika. Učenici će pohađati časove instrumenta i solfeđa po programu muzičke škole i pripremati se za ispitni program. Biće i dramskih sekcija, matematičkih, hemijskih...
Moći će da budu i deo učeničke zadruge. Organizovaće se radionice "o lepom, na lep način", što podrazumeva likovnu, muzičku, literarnu, filmsku, pa čak i strip sekciju. Deca će imati prilike da se bave govorništvom, razvojem kritičkog mišljenja, izvođenjem eksperimenata iz domena prirodnih nauka.
Učenici će, u okviru sekcije "Internacionalni dan" raditi na upoznavanju i prikazivanju geografskih, istorijskih, kulturoloških i drugih osobenosti izabranih zemalja. Svoje produkte prikazuju roditeljima, lokalnoj zajednici i drugima na kraju ciklusa.
Dalje, aktivnosti iz domena ekološke etike, zaštite i dobrobiti životinja podrazumevaju da se u školi pravi mali zoo-vrt od životinja koje mogu da žive u dvorišnom prostoru. Učenici ih hrane, čiste njihova mesta boravka, pripremaju predavanja za duge učenike o načinu života i ishrani, iznalaze načine za obezbeđivanje hrane... Deca će moći i da naprave vrt u školskom dvorištu i da ga održavaju.
Razvijanje i praktikovanje zdravih životnih stilova, bezbednosti u saobraćaju i negovanja i razvoja fizičkih sposobnosti, kao i upućivanje u vršenje jednostavnih popravki na biciklu i njegovo održavanje - ovim će se baviti u okviru programa "kultura u saobraćaju i sportu".
Inače, treba napraviti razliku između već postojeće celodnevne nastave i jednosmenskog rada.
Celodnevna nastava se odnosi na učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, u kojoj nastavu ostvaruju dva učitelja. Đaci se prihvataju od 7 sati, koji, posle prepodnevnih redovnih časova, imaju slobodne aktivnosti, obrok i organizovano slobodno vreme, a zatim u drugoj smeni nastavaju sa delom redovnih časova, što se zavšrava oko 15 časova.
S druge strane, produženi boravak nije isto što i celodnevna nastava: učenici u boravku imaju organizovano slobodno vreme, samostalno učenje ili učenje uz podršku nastavnika, a redovnu nastavu imaju kod drugog učitelja koji ostvaruje nastavu svih predmeta. Ministarstvo prosvete finansira produženi boravak u prvom i drugom razredu, a postoje i kombinovane grupe prvog i drugog razreda.

Jednosmenska nastava postoji i sada u određenim školama, kažu iz Ministarstva, jer škole jednostavno teže tom konceptu, kad god postoji mogućnost, odnosno dovoljno prostora da svi đaci mogu da svoj "radni" dan započnu odmah izjutra.

Uglavnom su to izdvojena odeljenja, odnosno seoske škole.
Međutim, novi koncept jednosmenske nastave osmišljen je nešto drugačije od pukog pohađanja prepodnevne smene.

 

Predlog Ministarstva prosvete jeste da se u projekat uključi 240 škola, ali je realnije da će ih ipak biti oko 210, ipak - tačan broj škola koje će učestvovoati još uvek nije poznat. Potrebno je da ustanove obezbede određene uslove, a jedan od prioriteta jeste da imaju kuhinju u okviru škole, ili ako je nemaju, da imaju organizovan ketering. Naravno, i da bude dovoljno prostora.

 

Ideja je da se učenicima ponude dobro osmišljene aktivnosti nakon redovne nastave, i to da vreme koriste u funkciji razvoja, kažu iz Ministarstva i objašnjavaju šta to zapravo znači.

 

Kako izgleda nov koncept
Dakle, nastava će počinjati u uobičajeno vreme za prvu smenu, što je uglavnom osam sati izjutra. Nakon redovne nastavne, dete koje želi da ode kući, niko neće sprečiti u tome, ali imaće i mogućnost da ostane da ruča i da učestvuje u određenim aktivnostima, za koje se škola odluči, a koje će biti besplatne.

 

- Primera radi, danas mnogo roditelja radi od 9 do 17 časova, pa dok dođu kući to je već 18 časova. Dete je, po sadašnjem, školu završilo već oko 13.30 časova i "samuje" do 18 časova. Mi želimo da to vreme iskoristi da radi domaći zadatak, da uči strani jezik, da se bavi sportom, svira neki instrument, da stiče preduzetničke veštine u učeničkoj zadruzi i slično - kažu iz Ministarstva.

 

I ručak će biti besplatan, kako je nedavno medijima rekla Jasmina Đelić, načelnica Odeljenja za koordinaciju rada školskih uprava Ministarstva prosvete, koja je dodala i da će za dodatne aktivnosti biti angažovani nastavnici.

Iz resornog ministarstva "Blicu" su dostavljeni i predlozi aktivnosti "za obogaćenu obrazovno-vaspitnu podršku školama sa jednosmenskim radom". Svaka škola ponaosob odlučiće koje će programe praktikovati.

 

Šta će raditi posle ručka?
Tako će se u vremenu nakon ručka održavati dodatna, dopunska, mentorska nastava, pripreme za takmičenja, prijemne ispite, zatim radionice o nasilju, prevenciji narkomanije i drugih zavisnosti, kao i o razvijanju komunikacije, veštine učenja i drugo.

 

Takođe, đaci će moći da pohađaju i završe osnovnu muzičku školu, školu sporta, školu crtanja, školu stranih jezika. Učenici će pohađati časove instrumenta i solfeđa po programu muzičke škole i pripremati se za ispitni program. Biće i dramskih sekcija, matematičkih, hemijskih...

Moći će da budu i deo učeničke zadruge. Organizovaće se radionice "o lepom, na lep način", što podrazumeva likovnu, muzičku, literarnu, filmsku, pa čak i strip sekciju. Deca će imati prilike da se bave govorništvom, razvojem kritičkog mišljenja, izvođenjem eksperimenata iz domena prirodnih nauka.

Učenici će, u okviru sekcije "Internacionalni dan" raditi na upoznavanju i prikazivanju geografskih, istorijskih, kulturoloških i drugih osobenosti izabranih zemalja. Svoje produkte prikazuju roditeljima, lokalnoj zajednici i drugima na kraju ciklusa.

 

Dalje, aktivnosti iz domena ekološke etike, zaštite i dobrobiti životinja podrazumevaju da se u školi pravi mali zoo-vrt od životinja koje mogu da žive u dvorišnom prostoru. Učenici ih hrane, čiste njihova mesta boravka, pripremaju predavanja za duge učenike o načinu života i ishrani, iznalaze načine za obezbeđivanje hrane... Deca će moći i da naprave vrt u školskom dvorištu i da ga održavaju.

 

Razvijanje i praktikovanje zdravih životnih stilova, bezbednosti u saobraćaju i negovanja i razvoja fizičkih sposobnosti, kao i upućivanje u vršenje jednostavnih popravki na biciklu i njegovo održavanje - ovim će se baviti u okviru programa "kultura u saobraćaju i sportu".
Inače, treba napraviti razliku između već postojeće celodnevne nastave i jednosmenskog rada.

 

Celodnevna nastava se odnosi na učenike od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, u kojoj nastavu ostvaruju dva učitelja. Đaci se prihvataju od 7 sati, koji, posle prepodnevnih redovnih časova, imaju slobodne aktivnosti, obrok i organizovano slobodno vreme, a zatim u drugoj smeni nastavaju sa delom redovnih časova, što se zavšrava oko 15 časova.

 

S druge strane, produženi boravak nije isto što i celodnevna nastava: učenici u boravku imaju organizovano slobodno vreme, samostalno učenje ili učenje uz podršku nastavnika, a redovnu nastavu imaju kod drugog učitelja koji ostvaruje nastavu svih predmeta. Ministarstvo prosvete finansira produženi boravak u prvom i drugom razredu, a postoje i kombinovane grupe prvog i drugog razreda.


Izvor: blic

 

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

SAMO NEK JE ŽIVO I ZDRAVO (I DA LIČI NA MENE)
Prvo nek je živo i zdravo. Ali uz sve to moglo bi da bude i najbolje, najpametnije, najlepše, najuspešnije. Vrlo često s...
6
DRŽITE SVOJU DECU ŠTO DUŽE ZA RUKE
Ruke vezuju srca. Šetajte zagrljeni, s rukom u ruci, neka pamte detinjstvo po bliskosti, ljubavi i pažnji, naučite ih is...
4
Usvojen Zojin zakon
Poslanici Skupštine Srbije usvojili su 23.1. uveče sa 175 glasova Zojin zakon, koji obavezuje lekare da, ukoliko ne mogu...
4
Jednostavne ideje za praznično uređenje doma
Uoči praznika volimo da oživimo i ukrasimo prostorije u kojima provodimo najviše vremena, da u njih unesemo prazničnu at...
4





“Uzmi knjigu malo, jesi li učio danas?”
Domaći zadatak „u zadnji čas“, učenje nekoliko lekcija za dan i „borba sa gradivom“ za sutrašnji test? Ako ste prepoznal...
Od "ne tucite decu" do toga da dec...
Deca nemaju graničnik dokle mogu da idu. Već je prisutna, ali nije vidljiva, to je agresija dece prema roditeljima. Deca...



image
tacatic
Živi i zdravi svi bili i uz Pharmalife proizvode se svi lepo izlečili, kao i mi.
Fitobalm smo kupili odmah po izlasku iz porodilišta i koristim ga i danas nakon tri godine, uvek kad je pri kraju kupujem novi da bude pri ruci. Sirup sa cinkom IMMuno smo koristili sa navršenih godinu dana, sve je tako brzo prošlo, zbog povratka na posao i polaska u vrtić želela sam da pomognem svom detetu i ojačam mu imunitet, da nas malo zaobiđu virusi, mislim da je jako dobar sirup i da nam je dosta pomogao. Da li imma veze ili ne, jako brzo smo prešli na adaptirano mleko, puno problema sa stolicom i Isilax nam je takođe bio preko potreban, takvo olakšanje, znaju mame koje su imale problema kod dece. Sve pohvale sa naše strane, a da ne zaboravim i Apis Gola sprej za grlo, najbolji i najukusniji i olakšanje nakon prvog prskanja, lakše se guta i diše! Hvala sto ste tu za nas!  Više >>
image

Anketa

Нос.
пеперутка16

Како чистите нос мале деце?

Click Here