|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj kompjuter ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (11.08. – 31.08.2014.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikonica Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo na osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?

Pilates u trudnoći

Autor: Uredništvo portala Ringeraja.rs | 16.4.2010
image

Pilates spada u jedan od veoma korisnih oblika vežbanja u trudnoći, jer pomaže da trudnice ostanu aktivne i u kondiciji.

Vežbanje je jako važno za zdravo održavanje trudnoće. Pilates pomaže trudnicama da poprave držanje i umanje bolove koji se javljaju u trudnoći, kao i da ostanu u kontaktu sa svojim telom dok ono prolazi kroz promene.

Šta je pilates?

Pilates je vrsta vežbi koje kombinuju elastičnost i energiju, uz pravilno disanje i opuštanje, da bi se postigla fleksibilnost i snaga mišića i tela. Pilates vežbe su slične jogi, ali postoje bitne razlike u vežbanju i disanju. Dok se joga vežba samo uz pomoć tela i diše se isključivo na nos, pilates kombinuje disanje na nos i usta, a za vežbanje se mogu koristiti neka pomagala, poput elastične trake ili lopte. Lopta za pilates je veoma korisna, jer služi kao oslonac i dodatno balansira mišiće. Ideja pilates vežbi je da se fokus usmeri ka preciznom i pravilnom vežbanju, a ne učestalosti i ponavljanju pokreta.

Zašto je pilates dobar za trudnoću?

Pilates vežbe su pogodne za trudnoću jer se smatraju blagim vežbama, koje ne mogu štetiti ni trudnici, ni bebi, a pomažu da se održi i poboljša kondicija i cirkulacija trudnice. Pored toga, pilates vežbe su i veoma korisne jer ojačavaju mišiće abdomena i karlice, što je važno za trudnoću jer pomaže da se smanji pritisak na leđa i karlicu. Trudnice koje vežbaju pilates imaju manje bolova u leđima, pokretnije su, imaju lakši porođaj i postporođajni oporavak.

U prvom tromesečju trudnoće, promene nivoa hormona u organizmu trudnice mogu učiniti da ona oseća iscrpljenost i umor. U ovom periodu pilates je veoma koristan, jer vraća energiju u organizam trudnice, i opušta njen um i telo, što joj pomaže da se i fizički i emotivno bolje oseća. Drugo tromesečje smatra se najlakšim periodom za mnoge trudnice, organizam se navikao na promene u hormonima, i iako se telo menja, nivo energije je veoma visok. U ovom periodu treba intenzivnije, ali mirnije vežbati i ojačati mišiće abdomena i karlice, kao pripremu za period koji sledi. U poslednjem tromesečju trudnoće, trudnice se često osećaju tromo i neprijatno, mogu imati bolove u leđima, probleme sa ravnotežom i oticanjem nogu. U ovom periodu pilates pomaže da se svi ovi problemi umanje i olakšaju, jer su mišići trudnice ojačani, a držanje i cirkulacija poboljšani. Ravnomerno disanje, jačanje mišića i poboljšanje cirkulacije zahvaljujući pilatesu, mogu značajno olakšati porođaj. Poboljšana cirkulacija pomaže da više kiseonika dođe do materice, čime se smanjuje napetost bebe, a tehnike disanja koje se koriste u pilatesu mogu pomoći da se disanje bolje kontroliše.

Još jedna od pozitivnih strana pilatesa kao izbora vežbi u trudnoći, je to što su ove vežbe veoma prilagodljive, što znači da mogu pratiti promene tela trudnice. Većina pilates vežbi može se adaptirati prema svakom periodu trudnoće, što trudnicama omogućava da nastave vežbanje bez zabrinutosti i straha. Pored toga, pilates tehnike disanja i opuštanja mogu pomoći trudnicama da se oslobode napetosti i stresa.

Nakon porođaja, pilates je veoma koristan jer pomaže da žena brzo povrati oblik svoga tela. Žene mogu nastaviti sa pilatesom, 4 do 6 nedelja nakon normalnog porođaja, i 8 do 12 nedelja nakon carskog reza, u zavisnosti od stanja organizma i procene lekara. U ovom periodu pilates pomaže da se ojačaju mišići koji su oslabljeni zbog trudnoće i da se žena vrati u formu. Zbog mogućnosti adaptacije vežbi individualnim potrebama i stanju organizma. pilates je siguran oblik vežbanja i za žene koje su se porodile carskim rezom.

Mere predostrožnosti

Pre bilo kakve odluke da počnete sa vežbama, konsultujte se sa svojim lekarom, da li je za stanje vaše trudnoće to preporučljivo. Ukoliko niste nikada radili pilates, veoma je važno da pronađete kurs za trudnice ili da naglasite treneru da ste u drugom stanju. Iako se pilates preporučuje u trudnoći, važno je znati koje vežbe smeju da se izvode i kako se one izvode, a koje ne smeju, tako da nije preporučljivo raditi pilates samostalno, bez kontrole trenera i ako se ne znaju osnove. Takođe, trudnicama koje su imale više spontanih pobačaja, koje nose više od jedne bebe, koje imaju visok krvni pritisak ili blago krvarenje, ne preporučuje se vežbanje pilatesa. U drugom i trećem tromesečju, ne treba raditi vežbe u ležećem položaju, jer se može smanjiti dotok krvi u matericu i dovod kiseonika bebi, kao ni vežbe na jednoj nozi jer trudnice lakše gube ravnotežu. Takođe, treba izbegavati poze koje zahtevaju preterano istezanje mišića abdomena ili pritisak na abdomen i karlicu, kao i nagle pokrete ili skakanje. Ne forsirajte svoje telo, radite vežbe samo do onog položaja u kome se osećate udobno, nemojte silom pokušavati da izvedete pozu do kraja, ako se osećate neprijatno. Pažljivo slušajte svoje telo, ukoliko osećate nelagodnost ili bol, prekinite sa vežbama.

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




Kuglice
Kuvar: Bibilib
...

Anketa

Ime za dečaka
anyushka

Koje vam je ime lepše za dečaka sa stranim prezimenom?

Danijel (70%)

Tomas (30%)


Ukupan broj glasova: 92

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here