Ringeraja.rs je specijalizovani portal, namenjen budućim roditeljima, trudnicama i roditeljima predškolske dece.
Copyright 2008-2024
Danu media d.o.o. Beograd
- Ne znam zašto u NPS već ove godine nisu uvažili naše argumente da većina škola ima uslove da informatiku realizuje kao obavezan predmet. Prema informacijama koje smo mi prikupili, svega 15 od više od 1.200 škola reklo je da nemaju uslove za to. Oni su, zapravo, rekli da nemaju kabinet za informatiku, a ne i da nemaju računare - kaže za “Blic” pomoćnik ministra prosvete Snežana Marković.
Naredna godina, kako kaže, biće istovremeno iskorišćena i da se utvrdi da li zaista tih 15 škola nema uslova za izvođenje nastave informatike, ili su samo želeli da na taj način izdejstvuju nove kabinete.
- Pitam se, naime, kako su oni uopšte izvodili nastavu, jer su to, inače, kabineti u kojima bi trebalo da se sada izvodi nastava Tehničkog i informatičkog obrazovanja - kaže Marković i dodaje da je više od 600 škola prijavilo da ima jedan, a ostale po dva i više kabineta za informatiku.
Ona podseća i da je pre pet godina Ministarstvo telekomunikacija opremilo gotovo sve škole digitalnim kabinetima i ističe da je softver koji je tada nabavljen licenciran. Time, praktično, odgovara i na primedbe predsednika NPS Aleksandra Lipkovskog, koji je obezbeđivanje licence za softver naveo kao jedan od problema.
Snežana Marković ističe i da je program koji je predviđen za nastavu informatike prilagođen tako da se može koristiti i na otvorenim platformama, za koje se ne mora plaćati licenca. Program, takođe, nije zahtevan ni u pogledu performansi uređaja.
- Nisu vam potrebni računari od 1.000 evra. Nastavu je moguće realizovati i uz pomoć tableta koji je 10 puta jeftiniji. Upravo o toj mogućnosti razgovaraćemo i sa lokalnim samoupravama u čijim školama nema dovoljno računara - kaže Marković.
Ističući da su nastavnici koji i sada predaju informatiku kao izborni predmet i jedan deo nastavnika koji predaju TIO u potpunosti obučeni za taj posao, te da to nije prepreka za njeno “prebacivanje” u obavezne predmete, ona dodaje i da suština nije u tome da deca savladavaju upotrebe složenih softverskih alata i uče napamet definicije i procedure, već na tome da usvoje osnovne koncepte i razviju algoritamski način mišljenja.
Ministar prosvete Mladen Šarčević rekao je ranije novinarima povodom različitih stavova o uvodjenju inforamtike kao obaveznog predmeta da će se u narednih godinu dana “snimiti infrastruktura” i da je ona sada na nivou od 89 odsto sa tendencijom rasta.
Održavanje računara je, dodao je, takođe na visokom nivou, a sa lokalnim samoupravama će se i dalje raditi na tome.
Prethodno, ministar je najavio da će Tehničko obrazovanje i Informatika biti spojeni u jedan predmet kojibi se zvao dizajn.
Izvor: Blic.rs
Нос.
пеперутка16
Како чистите нос мале деце?