|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Imam ja tako neke đake…

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 15.11.2018
U srpskim medijima đaci su na naslovnim stranama kada neko nekoga izbode nožem, kad se šamaraju, kad su zlostavljani, kada ih odnese droga…
Ključne reči:

image
/11


 

Kada osvajaju svetske nagrade i medalje, pomenu ih na šestoj strani, na deset kvadratnih centimetara.
Ko je željan naslovne strane, u bukvalnom ili prenesenom značenju, vidi šta mu je činiti.
 
U školi se, takođe, neuporedivo više bavimo lošim i problematičnim učenicima, nego onim sjajnim.
Najmanje se bavimo decom koja guraju kroz život kako znaju i umeju, ne žale se, ne traže izgovore, podnose život i ćute. O njima ponešto znaju odeljenjske starešine, a predmetni nastavnici malo, ili nimalo. Ne bih da nas branim, ali ipak postoje činjenice koje su i te kako zaslužne za takvo stanje – preobimni programi kroz koje zajedno sa đacima jurcamo ko muve bez glave, premali broj časova, previše đaka u odeljenju. Nemaš kad ni da ih pitaš kako su.
 
E, zato ovaj tekst posvećujem svim našim đacima koje ne stižemo da pitamo kako su.
 
 
Imam ja tako neke đake koji ustanu svakog jutra nešto posle pet, spreme se, pa pešače pola sata do prve autobuske stanice, a onda presedaju i čekaju na drugoj, da bi samo stigli do škole. Često stignu mokri, a do velikog odmora ogladne kao da su juče jeli poslednji put.
Posle nastave ih čeka isti put. Mnogi kući stignu tek oko četiri popodne. Njihov radni dan traje deset, jedanaest sati. Tek onda mogu da rade domaće zadatke i uče.
 
Imam i đake koji unajveće rade s očevima u radionicama. Cela porodica je srećna kad neko kod tate naruči ogradu, ili uvođenje struje u novoizgrađenu kuću. Da bi novac što pre stigao, kupio se ogrev, popravio zamrzivač, kupila zimska jakna, tati treba pomoć. Uskaču naši đaci, pomažu, uče zanat od oca. I redovno pohađaju nastavu. Budu nekad umorni, nekad pospani, nekad nespremni za čas. Mi brzopleto zaključimo da su lenji, da su igrali igrice cele noći.
 
Imam, nažalost, i đake koji su ostali bez majke ili oca.
Neki od njih sami kuvaju, peru, peglaju, održavaju kuću, čuvaju mlađu braću i sestre. To se na njima u školi ne vidi. Čisti, uredni, odgovorni.
 
Imam ja tako i neke đake koji su godinama narušenog zdravlja. Neki su na insulinu, neki su astmatičari, ima ih i sa epilepsijom, srčanim smetnjama… Za njih obično znamo. Odeljenjski starešina nas obavesti i uputi kako treba da reagujemo ako bude potrebno.
 
Imam i đake koji trenutno prolaze kroz velike probleme. Ti će problemi proći, ali su trenutno đaku veliko breme na leđima. Možda je majka sa mlađim bratom u bolnici, ili je baka koja živi sa njima teško bolesna i na samrti… A nama tromesečje, pa pritiskaju da svaki đak mora imati ocene, i mi ih ispitujemo, testiramo, ocenjujemo, procenjujemo.
 
Svima njima odajem priznanje za svaki dan proveden u školi, nekašnjenje na nastavu, za urađen domaći zadatak, za naučeno gradivo, dobru ocenu. I nešto razmišljam – možda bismo mogli u dnevne pripreme da uvedemo deo koji se zove Kako si danas?, pa da tek onda ide uvodni deo i sve po redu. Pune su nam učionice takvih đaka, a njihovi problemi ne stižu na dnevni red. Dok se bavimo onima kojima smanjujemo ocene iz vladanja, ovi nam promiču.
Upoznajte svoje đake pre nego što vam odu iz škole.
Kada vidite da se sporije od ostalih pakuju, da poslednji napuštaju vašu učionicu, pitajte ih, onako uzgred, kako su.
Možda su dobro, a možda su mnogo željni razgovora.

Kada osvajaju svetske nagrade i medalje, pomenu ih na šestoj strani, na deset kvadratnih centimetara.
Ko je željan naslovne strane, u bukvalnom ili prenesenom značenju, vidi šta mu je činiti.
 
U školi se, takođe, neuporedivo više bavimo lošim i problematičnim učenicima, nego onim sjajnim.Najmanje se bavimo decom koja guraju kroz život kako znaju i umeju, ne žale se, ne traže izgovore, podnose život i ćute. O njima ponešto znaju odeljenjske starešine, a predmetni nastavnici malo, ili nimalo. Ne bih da nas branim, ali ipak postoje činjenice koje su i te kako zaslužne za takvo stanje – preobimni programi kroz koje zajedno sa đacima jurcamo ko muve bez glave, premali broj časova, previše đaka u odeljenju. Nemaš kad ni da ih pitaš kako su.
 
E, zato ovaj tekst posvećujem svim našim đacima koje ne stižemo da pitamo kako su.
 


 
Imam ja tako neke đake koji ustanu svakog jutra nešto posle pet, spreme se, pa pešače pola sata do prve autobuske stanice, a onda presedaju i čekaju na drugoj, da bi samo stigli do škole. Često stignu mokri, a do velikog odmora ogladne kao da su juče jeli poslednji put.
Posle nastave ih čeka isti put. Mnogi kući stignu tek oko četiri popodne. Njihov radni dan traje deset, jedanaest sati. Tek onda mogu da rade domaće zadatke i uče.
 
Imam i đake koji unajveće rade s očevima u radionicama. Cela porodica je srećna kad neko kod tate naruči ogradu, ili uvođenje struje u novoizgrađenu kuću. Da bi novac što pre stigao, kupio se ogrev, popravio zamrzivač, kupila zimska jakna, tati treba pomoć. Uskaču naši đaci, pomažu, uče zanat od oca. I redovno pohađaju nastavu. Budu nekad umorni, nekad pospani, nekad nespremni za čas. Mi brzopleto zaključimo da su lenji, da su igrali igrice cele noći.
 
Imam, nažalost, i đake koji su ostali bez majke ili oca.Neki od njih sami kuvaju, peru, peglaju, održavaju kuću, čuvaju mlađu braću i sestre. To se na njima u školi ne vidi. Čisti, uredni, odgovorni.
 
Imam ja tako i neke đake koji su godinama narušenog zdravlja. Neki su na insulinu, neki su astmatičari, ima ih i sa epilepsijom, srčanim smetnjama… Za njih obično znamo. Odeljenjski starešina nas obavesti i uputi kako treba da reagujemo ako bude potrebno.
 
Imam i đake koji trenutno prolaze kroz velike probleme. Ti će problemi proći, ali su trenutno đaku veliko breme na leđima. Možda je majka sa mlađim bratom u bolnici, ili je baka koja živi sa njima teško bolesna i na samrti… A nama tromesečje, pa pritiskaju da svaki đak mora imati ocene, i mi ih ispitujemo, testiramo, ocenjujemo, procenjujemo.
 
Svima njima odajem priznanje za svaki dan proveden u školi, nekašnjenje na nastavu, za urađen domaći zadatak, za naučeno gradivo, dobru ocenu. I nešto razmišljam – možda bismo mogli u dnevne pripreme da uvedemo deo koji se zove Kako si danas?, pa da tek onda ide uvodni deo i sve po redu. Pune su nam učionice takvih đaka, a njihovi problemi ne stižu na dnevni red. Dok se bavimo onima kojima smanjujemo ocene iz vladanja, ovi nam promiču.
Upoznajte svoje đake pre nego što vam odu iz škole.Kada vidite da se sporije od ostalih pakuju, da poslednji napuštaju vašu učionicu, pitajte ih, onako uzgred, kako su.
Možda su dobro, a možda su mnogo željni razgovora.


Izvor: klotfrket

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Kao majka dečaka mislim na vaše ćerke, dok...
Odbijam da napuste moju kuću misleći da su jači pol. Ipak, želim da ih ohrabrim da budu što jači. Ali i nežni takođe. Ka...
12
Najstarija srpska himna
Iako je prošlo više od 200 godina od kada je prvi put zvanično zapevana i postala deo školskih slava, Himna Svetom Savi ...
6
Zašto roditelji mešaju imena dece?
Da li vam se dogodilo da pomešate imena svoje dece i da zovete jedno misleći na drugo?
5
Ovo je 5 dokazanih prednosti upisa dece u ...
VRTIĆ je ponekad jedina opcija za roditelje koji rade.
5





OVO JE ZA 5+! Pismeni rad malog Teodora (9)
Pismeni rad devetogodišnjeg Teodora Kovačevića iz Beograda o njegovom ocu Milanu, koji je vrlo brzo postao viralan, razn...
Upis u osnovnu školu
Upis deteta u školu je obaveza svakog roditelja ili staratelja koju je dužan da ispuni najkasnije do 31 maja kalendarske...



image
dudas
Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!
"Dobro veče, od sad ovde nema zime, Imuno je moje ime. Vitamini, minerali-sve staje u gutljaj mali. Popij mene, mala vilo, nazdravlje ti bilo!" "Imaćemo još jednog gosta, pomoći će vili dosta. Evo ga, tu je"-Imuno reče. "Uđi, uđi, druže moj, dobi li protiv kašlja boj?" "Znaš, Imuno-Broncamil se smeška, kakva je to borba teška. Uspeo sam, za kašalj sam tata mata!" I odjednom neko pokuca na vrata. "Ima li koga da ga grlo boli? Otvorite Apis goli! Prsnite me 2, 3 puta, nije fol-nestaće bol!" Istina je sve što kaže Apis gola, jako brzo rešiće vas bola. "Gde li nam je Fitobalm, kud se dede, ne videh ga od prošle srede? "Sad će doći"- Imuno reče. "Ima li šta od zapušenog nosića preče?" "Kuc, kuc, stigao sam"- Fitobalm se javi. "Mala vilo, odmah me pod nosić stavi. Jel osećaš borovine moć? Sada lepo diši i spavaj, laku noć!" I tako Pharmalife družina ova isprati vilu u carstvo snova.  Više >>
image

Anketa

Нос.
пеперутка16

Како чистите нос мале деце?

Click Here