|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (04.09.-08.09.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Vežbanjem do lakšeg porođaja

Baby Planeta, 19.8.2012
Pored redovnih odlazaka kod lekara i brige o ishrani, u trudnoći je veoma važno voditi računa o fizičkoj kondiciji.

image
/11


 

Trudnoća jeste drugo stanje, ali to ne znači da žena treba da provede devet meseci ležeći ili da izbegava fizičke akivnosti, već samo da ih prilagodi stanju u kojem se nalazi.

- Potpuni izostanak fizičke aktivnosti u toku trudnoće može da bude faktor rizika za moguće komplikacije tokom porođaja (traumatičan porođaj, patnja bebe zbog nedostatka kiseonika, hitan carski rez) - kaže za „Baby planetu“ Snežana Milanović, visoki strukovni fizioterapeut iz Centra za korektivnu gimnastiku.

Prema rečima naše sagovornice, potpuno je bezbedno vežbati  30-45 minuta, dva do tri puta nedeljno. Naravno, neophodno je konsultovati lekara pre početka sprovođenja programa vežbi kako bi se utvrdilo da ne postoje nikakve kontraindikacije. Za trudnice se preporučuju aktivnosti kao što su pešačenje, vožnje trenažnog bicikla, plivanje, akvabik, joga i druge koje neće biti traumatične za fetus.

- Žene koje su već vežbale ili se bavile nekim sportom, mogu to da nastave i u trudnoći, uz dozvolu lekara i prilagođavanje stanju u kome se nalaze - preporučuje Snežana Milanović. - Svakako, treba izbegavati skakanje u prva tri meseca trudnoće. Trudnice koje ranije nisu vežbale ne treba da „trče maraton“, ali mogu da odaberu neku umerenu fizičku aktivnost koja odgovara njihovom temperamentu (šetnja, plivanje, pilates…). Preporuka je da se sa vežbanjem započne posle trinaeste nedelje trudnoće.

Kod budućih mama čija je trudnoća rizična, o fizičkoj aktivnosti odlučuje lekar. Nekada je ona ograničena samo u određenom periodu, nekada se odnosi samo na određene grupe mišića. Naša sagovornica navodi da čak i u situaciji kada je neophodno strogo mirovanje mogu da se rade vežbe za stopala i šake, jer povoljno utiču na cirkulaciju, potom vežbe disanja, jer održavaju vitalni kapacitet koji je ugrožen mirovanjem.

-  Često se trudnici iz predostrožnosti zabrani da išta radi tokom trudnoće, a onda se očekuje da bude aktivan učesnik porođaja koji predstavlja ogroman fizički napor - kaže Snežana Milanović. - Zato bi bilo dobro da svaka trudnica krene sa psihofizičkom pripremom za porođaj kada napuni 24 nedelje, kako bi naučila razliku u osećaju kada je mišić u kontrakciji (napet), a kada je opušten. Nakon ovog perioda dolazi do fiziološke promene u tonusu mišića, pa se ova razlika teško uočava. To je važno da bi se dobro ovladalo tehnikama relaksacije koje se primenjuju u porođaju. Pored toga, vežbama se poboljšava opšta kondicija, povećava elastičnost mišića, naročito karličnih, jača muskulatura (trbušna, disajna, leđna, karlično dno, međica).

Takođe, uvežbavanjem specijalnih tehnika disanja trudnica se osposobljava da tokom porođaja aktivno diše i tako doprinosi bržem i lakšem porođaju. Statistički je dokazano da dobra priprema i vežbanje u trudnoći smanjuju bolnost materičnih kontrakcija, utiču na skraćenje porođaja i smanjenje učestalosti operativnih zahvata kao i komplikacija koje mogu da prate porođaj.

-  Istraživanje koje je prihvatilo kanadsko Udruženje akušera i ginekologa, SOGC, kao i kanadsko Udruženje fiziologije vežbi, SCPE,  pokazalo je da ne postoji nikakvo štetno dejstvo vežbi u normalnoj trudnoći  - ističe naša sagovornica. - Poslednjih godina došlo se do zaključka da fizičke vežbe imaju mnogo pozitivniji uticaj tokom i nakon trudnoće nego što su stručnjaci doskoro mislili. Trudnicama kod kojih lekari nisu ustanovili nikakve kontraindikacije, vežbanje pomaže da održe dobar mišićni tonus tokom trudnoće i posle porođaja, nesmetan rad kardio-vaskularnog sistema, što otklanja znake umora, bolje se kontroliše povećanje telesne težine, smanjuje opasnost od trudničkog dijabetesa.

Takođe, uz vežbanje  mnogo su manje mogućnosti za pojavu  hipertenzije, težih oblika venske tromboze, proširenje vena i bolova u leđima i krstima. U praksi se pokazalo da se trudnice koje su redovno vežbale lakše porađaju, njihovi porođaji kraće traju i brže se vraćaju u formu posle porođaja.

 

Sportovi za izbegavanje

Trudnice treba da izbegavaju sportove koji uključuju skakanje i veliko angažovanje trbušnih mišića (gimnastika, odbojka, košarka), kao i skijanje i borilačke veštine, jer nose rizik od pada i povređivanja. Ronjenje se ne preporučuje, osim sa profesionalnim roniocem i uz dozvolu lekara. U nekim zemljama trudnice se tako pripremaju za porođaj u vodi, kao i za plivanje sa bebom odmah po rođenju.

 

Oprezno sa istezanjem

- Vežbe istezanja pomažu da se postigne elastičnost mišića, poboljša tonus i poveća pokretljivost zglobova - navodi Snežana Milanović iz Centra za korektivnu gimnastiku. - Korisne su za ublažavanje koštano mišićnih tegoba (bol, ukočenost, trnjenje) koje često prate trudnoću. Posebno se koriste za povećanje pokretljivosti karlice koja mora da bude opuštena i elastična kako bi omogućila prolazak bebe pri porođaju.

U drugom i posebno u trećem tromesečju potreban je oprez pri izvođenju vežbi istezanja. Preterano istezanje može da dovede do destabilizacije zglobova, naročito karlice. Ovo se događa zbog povećane elastičnosti mišića, tetiva, ligamenata i zglobova pod uticajem hormona koji telo pripremaju za porođaj.

 

Izvor: Babyplaneta.rs

Tumačenje ultrazvučnih nalaza u trudnoći
EDD, BPD, TCD, GS... pomažemo vam da razumete šta znače sve te skraćenice koje ginekolozi koriste za tumačenje razvoja v...
14
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće je znak da postoji mogući problem.
10
Rh faktor - rizik za majku i dete
Ukoliko u krvi imate Rezus protein onda ste Rh pozitivni (+), kao i većina ljudi, a ako ga nema onda ste Rh negativni (-...
9
Dobijanje na težini po nedeljama trudnoće
Koliko je preporučljivo ugojiti se u trudnoći i zbog čega kilogrami tako naglo rastu?
7


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
Maraj
Onda sam čula za Fitolat. Stvarno mi je pomogao!
Ja sam krenula da ga koristim oko mesec dana nakon porođaja. Do tad sam bila uporna u nameri da dojim, ali grudi kao kamen tvrde, mleko jedva da nadolazi. Onda sam čula za Fitolat. Stvarno mi je pomogao, mleka jesam imala više. Uspostavila se prirodna laktacija, tako da sam ukupno dojila 20 meseci. Što se moje bebe tiče, ona je mogla i dalje. I dalje sam imala mleka.  Više >>
image

Anketa

anketa o imenu
enci menci

Koje ime je lepse?

Milica (37%)

Marija (22%)

Nevena (41%)


Ukupan broj glasova: 131

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here