|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (04.09.-08.09.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Gde se rodiš – tako se i hraniš?

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 2.10.2019
Istraživanja pokazuju kako se ishrana dece razlikuje od zemlje do zemlje, na šta utiču razni sociološki i društveni faktori, ali da se jedno ne menja - deca se svuda suočavaju sa određenim nutricionističkim izazovima. Ipak, koliko su ove razlike relevantne, imajući u vidu da stručnjaci kažu kako se budućnost ishrane kreće u pravcu „personalizacije“?

image
/11


Prema istraživanjima kompanije Nestlé u okviru globalnog projekta „Nestlé for Healthier Kids“, u Sjedinjenim Američkim Državama, 16 odsto dece ima naviku da preskače ručak. Na drugoj strani sveta, u Rusiji, 30 odsto mališana na dnevnom nivou ne unosi dovoljnu količinu povrća. Takođe, u Kini, poznatoj kao zemlji raznovrsnih i egzotičnih ukusa, deca konzumiraju samo 16 odsto preporučenog unosa mlečnih proizvoda.

 

Šta nam govore ove podaci? Načelno, da iako žive u globalizovanom svetu, deca koja odrastaju na različitim mestima na planeti imaju tendenciju da se drugačije hrane, i da se suočavaju sa drugačijim vrstama izazova u ishrani. Na njihove navike, naravno, utiču konkretne okolnosti poput dostupnosti određenih namirnica, ali i društveni i kulturni faktori koji se prenose sa generacije na generaciju. Zato, nije čudno što stručnjaci počinju da ishranu ispituju individualno, radije nego putem opštih preporuka za svaku pojedinačnu osobu.

 

„Najveće promene, kada govorimo o budućnosti ishrane, desiće se kako se krećemo ka takozvanoj personalizovanoj ishrani“, ističe Koraljka Novina Brkić, nutricionistkinja kompanije Nestlé. „Preporuke o ishrani se već sada dele na grupe po uzrastu, jer nije svejedno koliko godina imamo, ili prema zdravstvenom stanju - a kasnije će ona postati baš skrojena po meri svakog od nas, sve u svrhu našeg što kvalitetnijeg života u starijoj dobi“, dodaje ona.

 

Kakva je situacija kod mališana u Srbiji? Istraživanje u našoj zemlji, koje je u okviru projekta „Zdravo Rastimo“ sproveo Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pokazalo je da 56,9 odsto sedmaka kupuje sendviče ili peciva kao obrok u školi, a da preporučen unos od pet obroka dnevno upražnjava tek svaki četvrti ispitani učenik. Takođe, svaki osmi đak ima manje od tri obroka dnevno, a povrće nije zastupljeno u svakodnevnoj ishrani kod 35,6 odsto učenika.

 

1


Uz uvažavanje svih društvenih okolnosti, i bez obzira na razlike u ishrani mališana koji žive u različitim zemljama, dečija ishrana svakako treba da uključuje redovne obroke, sa svim važnim nutrijentima za njihov pravilan rast i razvoj. Kao što smo videli iz rezultata istraživanja, „problematične tačke“ u ishrani dece širom sveta se razlikuju – ali ono na šta se moramo fokusirati je činjenica da one itekako postoje.

 

Kompanija Nestlé je, upravo kako bi poboljšala ovu globalnu situaciju, još 2009. godine pokrenula program u kom se obavezala da će primeniti znanje o pravilnoj ishrani kako bi do kraja 2030. godine pomogla da 50 miliona dece vodi zdraviji život. Pod imenom „Zdravo Rastimo“, u Srbiji je ovaj program prvi put pokrenut 2011. godine, a zaključno sa osmom sezonom dostigao je ukupan broj od oko 32.000 obuhvaćenih učenika iz cele Srbije, koji su na praktičan način unapredili svoje znanje o pravilnoj ishrani i važnosti fizičke aktivnosti!

 

 

Nestlé je vodeća svetska kompanija u prehrambenoj industriji, koja zapošljava oko 328.000 ljudi i poseduje fabrike ili posluje u skoro svakoj zemlji na svetu. Prodaja kompanije Nestlé za 2018. godinu iznosila je 91.4 milijardi švajcarskih franaka. Nestlé Adriatic je prisutan u regiji od 2003. godine, gde zapošljava više od 720 ljudi i upravlja fabrikom u Surčinu.


Promo objava

MUČI VAS KAŠALJ?
Niste jedini! U ovom periodu većina ljudi deli iste muke sa vama.
10
Pitali smo doktora: Nadutost
Ringeraja vam je dala priliku da pitate lekara sve što vas zanima u vezi varenja, stomačnih problema i probiotika kao re...
5
Bolesti kao posledica nepravilne ishrane
Zdrava i pravilna ishrana jedan je od osnovnih problema današnjice. Ljudi su nesvesni svakodnevnog izlaganja organizma n...
3
Začini
Začini su biljke ili delovi određenih biljaka koje se u određenom obliku upotrebljavaju radi postizanja arome i ukusa je...
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
sonyasha
Cortina T krema nas je spasla!!!
Probali smo bar deset_ krema i svaki put se samo pogoršavalo i jako ga peklo. Uz to se i našem mlađem sinu Milutinu pojavio ekcem po obrazima, i polako osvajao teritoriju. Onda mi je ovde na Ringeraji ženica pomenula CortinaT kremu i koliko je njima pomogla! Mislila sam još samo to da probamo i nema druge nego kod lekara po kortikosteroide. Krema je za početak umirivala svrab, drugi dan je smanjila perutanje, treći dan je crvenilo počelo da se ublažava dok posle sedam dana nije sve nestalo! Mazali smo intezivno ali je posao bio više nego uspešan.  Više >>
image
Kuvar: likica_nis
jako ukusna oblanda sa grilijašem

Anketa

Cenzura TV programa


Kad biste bili u poziciji da odlucujete, da li biste ukinuli pojedine domaće TV programe i koje?

Ne, ni jedan ne bih ukinula. (18%)

Pink (65%)

Prvu (3%)

B92 (2%)

RTS (7%)

Da, ali taj program nije na listi (5%)


Ukupan broj glasova: 169

Hvala za glasove. Glasao/la si za sve aktuelne ankete. Izradi svoju anketu!

Oznake

Click Here