|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (11.12.-15.12.2019.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Vitamini i aktivnost najbolji za imunitet

Blic žena, 17.9.2013
U periodu smene toplog i hladnog vremena, organizam ima više potreba. Ako obratite pažnju na hranu koju jedete i stil života, pa tako svom imunosistemu obezbedite neophodno oružje, vaš će organizam ostati zatvorena zona za neprijateljsko delovanje bakterija, virusa, gljivica.

image
/11


- Slabljenje imuniteta nas čini podložnijim skoro svim vrstama bolesti. Neki od čestih simptoma oslabljenog imuniteta uključuju umor, učestale infekcije, upale, alergijske reakcije, sporo zaceljivanje rana, hroničnu dijareju, kao i infekcije koje su rezultat umnožavanja nekih inače normalno prisutnih organizama poput kandidijaze ili gljivičnih infekcija - kaže Dejan Stevanović, šef ambulante opšte prakse u Domu zdravlja „Stari grad“.


 

Procenjuje se da zdrava odrasla osoba normalno godišnje oboli od prehlade ili infekcije dva puta. Oni koji imaju značajno veći broj infekcija godišnje trebalo bi da se pažljivije pozabave svojim imunitetom. Evo šta biste mogli da uradite za sebe da vas sezonski grip ne bi uzeo pod svoje.



Dnevno šest porcija voća i povrća

 
Vitamin C je na vrhu spiska stvari koje jačaju imunitet, pa je neophodno jesti namirnice u kojima ga ima dovoljno. To su, pre svega, paprika, brokoli, agrumi poput grejpa, mandarina, pomorandži i limuna i omiljeni zimski specijalitet - kiseli kupus. Visok sadržaj vitamina C takođe imaju i karfiol i prokelj. Adekvatan dnevni unos vitamina C može se postići unosom šest porcija voća i povrća, a najbolje ih je rasporediti tokom celog dana kako bi se sav vitamin C iskoristio i kako bi se sprečilo izlučivanje viška urinom. Jedna porcija svežeg voća, na primer, može da sadrži dve ili više malih voćki, na primer dve šljive, mandarine, kivija.
Druga opcija je jedna jabuka - jedna porcija. Kada je povrće u pitanju, jednu porciju čine četiri kašike spanaća ili zelene salate ili tri pune kašike kuvanog porća. Ako jedete salatu, jedna porcija su tri štapića celera ili parče krastavca ili jedan srednji paradajz ili sedam čeri paradajza.



Redovno perite ruke i ne dodirujte usta

 
Dolaskom hladne sezone više vremena provodimo u zatvorenim prostorijama, pa smo u češćem kontaktu s bolesnim ljudima. Najviše preko ruku, na primer nos obrisan rukom, posle čega ruka dolazi u dodir s rukohvatom u autobusu i preda mikrobe desetinama ili stotinama drugih ruku. Pokušajte redovno da perete ruke i da razvijete naviku da ih ne gurate u usta. Kašljanjem ili kijanjem takođe se širi infekcija po vazduhu - sigurna zona je otprilike 1,5 m od osobe koja kašlje i kija.



Osobe koje vežbaju otpornije na bolesti

 
Dokazano je da je jedan od važnih faktora podizanja imuniteta umereno vežbanje, pa se u nekim istraživanjima pominje čak 50 odsto veća otpornost aktivnih ljudi od onih sklonih sedećem načinu života. Aerobni trening (brzo hodanje ili vožnja bicikla 30-40 minuta) često se smatra najboljom vežbom za sprečavanje bolesti i očuvanje zdravlja.



Hrana za imunitet

 
C vitamin - paprika, brokoli, grejp, mandarina, narandže, limun, kupus
Probiotici i prebiotici - fermentisani mlečni proizvodi i koren cikorije, čičoke, luka i banane
Antioksidansi - sakrivaju se u voću i povrću žute, narandžaste i crvene boje poput bundeve i šargarepe koje sadrže karotenoide, roze boja daje snagu cvekli i crvenom kupusu, a zelene namirnice predstavljaju izvor antioksidantnog hlorofila.


Izvor: zena.blic.rs

 

Evo kako se odbraniti u sezoni prehlada i ...
Ukoliko osetite jezu, bolno peckanje ili grebanje u grlu, kijate, nos curi bistrim sekretom ili bole mišići ili uši, ne ...
16
Čaj od majčine dušice - lek za bolne menst...
Majčina dušica je biljka koju ima skoro svaki balkanski region.
4
Kurkuma: Začin koji obnavlja ćelije
Začin kurkumin, ili kurkuma, obnavlja ćelije u mozgu i može da popravi štetu na moždanom tkivu koja je izazvana moždanim...
3
Pomerena granica aflatoksina sa 0,05 na 0,...
Ministar poljoprivrede Goran Knežević najavio je danas promenu pravilnika kada je u pitanju ispravnost mleka.
3


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




Kuvar: Torbica
Mekane i vazdušaste, odlične!

Anketa

Najlepše ime za bebu
sonjapops

Koje je ime najlepše od navedenih?

Oznake

Click Here