|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (26.04 -30.04.2021) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Učitelj kao treći roditelj

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 11.9.2016
Projekcija je nesvesni psihološki mehanizam kojim iskrivljujemo stvarnost. Kada nam neka nova draž iz spoljašnjeg sveta liči na neku draž iz prošlosti, tada naš um istovremeno obrađuje informacije i iz sadašnjosti i iz prošlosti.

image
/11


Ako je nekoga nekada ranije napao pas, on kada kasnije u životu vidi drugog psa, doživljava strah koji je nastao u susretu sa prvim psom. U tom smislu su naše nesvesne asocijacije „po sličnosti” jedan od prvih, i zbog toga, nedovoljno razvijenih oblika učenja.

Pojava projektovanja najbolje je opisana u odnosu psihoterapeuta i klijenta. Kada klijent nesvesno projektuje na terapeuta, pripisujući mu namere ili stavove neke druge osobe iz klijentove prošlosti, ta vrsta projekcije je nazvana transfer ili prenos.

Ovaj transfer može biti pozitivan, kada se terapeutu pripisuju pozitivne osobine, ili negativan, kada mu se pripisuju negativne osobine i namere za koje u stvarnosti nije dao povod.

S druge strane, smatra se idealnim kada terapeut ne projektuje na klijenta. Od terapeuta kao profesionalca se očekuje da bude „što objektivniji” (jer se njegova subjektivnost u proceni ne može isključiti), tako da su njegove projekcije nepoželjne.

Transfer postoji i u drugim trajnijim profesionalnim odnosima u kojima je jedna strana u ulozi profesionalca, a druga u ulozi klijenta. To može biti odnos trenera i sportiste, bilo kog učitelja i njegovog učenika, nadređenog i podređenog.

Za đake prvake je tipično da projektuju lik učiteljice ili svoj odnos sa roditeljima. Iako svesno znaju da je učitelj novi tip autoriteta, oni nastavljaju da nesvesno projektuju. S druge strane su učitelji koji takođe, više ili manje, projektuju na učenika, bilo pozitivno bilo negativno.

Učiteljeve pozitivne projekcije na učenika nisu tako štetne kao negativne. Uloga „učiteljevog ljubimca” nastaje bilo zato što je dete posebno simpatično, bilo zbog toga što je učitelj impresioniran roditeljima, bilo što liči na neko drugo dete sa kojim je učitelj imao veoma pozitivno iskustvo. Osim što učitelj popušta takvom detetu, takav odnos kvari sliku o učitelju kod drugih učenika.

Kako su deca u prvim razredima u veoma osetljivoj fazi formiranja, njima je za pravilan emotivni razvoj potrebno da se osećaju prihvaćeno od učitelja, da su sigurna i zaštićena.

Ponekad kod odraslih koji dolaze na psihoterapiju otkrivamo da su negativne učiteljeve projekcije ostavile trajne negativne posledice i nakon prelaska u više razrede.

Nisu retka deca koja su u više razrede prešla sa pogrešnim zaključkom da nisu dovoljno pametna, da su nesposobna i lenja, da su za nešto netalentovana.

Svaki put kada neko dete doživi kao nesimpatično, učitelj verovatno projektuje. Kada učitelj razlikuje dete od detetovih postupaka, tada može da ga prihvati, iako osuđuje neki postupak.

Zoran Milivojević

Izvor: Politika

Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:

Šta da očekujem na testu kod logopeda
Kada logoped završi procenu, trebalo bi da dobijete pismenu potvrdu o spremnosti deteta za polazak u školu. Ukoliko dete...
11
Kako da deca odu u krevet bez rasprave?
Roditelji greše kada stavljaju bebu da spava s njima u krevetu jer to detetu vremenom prerasta u naviku i zadovoljstvo k...
5
Poljski pedijatar: 10 zapovesti za roditelje
Niko ne može ostati ravnodušan na životnu priču Januša Kornjaka. Bio je pedijatar i pedagog. Pisao je dečje knjige i bor...
4
MOJ PRVI RODITELJSKI podkast sa Sarom - 3....
U trećoj epizodi podkasta, Sara Oster Rokvić, razgovara sa Irenom Orlović, magistrom nauka za psiho-socijalni rad.
4





Šta kažu mame, veronauka ili građansko vas...
Pročitajte šta kažu Ringerajine mame na temu - Veronauka ili Građansko vaspitanje?
Od "ne tucite decu" do toga da dec...
Deca nemaju graničnik dokle mogu da idu. Već je prisutna, ali nije vidljiva, to je agresija dece prema roditeljima. Deca...



image
Sanidej
Želela bih da podelim svoje pozitivno skustvo sa Cortinat kremom.
Cortinat sam počela da koristim kada je beba imala problem sa pelenskim ojedom. Delovao je brzo i posle nekoliko mazanja ublažio crvenilo i regenerisao oštećenu dečiju kožu. Nije prošlo mnogo i ponovo sam se vratila ovoj sjajnoj kremi. Stres i hronični umor bili su uvod za muku koja me je zadesila-seboreični dermatitis na licu. Koža je bila ispucala i ljuspasta, svrbela je i crvenela se. Izgledala sam uzasno, tako sam se i osećala. Cortinat mi je posle svega 3 dana terapije doneo olakšanje- svrab je prošao, crvenilo se smanjilo, kao i perutanje kože. Problem sa ovom bolešću je što se često vraća, ali znam da ću uz pomoć Cortinat kreme uspeti da ublažim simptome. Ova sjajna krema mi je pomogla i nakon ujeda komaraca smanjivši otok i crvenilo. Zbog toga je moj izbor uvek Cortinat krema, boljeg prijatelja koža nema.  Više >>
image

Anketa

Нос.
пеперутка16

Како чистите нос мале деце?

Click Here