|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Pre nego što potvrdiš svoju odluku, upoznaj se sa detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (03.04.-07.04.2017.) prilikom dolaska na portal prepoznamo i omogućimo ti neometano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvek želiš da odustaneš od takmičenja?
Ringeraja.rs koristi "kolačiće" u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, praćenja posećenosti i prikaza oglasa. Postavke prihvatanja kolačića podesite u vašem internet pretraživaču.
Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više.

Zdrava ishrana trudnice

Uredništvo portala Ringeraja.rs, 14.2.2010
Tokom trudnoće potrebno vam je više energije, više hranljivih sastojaka za vas i za malo biće u vašem stomaku.

image
/11


Tokom devet meseci trudnoće trebalo da imate razne vrste voća i povrća, morske plodove, mahunarke, žitarice, pirinač i pastu – jer oni sadrže malo masnoća, a daju mnogo energije, vitamina i minerala. Sve gore navedeno, osim voća i povrća, predstavlja važne izvore proteina. Hleb, žitarice, pirinač, pasta, povrće i voće su i važni izvori ugljenih hidrata.

U trudnoći je bitno haniti se zdravo. No, zdrava ishrana u trudnoći ne podrazumeva definitivno i totalno odricanje od nekih omiljenih jela koja se inače ne svrstavaju u kategoriju zdrave ishrane, jer stres zbog nedostatka omiljenog zalogaja pečenja ili kolača može učiniti mnogo više štete nego baš taj, već pomenuti, zalogaj takozvane nezdrave hrane. Poenta je obratiti pažnju da se unos takveih namirnica proredi u ishrani, svede na minimum, a da se češće jede voće, povrće, mlečni proizvodi i žitarice.

Trudnica koja je imala loše navike vezane za ishranu pre trudnoće mogla bi imati odbojnost prema novom režimu ishrane, međutim, sve je stvar navike i dobre volje. Već nakon nekoliko dana svaka žena u drugom stanju mogla bi bi se osećati mnogo lepše i zdravije ako uspe da se izbori sa svojim lošim navikavama u ishrani.

Ukoliko obratite pažnju da od mesa jedete piletinu, ćuretinu i kvalitetno crveno meso, sigurno nećete promašiti.Takođe, bitni su mlečni proizvodi(mleko, jogurt, sirevi), ali i jaja, lešnici, bademi. Svi navedeni proizvodi bogati su proteinima, mineralima i vitaminima. Mlečni proizvodi su bitni zbog kalcijuma koji sadrže, a svi ostali navedeni proizvodi su bitni jer su bogati gvožđem i cinkom. Količina masti koja je sadržana u ovim proizvodima je dovoljna za organizam trudnice, te sem maslinovog ulja, neke veće količine masti i ulja nema potrebe dodavati hrani, čak bi se trebala izbegavati jela koja ih sadrže.

Ne tako retko u narodu čujemo „Sada si trudna, treba da jedeš za dvoje!“, da, ali ne hleba. Poenta priče o ishrani „za dvoje“ je u količini vitamina, minerala koje trudnica treba da unosi u sebe, a ne u količini hrane u tanjiru. Ako je do sada jela jedno parče mesa, u trudnoći žena ne mora da jede dva parčeta. Naravno da se u trudnoći povećava apetit, ali je mnogo pametnije povećati broj obroka ubacujući voćne užine, nego duplirati već postojeće obroke.

Evo nekoliko saveta kako da poboljšate svoju ishranu bez prevelikih odricanja i izmena:

  • Obratite pažnju da unosite hranu bogatu kalcijumom i gvožđem; ne odričite povremenih omiljenih nezdravih zalogaja, jer je najbitnije hraniti se raznovrsno.
  • Pokušajte da održite dobru telesnu težinu; Biće vam mnogo lakše ako se ugojite 15kg u trudnoći nego ako se ugojite 30kg, posebno jer prevelika telesna težina u trudnoći moge ugroziti vašu trudnoću.
  • Nemojte piti alkohol i konzumirati cigarete u trudnoći.
  • Jedite hranu koja ne sadrži velike količine masti i šećera.
Engimengi: Moja porođajna priča
Ctg je pokazao velike kontrakcije, doktor je rekao da me spremaju za 5 min u salu na carski rez! Ja sam samo stigla da j...
424
Dijastaza
Šta je dijastaza? Zašto se javlja u trudnoći? Kako, na koji način i kojim vežbama ojačati trbušne mišiće?
29
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće
Krvarenje u prvom tromesečju trudnoće je znak da postoji mogući problem.
16
jovicaa: Moja porođajna priča
Osećala sam u potpunosti, u svakom delu svoga tela kako rađam Maksima, a bola skoro da nije bilo (god bless epidural!).....
11


Klikni “Like” i dodaj svoj komentar na članak:




image
lanica82
I dalje ga svakodnevno koristim!
Pošto je mog mleka bilo nedovoljno našla sam se u situaciji da na sve načine pokušam da povećam količinu mleka, česti podoji, dosta vode, ishrana.. Onda sam na internetu pronašla "Fitolat" i poručila ga u apoteci. Počela sam da ga koristim i situacija se iz dana u dan popravljala, beba je dojila i nije tražila dohranu. Kupili smo i vagicu i merili se, napreduje! I dalje ga svakodnevno koristim!  Više >>
image

ČOKOLADNA CEPKANA BAKLAVA
Kuvar: Sladja 29
Veoma brza i predivna poslastica...
Click Here